IKKE FORVENT Å FÅ LIGGE MED MEG PÅ FØRSTE DATE

Våren er i gang og av en eller annen grunn dater folk mer når det er sol og fint vær. Vår og sommer er høysesong for dating og i den anledning har jeg skrevet noen tips til hva dere IKKE bør gjøre på første date. 

Drikk deg for full. I hvert fall ikke alene. Om dere begge ender opp med å drikke dere fulle og har det moro med det, så kjør på. Det er bare litt kleint om du sitter og hiver nedpå enhet etter enhet fordi du er stressa for så å ende opp drita mens daten din sitter igjen edru. Det er ikke særlig moro for den andre personen.

Snakk om eksen din. Trenger jeg å utdype? Jeg er ikke interessert i å vite hvor forferdelig fæl eller hvor nydelig eksen din var. Det er fortid. 

Avbryt samtalen for å fortelle din egen lignende historie. Det er selvfølgelig greit innimellom og det er gøy med engasjement i en samtale. Problemet er når dette skjer gang på gang så jeg aldri får fullført min egen historie. Dere vet de som alltid har opplevd noe lignende eller kjenner noen som har opplevd det samme som deg? Det er greit nok det, men kan du kanskje vente til jeg er ferdig med å fortelle?

Sitt på telefonen. Sjekke den, ja. Sitte på den, snakke i telefonen, sjekke Instagram – NEI! Du er ikke på date for å gjøre noe du kan gjøre på bussen. Her skal vi bli kjent, så legg fra deg telefonen og snakk med meg.

Skryt for mye av deg selv. Selvfølgelig skal man få fortelle om ting man er stolt av og god på, men når daten plutselig blir en monolog om alle dine bragder så er det rett og slett bare slitsomt. I tillegg fremstår du som ekstremt selvsentrert og egoistisk. 

Snakk om hvor digge andre er. Er servitøren kjempefin? Dama på nabobordet også? Kult, men må du påpeke at alle andre jenter i rommet er skikkelig digge akkurat i dette øyeblikk?

Ikke spør hvor mye jeg veier. Du ser hvordan jeg ser ut så hvilken rolle spiller det hva jeg veier?

Lat som om du er noe du ikke er. Hvis det blir en andre, tredje eller fjerde date så vil det nok komme frem om du lyver mye på den første. Enten det er en direkte løgn eller om du prøver å fremstille deg selv som en person du ikke er. Alle vil vel vise seg fra sin beste side, men ikke dra det for langt.

Kun snakke om jobb. KJEDELIG! Ja, jeg vil gjerne vite hva du jobber med og vi kan godt snakke litt om det, men om hele kvelden blir jobb så drar jeg hjem.

Fortell om hva du spiser. Okei, så er du en fitnessfyr som lever på kylling og brokkoli, men hvor mye middagen din veier liksom ikke så interessant. Jeg bryr meg heller ikke om hvilket proteinpulver du foretrekker, så finn gjerne noe annet å snakke om er du grei, 

Ikke forvent at vi skal ligge sammen. Selv om vi er på en date, om det så er via Tinder så kan du faktisk ikke forvente å få sex. Sex skjer om det er interesse, gnist og begge parter har lyst. Man  aldri ligge med noen.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

45 kommentarer

Siste innlegg