SMAKEN AV NAPOLI

Reklame | Sponset middag Olivia

Nå som været er finere frister det plutselig mye mer å være sosial. Gå turer, sitte på café, spise is eller dra ut for å spise og kose seg sammen med venner. På søndag bestemte jeg meg for å gjøre nettopp dette sammen med tre av de fineste jeg vet om. I en travel hverdag er det hyggelig å kunne sette seg ned rundt et bord med god mat og drikke, for så å sette resten av verden på pause. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi dro på Olivia Aker Brygge, rett og slett fordi det er så utrolig koselig der! Man merker den varme italienske stemningen som ligger i lokalet. Dere vet allerede at jeg er over gjennomsnittet glad i Olivia, men på søndag lærte jeg noe helt nytt. Visste dere at hver Olivia-restaurant er inspirert av en italiensk by? De har faktisk en helt egen del av menyen som hører til den byen.

Olivia på Aker Brygge er inspirert av Napoli og vi bestemte oss for å teste denne, sammen med en del andre retter. Vi startet med en forrett fra Napoli-menyen som var helt utrolig god, nemlig fritert mozzarella sammen med Tozzeti de Polenta fra den vanlige menyen som er polentachips med aioli, parmesan, rosemari og havsalt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter forslag fra servitøren bestemte vi oss for å bestille fire forskjellige hovedretter og dele alt mellom oss! Det var jo helt genialt, hvorfor har vi ikke tenkt på det før? Jeg er vel ikke alene om å synes det kan bli litt tungt med en hel pastarett og at en hel pizza kan bli litt kjedelig etter hvert. Nå hadde vi alle både pizza og pasta og underveis klarte vi ikke slutte å snakke om hvor lurt dette faktisk var. 

Vi bestilte dette til hovedrett: en klassisk Pasta Carbonara som ble servert med Focaccia, en pizza som heter Parma ai Pomodori Secchi og består av pinjekjerner, parma, chevre, mozzarella, soltørkede cherrytomater, ruccola og honning, en pizza ved navn Alla Diavola (min favoritt) med tomat, mozzarella, salami, pecorini og oregano og en pastarett til fra Napoli-menyen som heter Gnocchi alla Sorrentina som består av gnocchi, mozzarella, tomatsaus og basilikum.

Det var helt perfekt og alle fikk spist litt av alt. Vi ble enige om at vi skal begynne å gjøre dette hver gang vi er ute og spiser så vi slipper å bli sjalu på hverandres matretter, haha. Typisk oss, matmoms deluxe. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

For første gang på lenge klarte vi faktisk å ta oss god tid med maten. Det er veldig typisk oss å hive det i oss fordi vi er så sultne og fordi det er så godt, men ikke denne gangen, Vi tok det helt med ro, koste oss med god mat og drikke mens vi snakket om alt mellom himmel og jord, som gode venner gjør. Det var altså en så utrolig koselig kveld, akkurat det vi trengte.

Vi er fire av åtte som reiser sammen til Albania i sommer og det ble ganske tidlig klart at det var kveldens hovedtema. Vi gleder oss så utrolig mye, særlig når været ikke er tipp topp her i Norge om dagen. Jeg gleder meg til mange kvelder som dette når vi skal på tur!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi avsluttet med å dele litt dessert også. Jeg bestilte meg selvfølgelig en kaffe. Da de andre satt med fulle vinglass satt jeg med Cola Zero og en kaffekopp, haha. Jeg følte meg litt som enten lillesøster eller bestemor på tur, men det gjør da ikke noe det. 

Min favoritt av desserten er definitivt sjokoladefondanten som ble servert med mascarponeis og bringebærcoulis. Jeg elsker jo sjokolade! I tillegg fikk vi servert en deilig pære- og ricottaterte med sitronsorbet og OMG, den sorbeten… Så utrolig god! 

Vi ble sittende i hele tre timer før vi kom oss avgårde, men det tyder bare på at stemningen var veldig god. Dette var en perfekt avslutning på en kjempefin helg og jeg er så takknemlig for at jeg har så fine venner boende i samme by som meg. Masse elsk!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Kommer du til å finne deg en albansk kjæreste etter turen til sarande eller er ikke du sånn spesielt gira på det ??

    2. Julie: Hahaha, nei du det er nok ikke derfor jeg drar til Albania på sydenferie med vennene mine altså. Jeg tviler STERKT på at jeg ender opp med en albansk kjæreste etter syv dager i Albania.

    3. du er så herlig Andrea 😘er du egentlig enkel å bli venninne med eller er du mer tilbaketrukken ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg