JEG VAR PÅ MIN FØRSTE VISNING ALENE

For å være ærlig synes jeg hele situasjonen med å finne et sted å bo er ufattelig stressende. Det har jo ikke vart lenge en gang, men jeg er som alltid stressa. Jeg liker å ha en plan og jeg liker å vite hva som skjer i fremtiden. Det å ikke vite hvor jeg skal bo, når jeg skal flytte eller hvem jeg skal bo sammen med er utrolig frustrerende. 

Jeg har vært gjennom en lignende prosess flere ganger før. Den aller første gangen jeg flyttet til Oslo kjørte vi inn på visninger flere ganger i uken og ga nesten opp da vi endelig fikk sikret oss vår første leilighet. Da vi flyttet derfra var det samme regla igjen. Nå står jeg midt i den prosessen nok en gang, men forskjellen er at jeg faktisk står i den helt alene. Det er bare meg og jeg har ingen jeg kan støtte meg på eller dele frustrasjonen med. 

Skal jeg bo i et kollektiv? Skal jeg finne en hybel? Jeg aner ikke, men akkurat nå ser jeg etter begge deler. På torsdag var jeg faktisk på min aller første visning. Det var et kollektiv som ligger helt perfekt til! Det er like ved skolen jeg skal starte på til høsten, det ligger like ved treningssenteret jeg foretrekker og det er supersentralt. Sånn sett er det perfekt, men skal jeg virkelig hoppe på det første og beste bare fordi jeg er stressa?

Jeg satt igjen med en følelse av at det var helt OK. Ikke noe mer enn det. Jeg vil gå fra visning med en følelse av at “her vil jeg bo”! Bør jeg ikke vente på det, eller er jeg for kravstor? Jeg har vært så bortskjemt med tanke på at jeg kun har bodd med mine nærmeste venner siden jeg flyttet hjemmefra og det er skummelt å skulle bo med fremmede. Det er skummelt å ikke vite. Men igjen, sånn er det for de aller fleste som havner i en slik situasjon og det går jo som regel bra.

Jeg må bare holde hode kaldt og stole på magefølelsen, så løser det seg forhåpentligvis til slutt. Nå er i alle fall prosessen i gang, så det blir spennende å se hvor jeg ender opp til slutt. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

17 kommentarer
    1. Tror du ikke at det kan være lurt å se om det dukker opp en hybel du kan ha? Du virker litt som meg, som setter pris på privatliv og litt stillhet iblant, og da kan det være stress å bo i kollektiv. Du kommer til å ha utrolig mye på gang til høsten, så anbefaler en hybel! Er så deilig å kunne bestemme alt selv! Innredning, hvor ofte det skal vaskes, skal det være besøk eller ikke besøk osv.. det syns nå iallefall jeg!

    2. Er heldigvis masse leilighet, hybel og bofelskap der ute så du finner nok lett noe som passer deg . Ser også mange legger ut annonse selv at de søker leilighet (f. eks huseieren min lyste ikke ut, var bare tilfeldigvis vi fikk kontakt) Så synes du skal ta deg tiden du trenger og gå for noe som gir deg følelsen av ´´her vil jeg bo´´:)

    3. Følelsen av at du vil bo i et kollektiv, får du ikke etter fem visninger engang. Men det betyr ikke at det er kjipt. Alt må gå seg til 🙂

    4. Håper du finner det riktige stedet for deg, Andrea! Det er så vondt hvis man bare må ta ett bare fordi man må! Man kommer liksom aldri til å trives skikkelig.. Så jeg krysser virkelig både fingre og tær for at dette skal gå for deg og at du finner et sted å bo som gjør deg lykkelig! Stor klem, du er en flott og god jente.❤️

    5. Hvis du skal studere så kan du leie via SiO? Det koster ikke skjorten heller mange av de hyblene 🙂 Du kan jo få en hybel alene, men det fungerer også veldig fint med eget rom og bad og felles kjøkken!
      Håper du finner noe og det er viktig med følelsen som du sier «her vil jeg bo»!
      Klem meg

    6. Broren min har bodd med fremmede i kollektiv 2 ganger 😀 Han fikk vite hvem det var før han flyttet inn da selvfølgelig! Men ikke hopp på det første og beste, vent heller til du er helt sikker❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg