SLIK SIKRER DU EN DATE NUMMER TO

I forrige ukens Dating & Singelliv-spalte skrev jeg om hva du ikke bør gjøre på første date. Denne uken tenkte jeg å snu om på det hele, etter ønske fra dere lesere. Denne uken skal jeg nemlig skrive om hva du bør gjøre på første date som sikrer at det blir en date nummer to!

IKKE HA SEX. Dette er faktisk viktigere enn man skulle tro. Hvis du er ute etter noe seriøst eller ønsker å fortsette å date fyren så må du holde beina samlet gjennom hele kvelden. Det ligger faktisk noe i det gamle utsagnet “ikke sex før etter tredje date”. Gutter har nemlig en tendens til å miste interessen etter sex, mens vi jenter blir mer knyttet og ofte får følelser etter å ha ligget med en gutt. Hvis du vil sjarmere gutten i senk og ha sjans til å innlede et forhold så må du drøye sex frem til han faktisk er sjarmert og har begynt å få litt følelser, eller i alle fall en crush. Hvis dere ikke tror meg bør dere se på DETTE.

VÆR DEG SELV. Det viktigste av alt! Vær deg selv. Du trenger ikke prøve å være noen du ikke er for å sjarmere han. Hvis du gjør det og dere fortsetter å date vil det uansett komme frem hvordan du egentlig er. Når det er sagt så vis deg gjerne fra din beste side. Vi vil alle bli likt så det faller oss som regel ganske naturlig å gjøre det når vi møter nye mennesker, men greit å ha i bakhodet.

IKKE VÆR GJERRIG. Tilby deg å betale hvis du har mulighet Jeg sier ikke at en av dere må spandere, men hvis du har greit med penger så er det alltid hyggelig å spandere en øl. Eventuelt så kan dere kjøpe annenhver runde. Det funker bra! Det er alltid hyggelig med mennesker som er gavmilde. Gjerrige mennesker derimot er skikkelig usjarmerende og da snakker jeg både om de som forventer å bli spandert på og de som for enhver pris vil unngå å spandere en øl til 80 kroner på daten sin. 

LYTT TIL DATEN DIN. Kommunikasjon er viktig! Det er faktisk fort gjort å sitte og tenke over hva man skal svare på det den andre snakker om og da lytter man egentlig ikke til hva han eller hun sier. Jeg skjønner det kjempegodt for det er noe jeg gjør selv, men prøv å legg det fra deg. Slapp av, lytt til hva han eller hun sier og så er det faktisk mye bedre med en ekte, spontan reaksjon enn en gjennomtenkt en. 

SNAKK OM NOE DU BRENNER FOR. Det er så sexy!!! Å se en mann snakke om noe han virkelig brenner for, altså. Når det bare lyser av øynene hans og han snakker med stort engasjement om det så er jobb, en drøm eller et prosjekt – sykt sexy. 

Nå har jeg selvfølgelig utgangspunkt i meg selv og hva jeg foretrekker. Det kan jo være at du synes noe jeg liker er skikkelig usjarmerende, så ikke vær fremmed for å del dine egne tips og erfaringer i kommentarfeltet. Det er alltid moro!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

12 kommentarer

Siste innlegg