DETTE SKJER MED HECTOR

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det har vært stille fra min side angående Hector. Jeg har ikke glemt han og jeg håper ikke dere har gjort det heller, men jeg har jobbet hardt i det stille for å få til en løsning på det som plutselig ble et ganske akutt problem. 

Da vi var i Albania så hadde Hector det etter forholdene greit. Han var ikke syk og slapp, foruten om den kvelden vi møtte han langt unna oppholdsstedet hans. I etterkant har jeg fått flere meldinger og bilder fra dere herlige følgere som har vært i Sarandë og møtt på Hector. I begynnelsen var det mye bra, ting var som da vi dro fra han. Den siste tiden har jeg dessverre fått meldinger med bilder av Hector som virker syk og sliten. Det var da jeg forstod at vi ikke har tid til å sitte her og håpe på at en lov skal underkjennes. Hector trenger hjelp nå!

Med vondt i sjela bestemt Julie og jeg oss for at det beste for Hector akkurat nå er å bli adoptert så fort som mulig, men det kan ikke bli til Norge. Vi har hatt en dialog med Protect me Albania hele veien og i samråd med de ble det bestemt at de skal prøve å adoptere Hector til en familie i Nederland eller Italia. Vi foreslo å finne en familie til han i Albania, men PMA fortalte oss at de ikke gjør slike adopsjoner fordi hundene som regel blir brukt som vakthunder. De ønsker å finne en fin og varm familie slik at hundene får den pleien og kjærligheten de trenger. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SÅ DETTE SKJER NÅ:

🐶PMA har fått bilder av Hector slik at de kan sette i gang en utlysning etter en adoptivfamilie.

🐶Jeg har snakket med en vi ble kjent med i Sarandë som skal finne Hector og ta han inn til seg frem til PMA kan komme og hente han. Når det blir er vanskelig å si fordi de oppholder seg cirka fem timer unna Sarandë og de har ekstremt mye som skjer nå på sommeren. 

🐶Når de finner Hector tar de han med til shelteret før han gjennomgår det nødvendige prosessen med vaksiner og eventuell karantene før han forhåpentligvis blir adoptert bort til et godt hjem. 

🐶 Hvis den nye håpløse loven til Norge blir underkjent av EFTA i mellomtiden vil Julie gå inn og gjennomføre adopsjonen med mindre han allerede har fått en familie

🐶 Pengene dere har donert som både Julie og jeg er evig takknemlige for vil fortsatt gå til Hector på en måte. Vi vil gjøre som jeg skrev i det originale innlegget og på innsamlingsaksjonen, pengene går til Protect med Albania slik at de kan hjelpe Hector og antakeligvis enda flere hunder. En så stor sum vil utgjøre en stor forskjell for dem, så hvis noen føler for å bidra så kan dere fortsatt gjøre det HER.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

8 kommentarer
    1. Loven er absolutt ikle håpløs, den tjener viktige formål. Det er supert å hjelpe disse hundene, men det er best å gjøre det i området der de er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg