9 TING SOM IRRITERER MEG

At folk reagerer om man sier noe positivt om seg selv. Det er skikkelig irriterende! Jeg sier ikke at man skal legge ut om hvor fantastisk god man er i alt hele tiden, men det må være lov å si at “nå var jeg skikkelig fin” uten at andre skal se på det som negativt. “Det går ikke an å si”. Jo, det går det faktisk og det bør vi alle gjøre innimellom!Hvis du synes du ser strålende ut en dag eller har gjort det skikkelig bra på en prøve, landet en ny avtale på jobb eller klart et treningsmål så skal du få lov til å si det høyt. Herregud så irritert jeg blir når folk blir småsure g skal trykke meg ned om jeg sier noe positivt om meg selv. 

Utendørs-mosjonister som tror de eier veien. Selv om du trener ute betyr ikke det at du eier bakken du står på. Hvis du har bestemt deg for å trene trappeløp midt i en park så har ikke du automatisk noe mer rett på de trappene enn noen som går. Her kan vi alle vise hensyn og gi plass til hverandre. Jeg trente trappeløp her om dagen og da var det en mor som ba barnet sitt passe seg fordi jeg trente der. “Nei, det må du ikke tenke på! Jeg kan fint løpe til siden her altså”. Det var min umiddelbare reaksjon. Utrolig hyggelig av henne å tenke på å gi hensyn, men det er ikke noe jeg som trener skal ta som en selvfølge. Her skal alle vise hensyn enten det gjelder en trapp eller et gangfelt. 

Folk som stopper i det de går av rulletrappen og blir stående rett foran den. Jaha, hva med alle oss andre som kommer bak deg og gjerne vil av rulletrappen? Det går faktisk ikke an å stoppe rett etter du går av. Du klarer fint å ta et par skritt frem eller til siden for å gi plass før du orienterer deg. Her om dagen holdt jeg på å gå på trynet inne på Mango fordi dama foran meg bråstoppet og ble stående i det hun gikk av rulletrappen. Det var så vidt jeg klarte å snike meg mellom henne og rekkverket i en liten glippe. Hadde jeg ikke klart det hadde jeg antakeligvis falt over henne og det hadde ikke vært særlig moro for noen av oss. 

De som alltid skal være negative i en positiv situasjon. Hvis vi snakker om noen i en gruppe er det alltid en eller annen som skal være negativ. “Greit nok at han klarte det, men forrige uke klarte han ikke dette!”. Det er sånn, seriøst? Kan du ikke bare la være å dra inn noe negativt i en positiv setting?

Kunder som river ned klær eller ting og lar det bli liggende. Dette ser jeg uansett hvilken butikk jeg er i! Kunder som er på matbutikken, i skobutikken eller i klesbutikken som river ned et eller annet, kikker på det og går videre. Kunne du ikke i det minste tatt deg bryet med å henge kjolen over stativet da? Hvis jeg river ned noe i en butikk så tar jeg det alltid opp igjen! Om jeg så ikke klarer å henge det riktig på plass så lar jeg det aldri ligge igjen på gulvet. Ha litt respekt da, folkens. 

Mennesker som bruker opp dopapiret, men lar dorullen henge igjen. Dette er særlig irriterende om dopapiret er pent plassert rett ved siden av holderen så det er superenkelt å bare sette på en ny. Det er faktisk enda mer irriterende med de som lar den tomme dorullen henge igjen og åpner en ny rull som de lar stå ved siden av. HVORFOR???

Dårlig internett. Jeg klikker! Vi har hatt så mye problemer med internettet her hjemme at det begeret har rent over for lengst. Av den grunn er jeg ekstremt lite tålmodig når det kommer til dårlig internett. Jeg får seriøse problemer av å se en side laste og laste, men aldri laste helt inn (ned?). Aaaah, det er så utrolig irriterende. 

Når folk snakker om meg som om jeg ikke er der. Jeg blir altså så satt ut av enkelte menneskers oppførsel. Det har skjedd flere ganger at folk står rett foran meg og snakker om meg som om jeg ikke er der. De står til og med og ser på meg på et par meters avstand og ser at jeg ser tilbake på de! “Det er jo hun Andrea. Oi!” “Ja, det er hun”. Så kommer jeg inn i samtalen da og bekrefter at ja, det er jo meg. Da blir de helt satt ut som om de ikke forstod at jeg hørte hva de sa. Nei, det der er både irriterende og uforståelig. Samtidig bekrefter det litt det med at folk ikke skjønner at vi faktisk er mennesker. Noen ganger lurer jeg på om enkelte bare ser på oss som fiktive figurer eller noe sånt, både med tanke på kommentarer, sladdersider som Jodel og hendelser som det jeg beskriver over her.

Mennesker som kommenterer hva andre spiser. Vet du hva? Det har du faktisk ikke noe som helst med! Jeg spiser det jeg vil. Jeg har full kontroll på hva jeg bør ha i meg og ikke, men samtidig så er livet kort og hvis jeg dør i morgen vil jeg ikke angre på at jeg ikke spiste en ekstra banan fordi jeg var sulten. Satt veldig på spissen, banan er vel heller i realiteten ofte en sjokolade haha, men dere tar poenget mitt. Ikke kommenter om andre spiser mer enn hva du gjør eller ser på som normalt. Alle er forskjellige og spiser ut ifra aktivitetsnivå og hva de faktisk har lyst til å gjøre selv! Det er ikke alle som bryr seg om å være tynnest mulig. Enkelte av oss har faktisk mer lyst til å leve og fokusere på det da. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer
    1. Den sistnevnte synes jeg er spesielt irriterende. Jeg spiser litt store måltider har jeg hørt en stund. Men det blir irriterende å høre det hele tida SPESIELT fra mennesker som spiser noen brødskiver hele dagen eller bare brødskriver til middag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg