DETTE SKJER OM VI IKKE FÅR HECTOR TIL NORGE

Reklame | Annonselenker Nelly

TOPP HER / SHORTS HER

Først og fremst, tusen millioner takk til alle som har engasjert seg, delt og bidratt til Hector så langt! Jeg begynte å gråte i går av alle de fine meldingene og donasjonene deres. Det er helt fantastisk! Alt jeg vil er at denne nydelige skapningen skal få et godt hjem, noe jeg vet Julie kan gi han. 

Som flere har påpekt er det nye (idiotiske) regler nå som gjør det umulig å importere gatehunder fra utlandet for øyeblikket. Personlig synes jeg dette er en ekstremt kynisk og ekkel avgjørelse av regjeringen. Så lenge alt av vaksiner er på plass, hunden er bevist frisk og sitter i karantene så lenge som reglene sier ser jeg virkelig ikke problemet med å hjelpe og adoptere hunder som antakeligvis dør uten dette. 

Når det er sagt så gir vi oss ikke. Vi har ikke dårlig tid og vi håper det blir en regelendring. NOAH har sendt klage til EFTA. Det har vært flere underskriftskampanjer og jeg håper virkelig at noe endrer seg så verdens vakreste Hector havner her <3

Uansett skal vi gjøre vårt aller beste for å redde Hector om det så i “verste” fall blir å gi han et godt hjem i Albania, noe vi virkelig skal jobbe for om dette absolutt ikke går. Alle penger som er donert vil eventuelt blitt gitt til Protect me Albania som jeg også informerte om i det første innlegget. MEN! Vi har ikke gitt opp håpet enda. Vi tror og håper at Hector til slutt havner hos Julie her i Norge, så vær så snill. Fortsett delingen, engasjementet og donasjoner i det lille og det store. I tillegg vil jeg bare informere om at vi er i kontakt med folk i Albania som ser etter Hector og som skal hjelpe han!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

8 kommentarer
    1. Fortsatt ingen karantene.
      https://www.nrk.no/norge/innforer-strengere-regler-for-gatehund-import-1.13448210
      “I 2012 ble EU-regelverket om friere import av dyr, tatt inn i EØS-reglene som Norge følger.
      Tidligere var karantene av dyr fra utlandet påkrevd, men det gjelder ikke lenger under dagens EØS-regler.”
      https://www.hunden.no/nyheter/vis/7005/Regler-for-grensepassering-under-endring/
      “Dersom man ønsker å importere en hund fra en ikke listeført tredjestat, for eksempel fra Afrika eller Asia, er det ikke lenger krav om karantene. Det nye kravet er at hunden må vaksineres mot rabies. Etter 30 dager tas blorprøve der man sjekker at nivået av antistoffer er høyt nok. Videre må man vente ytterligere 90 dager etter blodprøven før dyret kan innføres.”

    2. Kari: “Gatehunden Klara satt fire måneder på en kennel i Mahmutlar utenfor Alanya i Tyrkia.

      Det er ikke påkrevd at hun sitter i karantene, men fire måneder måtte gå før familien Isaksen kunne ta henne med inn til Norge på grunn av rabiesvaksine og påfølgende blodprøver.

      I løpet av tida som gikk skulle eventuelle sykdommer vise seg, før hun kunne bli med til Norge.

      Matttilsynet presiserer at hunden i løpet av denne tida i teorien kunne ha gått fritt i Tyrkia, men fordi familien Isaksen ikke har bolig i Tyrkia, valgte de å ha henne på en kennel for observasjon og for å bli passet på der.”

      Det er jo nettopp dette som må gjøres med Hector. Hva tror du at vi lyver om dette for å få penger? I så fall hadde jeg vært stokk tett. Man kan følge innsamlingssummen på siden og det er ganske så idiotisk å prøve å svindle til seg masse penger via en offentlig blogg.

      Vi er i kontakt med Protect me Albania som er en organisasjon som redder gatehunder i Albania. De har gitt oss all informasjonen om hva som trengs å gjøres der før vi eventuelt kan ta han med hit og de opplyste oss om at han må sitte fire måneder i karantene i Albania. Nå blir det antakeligvis lenger også frem til reglene endres.

    3. Absolutt ikke, jeg prøver bare å få fram at det ikke lenger er obligatorisk i NORGE, den er svindyr – om du ser så ble det trøbbel med Klara, de fant ikke microchippen og hun måtte i karantene i Norge, dermed endte de opp med å bruke rundt 75 000 totalt. https://www.nrk.no/norge/innforer-strengere-regler-for-gatehund-import-1.13448210
      Karantene i Albania er noe annet, om Julie skal eie valpen i 6 mnd der nede så KAN det at hun bor med valpen og holder den unna hunder som ikke er vaksinerte, være en slags “karantene”. Husk på at karantene i valpetiden påvirker mye når det gjelder sosialisering, lek, etc. Det er ikke bare-bare for valpen sin del. For å være helt ærlig syntes jeg at det å sette valpen i karantene fram til eventuell lovendring som kan skje i morgen eller ett år, er urettferdig ovenfor valpen. Men det er bare min mening (og for å få valpen med må også Julie bo med den hele tiden).
      Jeg er helt på deres lag, men jeg er også for å få fram hva som er rett og ikke når det kommer til reglementer. For først skrev du reglementet var blitt strengere etter 1 juli, så følger du opp med en karantene som ikke har noe med reglementet å gjøre. Ser du hvor jeg vil? Jeg er bare opptatt av at dere vet hva som er riktig, og ikke.
      Har aldri hintet til at dere “lyver for penger”? Jeg er svært engasjert i saken, og vil absolutt det skal ordne seg. Det er enorme mengder organisasjoner or privatpersoner som har klaget, ikke bare NOAH. Samme lovendring skulle bli innført i fjor, men ble avlyst fordi den “rammet import av rasehunder”. Nå kan man importere rasehunder som vanlig, men gatehunder blir praktisk talt umulig. Jeg kjenner veldig godt til import av gatehunder, det er derfor jeg sier ifra – fordi jeg ikke vil at det skal skje at Julie kommer i tollen og plutselig dukker det opp en regning på 40 000 for karantene, valpen blir dømt til retur eller avlivet. Jeg syntes det er en kjempefin ting dere gjør! Så kanskje hellee ta kritikk for hva det er, enn å anta at jeg beskylder dere for å lyve for å få penger…? 😊 Ønsker Hector og dere lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg