LÆR DEG Å STÅ I KØ, MENNESKE!

Nå skal jeg snakk om noe skikkelig irriterende som jeg dessverre opplever alt for ofte. Folk som sniker i køen og ikke forstår hva et køsystem er.

For seks dager siden skulle jeg ta bussen hjem til Larvik fra Oslo. Stressa som jeg er var jeg ute i god tid. 20 minutter før bussen skulle gå kom den inn på plassen og folk begynte å stille seg forholdsvis pent i kø ved utgangen. Det skulle ikke var lenge.

Allerede da la jeg merke til to eldre damer som kom snikende opp langs siden av køen. De er gamle, selvfølgelig må de foran. For det første var de IKKE så gamle og de sneik blant annet foran en barnefamilie på 7.

Så kommer en superblid og serviceinnstilt sjåfør ut fra bussen for å nærmest gjete oss inn. Han starter med de første i køen, plasserer bagasjen deres på plass ut ifra hvor de skal av og fortsetter bakover i køen. I det han når flaskehalsen på køen som i dette tilfellet er inngangen fra terminalen og ut til bussen begynner kaoset.

Mennesker lenger bak i køen må levere fra seg bagasjen, men i stede for å ta de seks skrittene tilbake og gå tilbake i køen blir det stående. Det fører jo til et rent kaos når vi etter hvert skal få komme inn i bussen og finne plass.

Etter hvert som mennesker går inn presser folk seg på fra sidene og vi som stod først i køen havnet plutselig midt i. Ikke nok med det, men i stede for å la oss komme oss frem blir de snikende passasjerene fra siden irritert fordi vi beveger oss fremover. «Vi har et flettesystem» hører jeg en mannlig stemme si halvveis til kompisen og halvveis til resten av passasjerene (FRA SIDEN).

Nei, vi har faktisk ikke et flettesystem. Vi har et først til mølla og behold plassen din i køen-system! Det betyr at hvis jeg står først i køen skal jeg først inn og du skal absolutt ikke flette de snikende beina dine inn i hovedkøen. Det kommer faktisk ikke på tale. Er det så forbanna vanskelig å holde sin plass i køen?

Litt trassen, trøtt og irritert gikk jeg bestemt rett frem da sniken ved siden av meg prøvde å flette seg inn rett før inngangen. Ikke denne gangen, snik.

Og til dere alle neste gang – lær deg og stå i kø, menneske!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer
    1. Huff, det er så forferdelig irriterende når folk sniker, og ikke klarer holde plassen sin i køen. Noen ganger får jeg lyst til å kjefte på folk, men så tør man liksom ikke det heller.. 🙂

    2. Hva synes du om at Sofie går Ross i Friends en høy gang? Driver å kysser andre når hun og Morten har en pause…

    3. Spørsmålstegn?: Hahaha unnskyld, men jeg ELSKER at du drar Friends-sammenligningen <3 Love it, seriøst. Når det kommer til Sofie og Morten sitt forhold så får du nesten ta det med de. Det er ikke noe jeg har noe som helst med, elsker begge <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg