SKAL JEG STARTE PÅ PREVENSJON IGJEN?

Husker dere at jeg fortalte at jeg sluttet på prevensjon i januar? Det var hovedsakelig fordi jeg fikk så mange tips fra andre som hadde lignende underlivsplager som meg om at det kunne hjelpe. Etter at jeg skrev dette innlegget ble jeg spurt om jeg skulle begynne på prevensjon igjen og svaret er ja, men kanskje ikke av den grunn dere tror.

Før jeg sluttet hadde jeg aldri plager ved eggløsning eller menstruasjon. Det forandret seg etter at jeg tok min siste pille for fire måneder siden og jeg har vært skikkelig plaget siden det, særlig ved eggløsning. Det har vært så ille at jeg har trodd at jeg har vært syk før jeg etter hvert skjønte at det var grunnen. 

Etter at jeg var hos gynekologen fikk jeg svaret jeg trengte. Hun jeg var hos er en av de fremste når det kommer til kunnskap om vaginisme og vestibulitt. Da jeg fortalte henne at jeg hadde sluttet på grunn av det og hvor plaget jeg var av smerter nå ba hun meg rett og slett om å starte igjen. Hun fortalte hvorfor det har blitt slik at man tror p-piller kan være en negativ påvirkning i sammenheng med sykdommen.

Det handler rett og slett om at da vaginisme og vestibulitt virkelig kom frem i lyset og det ble tydelig hvor utbredt det var så hadde man ikke nok kunnskap om det. Det ble testet ut forskjellige ting og det å slutte på prevensjon var en av de.

Nå har det vist seg at det ikke har noen som helst påvirkning, verken positivt eller negativt på sykdommen og da er det like greit å starte igjen slik at jeg slipper de samme plagene hver eneste måned. Det er faktisk noe jeg virkelig ser frem til!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

 

4 kommentarer
    1. Kan du væææære så snill å lage en guide om Island? Har så lyst å dra dit men aner ikke hva man burde gjøre, se og oppleve. Plis, det hadde vært så flott med tips fra noen som kjenner det godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg