HVORDAN DUMPER MAN SIN PERSONLIGE TRENER?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Som dere vet har jeg trent med personlig trener en stund nå. Jeg hadde aldri sett for meg at det var noe jeg kom til å like, men plutselig så var det ikke så gærent allikevel. Det var faktisk utrolig morsomt og skikkelig motiverende! Jeg endte opp med å gå fra hver eneste time stappfull av motivasjon og treningsglede.

Vi hadde timer akkurat ofte nok til at jeg fikk motivasjonen opp i det den var i ferd med å dale. PTen min begynte etter hvert å kjenne meg ganske godt og satt opp program etter program perfekt tilpasset meg med masse morsomme øvelser. Han klagde ikke en gang da jeg dukket opp på hver time og fortalte at lunsjen min inneholdt sjokolade (ja, hver gang jeg har problemer haha).

Så kom jeg til et tidspunkt hvor alt er fullt. Timeplanen min er full, overfylt faktisk. Hodet mitt er fullt av tanker. Bloggen min er full av uferdig jobb. Alt er fullt og jeg må stokke om på avtaler hver eneste dag for å få ting til å gå opp. Det gikk opp for meg at uansett hvor mye jeg kanskje trenger og trives med personlig trener så har jeg ikke overskudd eller tid lenger. Jeg ble nødt til å dumpe PTen min. Så hvordan i all verden gjør man det?

Etter å ha jobbet sammen over lengre tid utvikler man naturligvis en relasjon. Timene har vært så hyggelige og selv om ja, det er faktisk jobben hans, så setter jeg så stor pris på at han har satt seg ned og tenk gjennom øvelser jeg kommer til å like og som kan motivere meg til å gjøre jobben. Han har alltid vært tilgjengelig om jeg har idiotiske spørsmål som om det er farlig å tøye etter styrketrening eller om hva karbohydrater egentlig er. Jeg ser nå at jeg har brukt han litt som trenings-Google, haha. Poenget mitt er at dette føles som å dumpe noen og hvordan i all verden dumper man en personlig trener?

Det naturlige er vel å fullføre et program og deretter si på siste time at dette må jeg sette på vent en stund. Det kan vel de fleste vise forståelse for. Så har du meg da… Konfliktsky som bare det. Hater å si nei. Klarer faktisk ikke si nei, sånn egentlig. Så hvordan skulle jeg klare å si at nei du, jeg kan ikke ha flere timer nå jeg, men takk for at du har gjort alt dette nå stikker jeg. Neeeeh. 

Ta en telefon! Ikke dumt. Da kan man takke for seg, forklare situasjonen og ha en dialog rundt situasjonen. Bare synd at jeg hater å snakke i telefon og unngår det for en hver pris. Så nope, det funker heller ikke. Hva skal vi gjøre da. Det er ikke så alt for mange alternativer igjen, men vi har ett og det er det jeg valgte.

Jeg endte opp med et av punktene som står på listen min over de verste måtene å dumpe folk på, nemlig tekstmelding. Jeg tror det er den eneste måten jeg hadde klart å gjøre det på. Altså er det normalt å føle seg så fæl fordi man ikke vil fortsette med PT-timer eller er det jeg som er helt koko her? Jeg føler meg på en merkelig måte utakknemlig fordi noen andre har brukt sin tid på meg og takken er at jeg stikker før planen er gjennomført. Åååh, livet altså. 

Nei, jeg regner med at jeg overtenker dette som med alt mulig annet, men kjipt er det uansett. PTen min er en stor del av grunnen til at jeg er tilbake på riktig spor med aktivitet i hverdagen, trening og ikke lever på junk, godteri og drar ut hver eneste helg lenger (og godt er det). Ikke bare det, men jeg føler livskvaliteten min har bedret seg på flere måter. Jeg er gladere, har som regel mer energi og trening er igjen en morsom del av en hektisk hverdag.

Så det er synd, men hallo normale mennesker har vel ikke personlig trener for alltid? Kanskje det er på tide å stå på egne ben en stund og heller komme krypende tilbake når jeg trenger litt hjelp igjen? Haha, det finner jeg vel ut av med tiden, men jeg tror egentlig dette skal gå veldig fint. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

      4 kommentarer
        1. Det er vel kanskje ikke helt innafor å kommentere kropp i disse dager, men ville bare si at du ser helt smashing ut:) Du er en stor inspirasjon, både når det kommer til trening, men også når det gjelder arbeidskapasitet!

        2. Jeg hadde selv pt timer veldig ofte før (Venn av pt’n din faktisk, haha) Men nå trener jeg nesten ikke med han lenger. Det er jo ikke noe en må 🙂
          Jeg sender også bare mld’er. Så kan ikke si så mye annet på det, hehe

        Legg igjen en kommentar

        Obligatoriske felt er merket med *

        Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
        Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
        Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

      Siste innlegg