DE VERSTE MÅTENE Å BLI DUMPA PÅ

Torsdag og det betyr Singelliv & Dating! I dag har jeg listet opp de aller verste måtene man kan dumpe noen på. Det å bli dumpa er jo kjipt nok i seg selv, men det finnes noen måter som er litt verre enn andre. Del gjerne historier eller andre kjipt måter å bli dumpa på i kommentarfeltet!

GHOSTING. Denne er bare slem. Hvis du har datet noen lenge og plutselig ikke hører fra dem mer. Man ender jo bare opp med å bli bekymret, med mindre man faktisk har tilgang til menneskets sosiale medie-profiler og kan se hva han eller hun driver med. Hvis ikke blir det sånn “lever han? hvor er han? har han dødd, er han i fengsel, har han havnet i sibir?”. Så stress!

KJIPT LINES. Det er ikke alltid samtalen går så bra heller… Noen klarer å lire ut av seg de merkeligste ting som ikke akkurat er det du vil høre. La oss ta et par eksempler fra virkeligheten:

“Jeg håper du finner noen som gjør deg lykkelig fordi det blir ikke meg”

“Har du noen gang tenkt på å gjøre det slutt? Vel, det har jeg. Det er slutt”.

UTROSKAP. Dere vet… Folk uten baller som ikke tør å si hva de faktisk føler og vil og finner en “quick fix” på problemet, i dette tilfellet utroskap. I stede for å avslutte det som kan ha vært en fin tid sammen på en ordentlig måte går du ut og ligger med en random så du slipper å snakke om det. Feigt og totalt respektløst overfor personen du dater. 

TEKSTMELDING. Man dumper ikke folk på melding!!! Ikke en gang i 2018. Det er så feigt og dårlig gjort. Skjerp deg, ta samtalen ansikt til ansikt og lid deg gjennom det. 

I FYLLA. Det kan godt være du mener det, men hvis du faktisk dumper kjæresten din i fylla er det godt mulig at han eller hun sitter igjen med en del spørsmål. Mente du egentlig det du sa? Var det en fyllegreie? Ofte ender det med at dere må ta praten uansett, så hvorfor ikke bare vente til alkoholen er ute va systemet?

FÅ NOEN ANDRE TIL Å GJØRE DET FOR DEG. Nei, du kan ikke be kompisen din om å dumpe noen for deg! Vel, du kan jo gjøre det, men det er så lite kult at jeg ikke har ord. Vær mann nok til å snakke for deg selv. Hvis du ikke vil date eller være sammen med mennesket mer så må du faktisk klare å si det. 

RETT ETTER SEX. Nei, nei og atter nei. Keen på et siste ligg? Vel, du får se om det blir break up sex etterpå. Det er faktisk ikke greit å gjøre det slutt rett etter sex mens dere enda er iført hverandres kroppsvæske liksom.

FORAN ANDRE. Kjære vennen min! Vær så snill, ikke gjør det slutt foran andre mennesker. En ting er at det er utrolig ydmykende for personen som blir dumpa, men det er også ganske så ubehagelig å være vitne til for menneskene rundt. 

UNDER ET FRIERI. Dette er jo det verste. “Vil du gifte deg med meg?”. Nei, du jeg vil heller gjøre det slutt jeg hehe. Denne er faktisk den aller verste, særlig om vi involverer punktet over her i samme setting. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

27 kommentarer
    1. Eksen min dumpa meg rett etter vi hadde sex. Jeg skjønte ikke det da, men litt senere forsto jeg jo at den eneste grunnen vi hadde sex da var for han ønsket et siste ligg. Jeg følte meg så dårlig og brukt – det er jævla egoistisk! Men, det er noe man ikke går og snakker om, i og med at det er flaut og ikke alle kan relatere. Takk for at du tok det opp på bloggen, det fikk meg til å føle meg mye bedre og innse at det ikke bare var jeg som syntes det er drittsekk gjort. Du er god du, Andrea❤️

    2. Dette er vel et tema som vi alle kjenner til fra egenerfaring, en venn eller en i familien. Jeg har en kamerat som lå i fosterstilling etter at konens oppførsel kom for en dag at hun var en simpel hore og hadde forhold bak ryggen på mannen. Ektemannen følte seg dumpet når konen flyttet. Han kom seg raskt på beina og følgende opplysninger hjalp ham til å skjønne at han ble IKKE dumpet.
      Han trodde det men til slutt innså han at konen aldri hadde flyttet med mindre hun ble oppdaget med elskere på sidelinjen. Hun dumpet ikke ektemannen.
      HUN DUMPET SEG SELV. KUNNE IKKE LEVE I EKTESKAPET I DEN SANNHET AT HUN ER EN HORETE, LØGNAKTIK, FALSK BESTEVENN.
      Hun ødela ekteskapet til elskeren. Hun ødela ekteskapet til seg selv. Men hun ødela ikke eksteskapet til de som var lurt. Etter kort stund innså de at de ikke hadde det kjekt. De visste bare ikke hva som var feil. Når sannheten var kommet på bordet gjennomgikk de det det samme som alkoholikere kaller en FORFRISKNING.
      Det medmenneskelige forholdet er så innviklet og fantastisk at de som blir lurt kan få et mye mye bedre liv enn de hadde med den falske profeten. De fikk selvsagt et ødelagt hjerte eller broken heart som de synger om i sangene. Men de oppdager fort etter dyp selvmedlidenhet ( som de tror er sorg) at i innsiden av hjertet finner de for første gang i sitt liv kjærligheten til seg selv.
      Mange av dem velger ALDRI å bo med noen flere ganger. Men det har funnet livets skatt.
      Svikerne skal leve med hverandre og seg selv og tørker fort inn. De får et drag over kjeften som om naturen skal vise alle rundt dem at de er av samme kaliber som en svindler og bedrager. Ja det er jo det de er. Ingenting er bedre enn å oppdage rotten i huset, kjenne lukten av den og deretter se den forsvinne i søppelspannet.
      Jeg er en mann som ble stemplet av en lokal mettoo løgn. Kvinner kan være det jævligste dyret på jorden. Jeg skriver dette for å advare alle dere naive menn at dere alle bor med skuespillere. De bor ikke med deg pga hjertet ditt og kjærlighet. De bor med deg bare pga at de bruker deg som gratis vekter, gratis sjåfør, gratis butler og de ser på deg som en minibank på to føtter. Den dagen du får kreft og dør enser de deg ikke en tanke etter en uke. De “bare” finner seg en ny minibank som de fort finner koden på.
      Og du frusterte mann lurer på om dette er en novelle. Nei det er bare et råd at du forsetter å kose deg med en ny kvinne som bor for seg selv. Da får du et godt liv. Husk bare å aldri gjøre den feil at du gir henne nøkkel til huset ditt. Da mister du det en dag og hun flytter inn med barndomskameraten din og du betaler gildet.

    3. Ble dumpet via SMS mens jeg satt på toget på tur hjem etter å ha vært hos kjæresten en langhelg… Vi bodde på det tidspunktet ikke sammen og hadde strengt tatt bare vært sammen i ca. 1 år.
      Var litt kjedelig uansett da… det er 18 år siden nå, har ikke hatt kjæreste siden, er svært sjenert av meg og det blir så vanskelig for hver gang man prøver.

    4. Du har glemt den beste av de alle.. Rodeo Finish..
      Mens du tar dama bakfra visker du i øret hennes .. dette liker din søster bedre.. så holder du fast så lenge du kan 😉

    5. Ok, nå skal jeg være ærlig her hahaha.
      Jeg ble dumpet under selve sexen. Ikke etterpå en gang, men mens han var inni meg. Men hahaha, herregud denne er fæl altså. Vi hadde hatt det veldig dårlig veldig veldig lenge, å jeg begynte på en ny jobb, å der jobbet det mange pene folk. Så han var veldig sjalu når han kjørte meg på jobb å så alle jeg jobbet med. Når sant skal sies så har jeg en flørtete personlighet så det var jo tonen jeg hadde med en del av dem. Så, jeg kom hjem fra jobb helt utslitt å ikke klar for sex i det hele tatt. Men han ville absolutt… så jeg bare greit. Å da skjedde det som ikke skulle skje. Jeg sovna!!!!! Mens han holdt på!!!! Og klarer å rope ut navnet på hun ene på jobben min (som så ut som en fransk versjon av Ruby Rose). I mean, jeg trodde jeg var helt straight til jeg begynte å jobbe med henne å hun inviterte meg på date hahaha. Anyway, da klikka han å slappet meg å slo opp hahahaha. For å si det sånn, dro på daten med franske Ruby Rose 🙂 ble ikke noe kjærlighet ut av det men så utrolig morro vi hadde det en periode. Kan faktisk komme noe godt ut av å bli dumpet under sex 😉

    6. Min første kjæreste var utro – noe han delte med meg ute på en parkbenk. Han hadde vært utro med sin ekskjæreste – som morsomt nok hadde vært utro mot ham opptil flere ganger. Uforståelig nok, men men, de fortjente hverandre i retrospekt. Jeg var overraskende kjølig igjennom det hele, spurte etter detaljer, mens han falt sammen. Jeg fikk ham tilogmed til å kjøpe en burger king meny til meg fordi jeg var ‘kjempesulten’ etter samtalen. Vi var 19 – det var en annen tid! Uansett, idet vi gikk forbi en del eldre menn (litt på flasken kan man si) som satt på en annen benk i nærheten så ropte en av dem etter oss “HVORFOR ER DU MED HAN STYGGE JÆVLEN?!” Aldri klart å glemme det.

    7. Er helt seriøs hahaha. Men han hadde vært skikkelig stygg lenge mot meg så han fortjente deg litt på en måte :p

    8. Jeg opplevde å bli ghostet.. Ikke gøy!
      Vi hadde vært sammen i 2år, det siste året hadde vi et avstandsforhold som ikke var bra. Naiv som jeg var trudde jeg på alle unnskyldninger på hvorfor han ikke hadde tid til å komme på besøk, til å ha meg på besøk, og når vi først møttes så var det hjemme hos foreldrene hans som bodde langt unna oss begge igjen.. Vi begynte avstandsforholdet greit, med skype minst et par ganger i uka+ en drøss med meldinger..Sakte men sikkert tok det lengre og lengre tid mellom hver gang vi pratet, eller at jeg fikk svar fra han.. Jeg lot han få tid, for vi var begge studenter og jeg visste hvor mye han hadde å gjøre.. Han fortalte at han skulle flytte fra det ene kollektivet til et annet, og at han skulle sende meg adressen..Men 1 måned uten kontakt gikk, det nærmet seg en ferie og jeg sendte en melding om vi skulle til foreldrene hans eller om han kom til meg, ikke svar.. Jeg leste på hans nettside at han var i full sving til det neste store prosjektet..Jaja, da ses vi ikke i ferien og han svarer sikkert så fort han er ferdig, som han pleier.. Noen uker gikk, fortsatt ikke noe svar, og ikke fikk jeg kontakt på face, mail eller når jeg ringte.. Hm, veldig så opptatt han skulle være da.. Jaja, må bli bra karakterer iaf..Jeg logget meg på skype.. Hmm, hvorfor har bilde av typen forsvunnet og hvorfor får jeg ikke kontaktet han der? Må ha sletta skype, uten å fortelle meg det.. En ny ferie var for tur, jeg møtte mine bestevenner som jeg fortalte om det jeg opplevde med typen..E, han har blokkert deg fra skype,så DUMP han var svaret.. Jeg skrev en tekst jeg hadde lovet i begynnelsen av forholdet vårt om et prosjekt han gjorde til meg, sendte det. Skrev å en sms hvor jeg fortalte at nå som det tydeligvis er slutt så har jeg iaf skrevet teksten jeg lovet deg og sendt den på mail. Det føltes så godt å sende den teksten, det var det jeg trengte å gjøre for å føle meg fri. Da hadde det gått 4-5måneder..
      I ettertid har jeg fått vite av ei som kjente folk i hans omgangskrets at han hadde vært utro, og mest sannsynlig hadde det vart en stund.. Vi hadde samme syn på utroskap.. Så enten var det grunnen, at han ikke turte å fortelle meg det, eller at han ikke ville være den som knuste hjertet mitt først(jepp, min første type, var i begynnelsen av 20åra) eller så ser jeg likheter med den situasjonen med det han fortalte om eksen sin.. At hun hadde stalka han og nekta å forstå at det var slutt. Kanskje drømmer han eller klarer å lure hjernen sin til å tro at han har dumpa oss, mens han egentlig ikke har gjort det.. Jeg får nok aldri svar på det, og det er helt greit. Det har tross alt gått 7år siden jeg sendte den siste smsn. Og det gjorde meg på en måte sterkere.

    9. Det verste jeg opplevde var at jeg var på skolen og kom hjem og mamma fortalte at det var ei som ringte og ville prate med meg og skulle ringe tilbake. Jeg spiste middag og tok meg en joggetur og hun hadde ringt igjen og skulle ringe senere på kvelden. Så ringte telefonen og jeg tok den og det var ei venninne av kjæresten som ringte. Og så tok kjæresten min telefonen og sa det var slutt etter 4 år. Og så la hun på. Vi hadde en liten sønn sammen. Jeg gikk inn helt knust og gråt. Klarte ikke å fullføre skole dagen etter og ble sykemeldt i 1 uke. Hentet ungen min og hadde han hos meg 1 uke og leverte han tilbake. Hun hadde ny typen hos seg. Herregud æ lo godt da jeg så han..haha. Så flyttet hun sørover og giftet seg. Hadde ikke mere kontakt med sønnen min. Men så fikk jeg brev fra barnevernet at jeg måtte ta en dna test for å sjekke om jeg var får til barnet. Og sjokket etterpå var det verste. Jeg var ikke pappa. Hun hadde hvert hos en annen før hun kom til meg. Fy faen. Nei har opplevd 3 svik og nok er nok. Heller singel en å bli såret igjen.

    10. Ble dumpet face to face. Men det i perioden der jeg hjalp søsteren min gjennom kreftbehandling. Han «trengte tid til å jobbe med seg selv»… og ja, vi hadde vært sammen i fire år og snakket om å flytte sammen uken før.

    11. Har dumpa en via sms. Jeg vet det var helt feil, men samtidig. Blir dumt om han drar fra en annen by til meg, bare for å få beskjed liksom. Bil, ferje osv koster jo. Men jeg kunne heller snakket med han via FaceTime i stedet. Men men, man lærer så lenge man lever og 🙂

    12. X min dumpa meg når jeg var 20 uker gravid! Nå er han på ferie med ny dame i Hellas 2 uker etter gjorde det slutt!!! Håper jeg kommer meg over bitterheten og går videre med livet🙏😊👊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg