JEG KAN GÅ KLEDD SOM JEG VIL UTEN AT DU SKAL FÅ TAFSE

Aaaaah, når jeg skriver dette er jeg så irritert at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvorfor? Kommentarfeltet på dette og delvis dette innlegget.

Da jeg skrev om at en fremmed mann kom bort og tok venninnen min på puppene helt uten grunn var det ikke akkurat disse kommentarene jeg forventet. Fryktet, men ikke forventet. Jeg håpet virkelig på at slike kommentarer og tanker hørte fortiden til, men igjen. Han som tok henne på puppene forstod ikke at han hadde gjort noe galt, så kanskje det var litt naivt av meg å håpe på noe slikt. 

Fordi det spiller nemlig ingen rolle hva venninnen min hadde på seg! Det spiller ingen rolle om hun har silikon eller ikke. Det spiller ingen rolle om hun brukte utringning da dette skjedde. Det er fortsatt ikke greit å gå bort til noen og ta de på puppene uten tillatelse! Derfor blir jeg så ufattelig provosert over at ikke bare en, men flere reagerer på hendelsen med å spørre hvordan hun gikk kledd.

Vet dere hva det høres ut som? Det er litt som den “Hun ble voldtatt. Jaha, men hvordan gikk hun kledd?”. Det grenser til samme holdning og det gjør meg så forbanna at dere aner ikke.

Det er verken de som blir tafset på eller trakassert sin skyld at de blir utsatt for noe slikt uansett hvordan de går kledd. Problemet ligger ene og alene hos den som tafser eller trakasserer. Det er de menneskene som trenger hjelp med holdninger. Det er “tafserne” som har tydelige problemer med å vise respekt for andre mennesker og som virkelig trenger hjelp. 

Jeg skal kunne gå kledd akkurat som jeg vil, om det er i bunad eller i utringning uten at noen skal kunne ta på meg uten tillatelse. Så skjerp dere!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

20 kommentarer
    1. Sagt på en annen måte: Du skal kunne reklamere for godsakene som du vil uten at menn du ikke er interessert i, skal bli interessert.
      Kanskje kvinner må lære av reklamebransjen. Rettet reklame, kaller de løsningen der. Nedslagsfeltet for reklamen innskrenkes til individer som er mest interessante kjøpsobjekter.
      Men det er klart; man skal ikke sprette emballasjen og prøve produktet før det er kjøpt.

    2. Helt enig med deg. Det er forkastelig at noen menn oppfører seg slik. Det er ikke slik jeg har blitt lært opp, og sønnen min skal lære å respektere kvinner han også. Finnes et greit ordtak for dette. “Bare se, men ikke røre” 🙂 (uten å stirre personen helt ned selvfølgelig)

    3. Det spørs jo hvor langt du trekker frihetskravet ditt. Men trekker du det *for* langt, så havner du i en illusjon. INGEN som lever i et samfunn med andre mennesker, har full frihet. Virkeligheten er ikke slik. Dessverre. Just take it.

    4. Du som virkelig var noe å høre på tidligere du begynner å bli en skikkelig kvinneajovnist og manne hater kan du ikke jekke deg ned bitte litte gran det begynner å bli slitsomt å se disse innslagene dine rundt om kring. Ro deg litt ned snakker ikke vare for gutta snakker også for en del av veninnene mine som pleide å lese bloggen din tidligere men som nå har slutta 🖒 ha en fin dag

    5. Du har selvsagt rett, ingen skal grafse på andre uten lov. Samtidig må jeg innrømme at jeg noen ganger blir overrasket over hvordan enkelte kvinner kler seg. Man MÅ jo ikke vise alt når man går ut på byen. Jeg forstår ikke helt vitsen, det er da mye finere og spennende med skikkelige klær. Kan være lett kledd og samtidig kledd 🙂

    6. Opplevd tafsing på stranda! Det er IKKE greit i det hele tatt, selv om denne personen kjenner min kamerat! Skjerp dere kvinnfolk!!!!

    7. Det har ikke noe å si hva jenter går kledd med uansett!! Det handler om å vise respekt for andre mennesker.. Så hvis ei jente har silikon så kan hun egentlig bare gå ut så betyr det at alle kan stille seg i kø å ta for seg fritt vilt?😂 Herregud å dumt,lite intelligente folk som snakker å oppfører seg slikt.. Selføgelig kan jenter kle seg utfordrende å kansje di har lyst å møte en gutt men da velger personen selv hvem som kan røre hva!! Kunne alle mannfolk bare vist respekt å oppføre seg normalt så hadde det ikke vært noe problem.. Gjelder begge veier,jenter kan heller ikke gå å henge seg rundt gutter å gjøre som di vil… Alle bestemmer over sin egen kropp! Ferdig snakka:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg