SLIK VAR RUSSETIDEN MIN

Nå som russetiden er i gang for mange så tenkte jeg å mimre litt tilbake til da jeg var russ. Det er faktisk hele fem år siden. Herregud, så gammel jeg har blitt. I motsetning til nå så var ikke russetiden SÅ stort, i alle fall ikke hos oss i Larvik. Det var ingen som brukte flere millioner kroner på russetiden og vårt kull var vel et av de første hvor noen faktisk hadde buss. 

JEG HADDE SNEKKERBUKSE. OMG. Neida, men jeg vet at noen steder så må man ha dress hvis ikke er man retard. Hos oss hadde de aller fleste snekkerbukse, men hadde jeg vært russ i dag så hadde nok jeg også gått for en dress av den enkle grunn at jeg synes det ser bedre ut. 

VI STARTET RUSSETIDEN KJEMPETIDLIG. Vi var vel et av de kullene som startet russetiden rekordtidlig. Jeg tror det var helt i begynnelsen av april om jeg ikke tar helt feil. 

JEG VAR PÅ TO FORSKJELLIGE VANS. Jepp, jeg hadde van. Jeg var først med på en van, men så byttet jeg til en annen. Er ikke lett å bestemme seg, si! Den brukte vi til å sove i da vi var på treff rundt omkring i Norge, men det hadde jeg ALDRI gjort igjen. Fyyyfaen, det var både ubehagelig og iskaldt.

VRENGEKROA VAR ET AV TO HØYDEPUNKT. Vi hadde en helt fantastisk vrengekro i bakgården på Thor Heyerdahl. Vi festet seriøst hele natten, frem til vi møtte opp til første time og russetiden endelig var i gang. Jeg tror kanskje ikke lærerne var like begeistret. Det var ikke noe medlidenhet å få der, nei. 

VI RULLET MED VANEN VÅR. Haha, kan man si det? Vi kjørte i alle fall rundt omkring med vanen vår, drakk og hørte på russelisten vår. Dette var noe av det beste med hele russetiden! 

JEG ØDELA FEM PAR SKO I LØPET AV RUSSETIDEN. Det første paret ble ødelagt allerede på vrengekroa. Hvite sneakers er ikke akkurat å anbefale. 

VI VAR PÅ FIRE FORSKJELLIGE RUSSETREFF. Vi var to ganger på Tryvann, en gang Telemarkstreffet og Landstreff Stavanger. Den første helgen på Tryvann var faktisk det store høydepunktet med hele russetiden!

FUNFACT OM LOMMELERKEN MIN. Rart punkt, men en unnskyldning for å fortelle denne historien. Vi var på Tryvann og jeg hadde selvfølgelig med meg lommelerken min opp til området. Da vi skulle sjekkes for farlige gjenstander så gikk jeg til den vakta jeg synes var kjekkest, selvfølgelig. Han fant lommelerken min og lurte på om den var av metall. Jeg sa at selvfølgelig er den det og da ville han ta den fra meg! “Du kan kakke noen i hodet med den”. Jeg begynte nesten å gråte av fortvilelse og sa noe som at “Tror du virkelig jeg skal kakke noen i hodet med den rosa lommelerken min som det står prinsesse på???”. Haha. Heldigvis kom en eldre vakt bort og sa det var greit <3. Elsk på han!

JEG LÅ IKKE MED NOEN I RUSSETIDEN. Nei, altså jeg kan ikke forstå hvordan det frister å ha sex når man er så skitten. Særlig ikke i en skog eller i en ekkel van eller russebuss. Blæh. 

DET STOD PARADISE 2013 PÅ RUSSELUEN MIN. Hehe, noen hadde vel en mistanke om at det kunne skje i fremtiden. Det skjedde faktisk, men det ble riktignok noen år forsinket og det tror jeg var like greit!

HADDE JEG VÆRT RUSS IGJEN SÅ… Ville jeg vært gåruss, brukt stygge gamle sko med ullsokker i, hatt russedress og booket hotell uansett hvor jeg skulle på treff.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer
    1. Dette var nesten som å lese om min egen russetid, bare at jeg var gåruss 🙂 Jeg var russ i 2012, så seks år siden. Føler meg rimelig gammel, syns det er skummelt å skulle fylle 25 i år 😮 wæææh

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg