EN OPPKLARING

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da jeg skrev innlegget om at jeg tar en pause fra alkohol tror jeg mange misforstod meg, til tross for at ting står ganske tydelig i teksten. Jeg synes i alle fall det, men for å være på den sikre siden føler jeg for å oppklare et par ting. 

Noen i kommentarfeltet mente at jeg har et alkoholproblem fordi jeg må bestemme meg for å ta en pause og fordi jeg synes det er vanskelig å holde meg unna alkohol en måned. Her ser jeg at jeg har formulert meg dårlig. Det blir nok feil å kalle det hele for et alkoholstopp. Det ville blitt mer riktig å kalle det for et festestopp. Hele poenget er at jeg ikke skal “på fylla” med alt det innebærer av vors, bli full, feste hele natten og våkne opp søndag morgen og føle meg som dritt. Nå blir jo jeg fyllesyk av tre glass vin, men dere forstår hva jeg mener.

Hele poenget med dette stoppet er at jeg er i en periode hvor jeg vil fokusere på jobb, trening og kosthold. Da fungerer det dårlig å dra på byen hver helg, spise nattmat og så kjøpe seg masse digg fordi jeg er dårlig på søndagen. Jeg er også ganske lei av det å være full selv om det kanskje bare skjer et par ganger i måneden. I tillegg blir jeg ekstremt lite produktiv dagen derpå og klarer faktisk ikke å skrive noe som helst fornuftig.

Jeg er 23 år gammel og festing er ganske vanlig når man er på min alder. I motsetning til flere jeg kjenner så fester jeg ekstremt lite, til og med uten festestopp. Det er mange som drar ut både torsdag, fredag og lørdag. Det hadde jeg aldri orket både fordi det er slitsomt og fordi jeg ikke synes det er så moro å feste.

Så over til dette med et alkoholproblem. Jeg skriver i det originale innlegget at jeg fint skal kunne ta meg et glass vin i ny og ne i løpet av denne perioden. Allikevel er det noen som tror at jeg skal ha dette stoppet fordi jeg ikke kan ta meg et par glass uten å ville ha mer. Da har du faktisk ikke lest teksten ordentlig, men jeg vil bare påpeke igjen at jeg fint kan unne meg et glass i ny og ne som kos, kanskje i stede for sjokolade på fredagskvelden. 

Jeg har overhodet ikke et problem med alkohol. Jeg er faktisk utrolig god på å kjenne mine egne begrensninger. Når det kommer til hvorfor det er vanskelig å holde seg unna i over en måned, så handler det om at det er moro å være med! Det er gøy når gjengen skal samles, man merker at humøret stiger utover kvelden og det frister å slenge seg på. Det er der jeg sliter med å stå imot. 

I går var jeg faktisk ute på byen uten å drikke. Vel, jeg tok meg et glass prosecco på utestedet og det er som jeg skrev helt innafor. Det var overraskende greit, men det har nok både med stedet og menneskene jeg var med å gjøre. Nå tror jeg dette stoppet skal gå helt fint de siste ukene. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg