VI FLYTTER FRA HVERANDRE

Dere vet hva de sier, Paradise-vennskap varer ikke evig og nå var det over for oss.

Haha, neida. Jeg bare tuller med dere. Dette er helt udramatisk, men etter at Sofie fortalte på sin blogg at vi skal flytte fra hverandre har det kommet en del spørsmål. Blant de er hvorfor jeg ikke har uttalt meg om saken, men svaret på det er så enkelt som at jeg ikke har hatt tid til å skrive noen nye innlegg siden vi ble enige om det. Ikke noe som gir en ordentlig god forklaring i alle fall. Selvfølgelig kunne jeg slengt ut en setning om at vi flytter fra hverandre, men jeg føler at jeg skylder dere litt mer enn det.

Sofie og jeg har bestemt oss for å flytte fra hverandre av den enkle grunn at hun ikke ønsker å flytte og jeg må flytte. Jeg vil virkelig ikke fortsette å bruke nærmere 10 000 kroner i måneden bare for å bo et sted. Da kan jeg like så godt finne meg en leilighet og bo alene, noe som faktisk frister. Samtidig hadde det absolutt beste vært å finne noe rimeligere da det er hovedgrunnen til at jeg ønsker å flytte herfra. 

Det var en ganske kort samtale. Sofie sa at hun ønsket å bli boende og jeg sa at det egentlig passet bra fordi jeg vurderer å finne meg en hybel og bo alene. Det er så utrolig mye som skjer til høsten og det å bo alene hadde vært ganske deilig. Jeg har også full forståelse for at hun ikke vil flytte. Flytting er noe av det kjedeligste jeg vet om og jeg skulle gjerne blitt boende selv, men det er ikke det lureste rent økonomisk. 

Jeg skal studere fulltid, jobbe like mange timer i måneden som nå, prøve å holde liv i denne bloggen, trene og ha et sosialt liv. Det kommer til å bli et helvete, men jeg må bare komme meg gjennom det. Tanken på å komme hjem til en leilighet hvor man ikke trenger å forholde seg til noe eller noen virker veldig deilig, så jeg vet faktisk ikke hva jeg kommer til å se etter fremover.

Jeg tror jeg bare trenger et sted hvor jeg kan komme hjem, lage middag og legge meg fordi dagene mine kommer til å være så fulle. En leilighet hvor jeg kan velge om jeg vil være sosial eller ikke. En leilighet for meg selv, eller en hybel da hvis vi skal være litt realistiske her. Spørsmålet er om det går økonomisk, men det har jeg heldigvis litt tid til å finne ut av. 

Det er ganske rart å skulle flytte fra Sofie og kollektivet som vi kaller det. Okei, det siste blir faktisk utrolig deilig å flytte fra haha, men jeg kommer nok til å savne å bo med Sofie. Vi har hatt et veldig fint år som roomies og skapt mange gode minner sammen.

Jeg er så spent på hvordan det blir når vi som har så forskjellige timeplaner faktisk flytter fra hverandre. Kommer vi til å klare å sees? Åh, jeg håper det. Sofie er en person jeg er veldig glad i og jeg har store planer om å ha henne i bryllupet mitt om noen år. Jeg tror det hele skal gå veldig fint, men det kommer til å bli utrolig rart. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

19 kommentarer
    1. Fy flate Andrea xD Jeg skal være litt forsiktig med å kjefte på folk som prøver å lure andre en liten stund, da GUD skal vite at jeg har køddet med mange hoder oppgjennom de 8 årene jeg har hatt blogg her inne på blogg.no, nå, men:
      Hvis du og Sofie hadde blitt “evig uvenner”, hvis dere ikke hadde vært venner lengre, kuttet kontaktet for godt.. Som regel så bryr jeg meg ikke så mye om hvem som holder sammen og sånn, med hadde DERE to kuttet vennskapsbåndet.. Det tror jeg faktisk hadde gjort meg litt lei meg.
      For jeg liker dere begge to veldig godt – og jeg syns at til tross for noen ulikheter – at dere hører hinsides godt sammen. Så please, please, please fortsett å være venner, jeg BER dere!! <3

    2. Siden du skal studere, har du vel rett til å søke om studentbolig? Da kan du jo være heldig å få leid deg en 30-45 kvm leilighet alene, men til en rimelig pris.
      Hadde sjekket dette med skolen, de har helt sikkert hybelhus/leilighetsbygg som er ment for deres studenter.

    3. Trodde hele veien at dere to var bestevenner. Og vennskap som aldri tar slutt, men når du skriver « kommer vi til å ses?» og « jeg har store planer om å ha hu i bryllupet mitt. Hvis dere er så gode venner så er det vel det en selvfølge at hu er i bryllupet ditt:p

    4. Anbefaler å sjekke ut Anker studentboliger som også ligger like ved brugata/torggata i Oslo, veldig sentralt. Så om du skal studere til høsten er det ein gylden mulighet til å spare litt, men samtig bu midt i Oslo. Mange av de leilighetene er nyoppussa no, og veldig grei standard på de fleste. Men ikke minst VELDIG rimelig. Eg betaler 7600kr i mnd for 1 roms leilighet, heilt nyoppussa leilighet, med litt i underkant av 40kvm.

    5. Jeg undrer meg litt over det ene argumentet ditt for å flytte, som tilsynelatende er på grunn av økonomi. Jeg vet hva leiligheten dere leier nå koster i måneden, og dere deler tydeligvis ikke leia på to, hvis du betaler nærmere ti tusen? Har du f.eks mye større rom enn Sofie? Jeg jobber i boligbransjen, og er derfor ganske kjent med markedet. Ingenting er dyrere enn å bo alene! Hvis du skal bo så rimelig som mulig, alene, må du leie en ettroms. Men du må langt ut fra sentrum for å finne en ettroms til samme pris som du betaler i dag.

    6. Lise Marie: Du vet hva leiligheten vår koster nå? Vi deler leien på 2, Sofie har større rom enn meg, men ingenting er inkludert av verken internett, strøm, oppvarming eller Get så med alle utgifter betaler vi nærmere 10 000 kroner hver i måneden. Ja, jeg ser på hybler som et alternativ til å bo alene og hvis du tar en liten tur inn på Finn eller Hybel, så ser du at man kan finne hybler til under 10 000 kroner i måneden. De blir selvfølgelig små og litt utenfor sentrum, men så er det ikke så veldig mange andre alternativer akkurat nå da.

    7. Dette var ikke ment som kritikk. Jeg bare undret meg over at det var et argument. Det er jo en kjent sak at det er dyrere å bo alene. Jeg kjenner til prisen pga at jeg er i bransjen ja. Og jeg er fullt klar over at det finnes hybler til under 10.000,-, det sa jo jeg jo og. Men da snakker vi kanskje under 20 kvm. Og regninger kommer jo i tillegg der også, som plutselig ikke kan deles på to. Jeg blir i alle fall svært overrasket om du ender opp med å spare penger på det. Prove me wrong 😉

    8. Innså at det kanskje hørte litt stalker-ish ut at jeg vet hvor dere bor. :-p Men på grunn av de mange bildene som dere begge har tatt i bakgården, så kjenner jeg igjen leiegården, og jeg vet hva 3-roms i den leiegården ligger på. Og det er egentlig helt ok priser for en så sentral og ny leilighet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg