BLI MOTIVERT TIL Å TRENE

Det er mandag og hva passer vel bedre enn et motivasjonsinnlegg på morgenkvisten? Det er flere som ønsket seg et innlegg med treningsmotivasjon så i helgen satt jeg meg ned og skrev alt jeg kunne komme på som motiverer meg til trening i en hektisk hverdag. Det ble en ganske lang liste, så jeg håper og tror at alle kan finne noe som kan hjelpe på motivasjonen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

🏋️Ha en plan. Legg opp en plan før du rar på trening. Dette skal jeg gjøre. Selvfølgelig kan man vike fra planen fra tid til annen, men jeg vet med meg selv at om jeg drar på trening uten å ane hva jeg skal så blir det sjeldent veldig produktivt. Det kan nok også være lurt å legge opp en plan lenger frem i tid og planlegge hver uke.

🏋️Tenk på følelsen du sitter igjen med etterpå. Den er så digg. Det er ofte jeg tenker at jeg ikke orker å trene fordi jeg er så sliten etter jobb, men de gangene jeg drar så angrer jeg aldri. Jeg ender opp med mye mer energi enn hva jeg hadde på forhånd og det er så deilig å legge seg etter en god treningsøkt. 

🏋️Ikke sammenlign deg med andre. Det fører sjelden til noe godt med mindre det er for å hente inspirasjon. Du kan ikke gå rundt og se på alle som trener rundt deg og tenke at du aldri kommer til å klare å gjøre det de gjør, at det er flaut å være dårligere trent eller at du ikke vil trene foran dem. Ikke tenk på alle andre, tenk på deg selv og fokuser på hva du skal gjøre. Når det er sagt så er det fint å sammenligne seg med andre for å hente inspirasjon!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

🏋️Bruk en treningsklokke. Jeg synes dette gir masse motivasjon! Dette har jeg brukt i snart et og et halvt år og nå vet jeg ikke hva jeg hadde gjort uten en. Den teller skritt, måler puls, følger med på søvnen din, teller kalorier og all informasjon samles i en app du har på telefonen din. Genialt!

🏋️Husk at alt er bedre enn ingenting. Noen dager så er man rett og slett sliten, tom for energi eller ikke helt i form. Hvis du i det hele tatt kommer deg på trening så er det supert, men om du ikke gjør det så er det heller ikke krise. Lytt til kroppen og husk at alt er bedre enn ingenting. 

🏋️Personlig synes jeg det er morsomt å se resultater på trening. Noen tar før- og etterbilder for å se hvilken effekt treningen har på kroppen, andre bruker målebånd, noen bruker vekt, andre bruker ingenting. Det er helt opp til deg hva du foretrekker. Jeg synes det aller morsomste er når jeg klarer nye treningsmål fordi da vet jeg at det jeg driver med funker! Hvis jeg klarer å løpe litt raskere, løfte litt tyngre, klare flere repetisjoner eller klare noe jeg ikke har klart før så blir jeg så glad! Det er det jeg synes er aller morsomst, men test ut og finn det som motiverer deg mest.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

🏋️Kjøp noe fresht treningsutstyr. Det er kanskje materialistisk, men det hjelper i alle fall på min motivasjon. Bytt ut de slitte løpeskoene med et nytt par i friske farger, kjøp et par nye t-skjorter eller bare en ny vannflaske. Alt hjelper!

🏋️Hent inspirasjon fra andre. Jeg følger flere treningskontoer på Instagram, henter inspirasjon fra quotes på WeHeartIt, leser treningsblogger og blader. Det er skikkelig motiverende med tips og triks fra andre. Noen av jentene jeg følger på Instagram som gir meg mest motivasjon og deler gode tips på story og i feeden er Piaseeberg, Pernillekaldhus, Linnjacobsson, Deniceemoberg, Treningskris, Leanmachine21 og Marenerdvik aka Fitliving for å nevne noen! 

🏋️Tenk på det som en livsstilsendring. Gjør det hele til en naturlig del av hverdagen din og få treningen inn som en rutine. Det å dra på trening kan bli like naturlig som å lage middag, du må bare komme inn i rutinen. Når du har kommet dit så er det ikke lenger et tiltak å dra på trening, men noe du bare gjør på automatikk. Selvfølgelig er det tiltak noen dager, men sånn er det med alt her i livet. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

🏋️Tren fordi du synes det er moro. Det er viktig å finne en treningsform du liker om du skal klare å fortsette med det. Hvis du hater å løpe, så ikke løp. Det er mange alternativer du kan utforske. Test ut litt forskjellig så finner du garantert noe du synes er moro. 

🏋️Få hjelp av noen som kan det. Tanken på å få hjelp av en personlig trener kan virke litt skummel, men det er kanskje ikke så dumt. I alle fall ikke om du er helt ny på treningsfronten. Da kan det være greit å få noen som har skikkelig peiling til å vise deg noen basisøvelser du kan bruke i starten. Hvis du har trent før, men trenger hjelp til å komme i gang igjen eller bare trenger ny inspirasjon er dette også et godt alternativ. 

🏋️Tren med andre. Dere kan motivere hverandre til å gjennomføre økten, inspirere hverandre, lære hverandre nye øvelser og dele kunnskap. Det er skikkelig moro å trene sammen med andre som synes trening er gøy!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Tusen takk, Andrea❤️Ble skikkelig motivert til å trene nå. Skal til Oslo etterpå og det blir nok litt gåing da, iallfall i Karl Johan😉

    2. Jeg var en av de som etterspurte motivasjons-innlegg, og likte veldig godt tipsene dine 😀 Skal se på dette innlegget hver gang jeg får “vondt i vilja”. hehe. Takk! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg