JEG ER IKKE EN SUR FITTE FORDI JEG IKKE ER INTERESSERT

I denne ukens innlegg i Singelliv & Dating-spalten min tar jeg opp noe som er utrolig irriterende og som de aller fleste av oss sikkert har opplevd, enten du er singel eller i et forhold. Gutter som klikker fordi de blir avvist på byen.

For hva er egentlig greia med at enkelte gutter, eller menn om jeg skal være grei å gi de den tittelen (da kun ut ifra alder, fordi sett ut ifra oppførsel så er de smågutter) ikke klarer å bli avvist uten å lage et helvetes oppstyr? Bli så sinte dere bare vil, men dette er faktisk et reelt problem. 

Jeg fikk oppleve dette senest i går da vi var ute en tur og jeg har ikke tall på hvor mange andre eksempler jeg har som er både selvopplevd og andres historier. Det går enkelt og greit ut på at man ikke er interessert i oppmerksomhet og sier i fra om dette. Det må være lov uten at fyren surner og slenger fra seg noen stygge gloser. For to sekunder siden var du interessert, men nå er jeg plutselig stygg, idiot eller ei sur fitte fordi jeg ikke er interessert i deg!

Det er måte på hvor lenge man gidder å jatte med på forsøke ditt på å sjekke meg opp. Jaja, så hyggelig mmm, ja vi kommer kanskje bort til bordet deres senere, njææ det går fint jeg har drikke, vi har egentlig jentekveld så jeg vet ikke… DU GIR DEG JO IKKE. Hadde du hatt et snev av sosiale antenner igjen så hadde du tatt hintet: jeg er ikke interessert. Dessverre har du druknet den egenskapen i x antall drinker og når jeg må si rett ut at “Nei, jeg er ikke interessert” så switcher du fra å være en hyggelig, men innpåsliten fyr til å bli en tenåringsgutt i trassalderen.

Personlig synes jeg det er like greit å si ifra med en gang ta man ikke er interesser. Jeg kan gjerne ha en hyggelig samtale med deg selv om jeg verken vil bli med deg hjem eller sette meg ved bordet ditt, men når jeg da ønsker å gå eller ønsker at du skal gå så må du faktisk respektere det. Heldigvis er de aller fleste hyggelige menn som både tar et hint og synes det er helt greit at jeg sier ting rett ut. Dessverre så finnes det allikevel alt for mange som ikke er det!

Du vil faktisk ikke være en av dem. Jeg håper i alle fall ikke det fordi det er utrolig usjarmerende. La oss ta fyren fra i går som eksempel. Han kommer sjanglende bort til venninnen min og meg som står og vurderer hvilket sted vi skal gå inn på. “blablabla, bli med oss dit, jeg er profesjonell danser vi kan danse sammen, hvorfor ikke, hva skal dere, bli med da”. Til slutt sier venninnen min at nei, vi skal ikke bli med dere vi venter på ei venninne til og så skal vi finne ut hvor vi skal dra sammen, men det blir ikke sammen med dere for å danse. Helt fair i mine øyne og sagt på en veldig hyggelig måte. Allikevel tar det to sekunder fra fyren snur ryggen til for å bli med kompisene sine videre til han snur seg tilbake og slenger ut at “musa di lukter vondt, du burde vaske deg”. 

Altsååååå. Nå var det ikke verre enn at vi lo av det hele fordi det var en utrolig idiotisk ting å si, men dette er en gjentakende greie nesten hver eneste gang vi er på byen. Gutter som blir sure og ufine fordi de blir avvist. Det bunner jo antakeligvis i ekstrem lav selvtillit og at de føler skam over å bli avvist, særlig foran gjengen, men det blir i hvert fall ikke bedre av å oppføre seg som en idiot. Hvis alkoholen har skylda så bør du virkelig revurdere inntaket ditt neste gang du skal ut så du klarer å respektere menneskene rundt deg! 

Så til alle gutter og menn der ute som klarer å oppføre seg som normale mennesker: takk! Til dere andre: skjerpings. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

17 kommentarer
    1. Har Sofie noen gang spurt om du kan dra bort for at hun og Morten skal være hjemme alene? Eventuelt hva synes du om det?

    2. Amanda: Nei, det har hun aldri gjort! Jeg har faktisk foreslått å gjøre det flere ganger, haha, men de er så rare på det der… Til og med på Valentine’s så var de sånn “neida, men sitt i stua med oss” jeg bare ehhhh nei jeg går på rommet jeg, så nå dere ha litt kvalitetstid her haha.

    3. Hei Andrea! Jeg lurte på en ting! Hvor var det dere tok portrettbildene deres? Altså de dere har med partneren deres. De er såå fine og kunne tenkt meg og ta et liknende❤️ du var best på hotellet

    4. Og sånn er det med dere jenter/damer/små jenter også! Det er faktisk mange av dere som oppfører dere sånn som du skriver. Så til deg og dere, skjerp dere! Til dere normale jenter/damer tommel opp som forstår et nei!!!

    5. Tusen takk for svar! Men hva hadde du synes om det faktisk hadde skjedd? Jeg og min venninne bor sammen, og hun spurte derfor om jeg kan dra bort til helgen. Selv om jeg forstår at de vil ha alenetid, synes jeg det er litt respektløs. Jeg har like mye rett på å være i leiligheten som henne😅

    6. Som mann så har jeg opplevd det samme, bare andre veien … blitt kalt mannsgris, ekkel og gud vet hva bare fordi jeg ikke er interessert.

    7. mener du at jenter er bedre på å få avslag fra gutter? jenter er latterlig dårlige på å bli avvist nesten uansett hva det gjelder. det går an å se en sak fra 2 sider

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg