ET HALVT ÅRS PAUSE

Når jeg er på ferie er det å lese bok noe av det beste jeg vet om. Vanligvis går all ekstra tid til sosiale medier, men på ferie klarer jeg å slappe helt av og miste meg selv i en eller annen spennende bok. Denne gangen satset jeg på en bok fra en forfatter jeg kun har lest en bok fra tidligere, men den var veldig bra så jeg krysset fingrene og håpet på det beste. Heldigvis hadde jeg rett, hun skriver bøker som passer meg perfekt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Boken heter Et halvt års pause og er skrevet av Marian Keyes. Begge bøkene jeg har lest av henne er lettleste, morsomme og utrolig lett å “falle inn i” for å si det på den måten. Man blir fanget av boken fra første sekund, noe som er et stort pluss. 

Et halvt års pause handler om Amy som havner i en veldig spesiell situasjon. Mannen hennes gjennom flere år Hugh har slitt i flere måneder etter at faren hans gikk bort og bestemmer seg for å ta et halvt års pause fra livet sitt, inkludert Amy og deres felles barn for å reise rundt i Asia. Det betyr at de to også tar en pause fra forholdet. Amy sliter naturligvis veldig med å godta dette, men hun kan heller ikke nekte han å dra. 

I boken følger vi Amys reise i løpet av tiden Hugh er borte og ser hvordan hun klarer seg (og ikke klarer seg) i deres felles liv helt alene. Boken er utrolgi spennende, rørende og sterk. Jeg føler så med Amy, herregud for en situasjon og herregud som hun imponerer meg. 

Anbefaler boken på det sterkeste for dere som liker romantikk, drama, gjenkjennelige situasjoner og sterke kvinner!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

    12 kommentarer

    Siste innlegg