MINE HUDPLEIERUTINER

Reklame | Annonselenker Nelly

Nå har jeg endelig fått laget ferdig dette innlegget. Det har stått på to do-listen min i flere måneder, men av en eller annen grunn har det blitt utsatt og utsatt. Heldigvis har jeg endelig klart å ordne det, så her kommer hudpleierutinene mine!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne rutinen gjennomfører jeg hver eneste kveld. Det spiller ingen rolle om jeg er trøtt eller om jeg kommer hjem fra en lang kveld på byen, dette skal gjøres!

Før brukte jeg bare sminkeservietter og skylte av med vann, men etter å ha begynt med ordentlige produkter klarer jeg ikke gå tilbake til serviettene. Sminkefjerneren jeg bruker nå fjerne sminken utrolig mye bedre enn hva noen servietter gjør. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Produktene jeg bruker er sminkefjerner og rens fra Biotherm, rensevann fra Garnier (HERog ansiktskrem fra Clinique/Garnier. Her bytter jeg litt på for øyeblikket.

Vanligvis bruker jeg den gule fra Clinique, men da jeg gikk tom like før jeg skulle reise på ferie kjøpte jeg den fra Garnier i mellomtiden slik at jeg kunne kjøpe Clinique på flyplassen. Den er ganske god den også, så nå bytter jeg som sagt litt på. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det aller første jeg gjør er å bruke Biotherm Total Renew Balm som fjerner sminke og renser huden i ett. Jeg pleier å kjøpe min på Kicks, men den finnes også i diverse nettbutikker så det er bare å Google navnet!

Den er så utrolig god og i tillegg er den drøy så den holder kjempelenge. Den forrige jeg hadde kjøpte jeg i januar i fjor og trengte ikke kjøpe ny før for noen måneder siden. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ta litt krem i hendene og masser den jevnt utover ansiktet. Ta litt vann og masser over igjen slik at konsistenser forandres. Deretter tar du et mykt håndkle med litt vann på og tørker av kremen. Huden føles så fin og myk like etterpå og så godt som all sminke er borte!

Neste steg er rensevann. Da bruker jeg et fra Garnier, dette også egentlig fordi jeg gikk tom fra min vanlige Clinique-rens, men så ble jeg brått veldig glad i denne. Prisforskjellen er også ganske stor og når jeg er fornøyd med den rimeligere så går jeg heller for den. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ta litt rensevann på en bomullsdott (du trenger virkelig ikke mye, bare gjør den litt fuktig). Deretter drar du den over huden, pass på at du kommer helt inntil ved nese og hårfeste slik at du får med alt. På den måten får du med alle restene av sminke som sitter igjen etter rensen og huden er ren og klar. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Helt til slutt bruker jeg en fuktighetskrem slik at huden får det den trenger. Nå bytter jeg som sagt på to kremer, men denne fra Clinique har jeg brukt i flere år og er en klar favoritt hos meg. Altså jeg elsker Clinique som merke.

Jeg  har ganske sensitiv hud og da jeg var liten slet jeg mye med eksem. Derfor ble dette et naturlig merke for meg å starte med og siden har jeg holdt meg til det selv om jeg har testet litt andre produkter i ny og ne. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Slik! Da er jeg klar for å legge meg. På morgenen bruker jeg kun rensevann og dagkrem. Jeg bruker ikke sminkefjerner-rensen fra Biotherm på morgenen. Muligens fordi jeg er lat, men jeg tenker også at det holder med rensevann og dagkrem, hihi. 

Jeg merker virkelig forskjell på huden min etter at jeg kom inn en slik rutiner. Før pleide jeg å tenke at det var så stress og prøvde flere ganger uten å faktisk komme inn i det. Heldigvis skjedde det noe en dag og nå er dette like naturlig for meg som å pusse tenner. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Del gjerne egne tips i kommentarfeltet <3 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

11 kommentarer
    1. Kan du legge ut før og etter bilder fra treningen din? Og dele sunne enkle lunsj/ middags tips? Går i havregrøt til middag nesten hver dag her haha…

    2. Du sparer mye tonic [ansiktsvann] om du fukter bomullspad’en før [for du trenger faktisk kun å bruke en -som du deler i to]. Da går nemmelig ikke en masse tonic med kun til fukting av bomullen, for å si det sånn, og effekten er akkurat like god! Jeg sparte både masse produkt selv på denne måten da jeg jobbet som selvstendig hudpleier, i tillegg til at det hjalp kundene til å få mer ut av hjemmeproduktene sine.
      Dessuten: Om en har et begrenset budsjett, for å si det sånn, så ville jeg gått for å legge penger i et dyrt produkt; Emulsjon. Dette er konsentrerte utgaver av de aktive ingrediensene som nfinnes i kremene. De trekker seg dermed langt ned i huden, med masse ‘godsaker’, så da holder det lenge med en billig dagligvare-krem for overhuden som du påfører over denne om natten [om dagen ved extra tørr hud] & renseprodukter. Hva disse angår, er det eneste de skal gjøre å få fjernet alt av sminke og smuss så huden blir helt ren & fresh uten å tørke ut. Det er dermed fullstendig unødvendig å legge bøttevis av penger for å eksempelvis få fruktsyrer i disse, da de faktisk har en forsvinnende liten funksjon i denne delen av hudpleien. -Sånt hører emulsjon/kremer til 😉

    3. Emilie: Nei, det blir nok ikke noe før og etterbilder her altså 🙂 Jeg fokuserer på en sunn og aktiv hverdag og har faktisk ikke noe før-bilde jeg kan dele. Dere får i så fall bla i arkivet, haha. Så vil jeg bare si at dette er ikke kun trening. Jeg lever en veldig aktiv hverdag hvor jeg går over alt hvor enn jeg skal, har en jobb som gjør at jeg står og går hele dagen og i tillegg så trener jeg jevnlig mens jeg spiser helt normal, som regel sunn mat og unner meg noe godt litt for ofte aka hver dag haha. Tips til sunne middager: Laks med grønnsaker og ris, vegetarlasagne, pastasalat, gresk salat, hjemmelaget burger med grove brød (kylling, vegetar eller karbonadedeig) og søtpotetchips, kylling med rotmos, fullkornspaghetti og kjøttsaus Det er mye godt man kan lage 😀

    4. Kjempebra innlegg! Bruker du sminkefjerneren/rensen fra biotherm til å fjerne øyesminke også? Ellers må jeg si at bloggen din bare blir bedre og bedre. Du har godt språk, varierte innlegg og flotte bilder!

    5. Den rosa sminkefjerneren er den verste du kan bruke, den er ekstremt kreftfremkallende. De har fjernet den fra mange butikker på markedet grunnet dette, var en stor sak om det tidligere. Jeg sluttet med den selv pga det, ville bare si i fra

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg