VIL JEG EGENTLIG FEIRE 17. MAI?

Den tanken har ligget godt gjemt bak i hodet mitt en stund nå. Vil jeg egentlig dette? Selvfølgelig vil jeg feire nasjonaldagen vår. Jeg elsker dette landet, tro meg. Jeg vet bare ikke om jeg vil være en del av feiringen slik den har foregått de siste årene. 

Jeg vil ikke drikke champagne fra morgen til kveld. Jeg vil ikke bli beruset i bunaden min. Jeg vil ikke inn på et stappfullt utested og være livredd for at noen skal søle en flaske rødvin over meg og den hvite skjorten. Jeg vil ikke fortsette festen til langt på natt. 

Jeg vil ha champagnefrokost. Jeg vil spise god mat, høre på musikk, holde og høre på taler, synge 17. Mai-sanger og ja, jeg vil drikke litt prosecco. Men der stopper det. Jeg vil ikke mer. 

Det jeg faktisk vil er å gå ut og kjenne på 17. Mai-stemningen Vandre rundt i den tunge og varme bunaden, mens jeg føler meg finere enn noen gang! Se på barnetoget, lese på fanene og høre de ofte sure tonene fra diverse skolekorps, men det er liksom litt av sjarmen. Så vil jeg kjøpe meg en is eller to eller fem. Jeg vil gå rundt i solsteika og se på alle de fine bunadene, frisyrene, kjolene og alle smilene. Jeg vil kanskje sette meg på et hyggelig sted og spise god mat, enda mer is og bare kose og nyte. Så vil jeg hjem. Kanskje samle noen venner og grille på kvelden, men ikke noe styr. Det er min ideelle feiring av nasjonaldagen.

Jeg vil ikke feste som om det var en lørdagskveld. Jeg vil nyte alt det fine, ha alle minnene i behold dagen etterpå og våkne uthvilt 18. Mai. Derfor sliter jeg litt med 17. Mai og det har jeg gjort de siste årene. Jeg vil være med, men egentlig så vil jeg være et helt annet sted. Problemet er vel kanskje at dette stadiet i livet ikke er helt meg. Vi vet jo alle at jeg egentlig er 70 år mentalt, haha.

For meg virker 17. Mai best når man er barn eller voksen. Dette mellomstadiet hvor jeg befinner meg på nå blir jeg liksom ikke helt komfortabel med, til tross for at fjorårets 17. Mai med alt jeg beskriver at jeg ikke vil ha var en av de aller beste jeg kan huske å ha opplevd. Så det blir vel bra i år også, selv om en stor del av meg skulle ønske det var litt annerledes. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer
    1. Ååå det er så flott du tør å si det du virkelig føler. Digger deg altså, du er bare sååå kul👍🏻😄😍. Og så er du kjempefin. Du er bare så søt og innleggene dine er så utrolig digg!!!

    2. Endelig noken som beskriver det akkurat slik eg føler det!!! Kjempekos med champagnefrokost og litt vin ellers, men den der festninga på 17. mai føles så feil :/ <3

    3. jeg synes det herligste med 17. mai er å nyte landet vårt, jeg, og alt det har å by på. 🙂 Helt uavhengig av stress, mas, og alkohol! Skjønt jeg pleier drikke. heh!
      -NA, nymfoman sexblogger

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg