EN FRIDAG FRA ALT

I dag har jeg rett og slett tatt meg en fridag fra alt. Da vekkerklokken ringte i dag tidlig var det forferdelig hardt å stå opp, men jeg hadde en avtale klokken ti og nok å gjøre for den tid så det var ikke noe annet valg enn å rulle seg ut av sengen. Rett inn dusjen, etterfulgt av den mykeste og varmeste morgenkåpen jeg eier. Ikke en gang kaffe skulle hjelpe i dag.

Rundt klokken ni tikket det inn en melding som fortalte meg at avtalen min var avlyst. Ja ja, det var ikke akkurat verdens undergang med tanke på energinivået mitt. Hva i all verden skal jeg finne på i stede? Jeg har faktisk fri i dag. Jeg må fylle dagen min med noe produktivt. 

Jeg satt og jobbet i noen timer. Ganske så produktivt faktisk. Så ble jeg rastløs og bestemte meg for å gå en tur. Jeg ruslet opp til Pilestredet Park, gikk innom Coop Extra og kjøpte meg et skolebrød og noen sjokoladebiter fra smågodthyllen. Jeg tok med meg det og satt meg på den første benken jeg fant. Der ble jeg sittende helt alene i stillhet. Det var ingen andre mennesker akkurat der akkurat da. Bare meg, skolebrødet, sjokoladebitene og Veronica Maggio på øret. Ah, for en deilig følelse av frihet. 

Det er det jeg savner mest med å Larvik. Friheten jeg hadde. Det var ikke akkurat vanskelig å finne et sted hvor man kunne være helt alene. Utenfor døren min var det noen hundre meter å gå før jeg stod midt inne i skogen. Jeg kunne gå litt lenger og så kom jeg ned til havet. Jeg elsker havet. Der pleide jeg å klatre opp på fjellet like ved stranden og legge meg ned. Helt stille. Bare meg, ikke en gang musikk. Bare meg og lyden av havet. Det var frihet. 

Her er det alltid mennesker over alt, uansett hvor jeg drar. Jeg savner å være helt alene og kunne legge meg ned ute i det fri og bare puste. Så i dag la jeg meg ned på en benk i Pilestredet park og pustet litt frem til det kom mennesker forbi som lurte på hva i all verden som var galt med meg. Så jeg gikk hjem og her skal jeg bli. 

Jeg skal ikke gjøre noe som helst. Jeg skal bare sitter her i sengen min, høre mer på Veronica Maggio og skrive litt. Eller sove litt. Hva enn jeg føler for. Akkurat i dag så tar jeg meg fri fra absolutt alt.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer
    1. Så fortjent, Andrea❤️Du står på dag ut og dag inn❤️Husker godt når du delte ut et påskeegg i påsken. Jeg mener at det er vi som skal gi et til deg, for du er så snill og god😀Denne gir jeg til deg🥇🏆

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg