SLIK SJEKKER DU OPP FREMMEDE PÅ GATA

– Hei!

– Hei?

– Jeg ville bare stoppe for å gi deg et kompliment. Du er veldig fin!

– Åh, så hyggelig.Tusen takk!

Hvis samtalen stoppet der ville det vært skikkelig hyggelig. Hvem vil vel ikke bli stoppet på gata for å bli fortalt på en hyggelig måte at man er fin? Det er jo superkoselig. Problemet med nettopp denne samtalen var at den ikke stoppet der. Den fortsatte over til at han stilte spørsmål som jeg svarte på uten å stille et eneste spørsmål tilbake. Rett og slett fordi jeg ikke var interessert i å føre en samtale. Etter fem minutter med enveiskjøring tok han endelig hintet. Jeg er ikke interessert og jeg fikk gå videre. 

Jeg synes det er skikkelig kult at noen tør å stoppe fremmede på gata for å gi dem komplimenter eller sjekke de opp. Seriøst, skikkelig tøft gjort! Jeg skulle ønske jeg hadde den selvtilliten, men her har du ei som så vidt tør å smile til fremmede på byen etter å ha inntatt en halv vinflaske. Så ikke misforstå, jeg vil at alle dere som tør å gå bort til fremmede på gata skal fortsette med det! Dere trenger bare litt veiledning, sett fra perspektivet til den som blir stoppet. 

😉Start tydelig så den andre parten forstår hva som foregår og ikke setter hjernen i høygir for å prøve å huske hvordan dere kjenner hverandre. Gikk vi på videregående sammen? Er det kompisen til venninnen min som jeg møtte så vidt en gang? Jobber vi i samme bygning? Hvem er du??? Det er litt slitsomt. Si rett ut at dere ikke kjenner hverandre, men at du ville stoppe opp for å si noe hyggelig eller noe i den duren. 

😉Ikke stopp noen som helt tydelig går sammen med en kjæreste eller date. Det blir ubehagelig for alle parter. Hvis han eller hun går og holder hender med noen er sannsynligheten stor for at det er mer enn vennskap inne i bildet, og om du da stopper opp for å legge an på en av dem blir det fort veldig kleint. 

😉Les signalene. Dette er viktig! Får du noe som helst igjen eller er den andre personen klar for å gå videre? Hvis du stiller spørsmål på spørsmål og legger ut om deg selv uten å få noe igjen så er antakeligvis ikke den andre parten veldig interessert i å bli kjent. Da er det bedre å se slaget tapt, være stolt over at du turte og så gå videre. 

😉Ikke kom med en ekkel kommentar om hvilken kroppsdel du “bare måtte” feste blikket til. Nei, nei, nei. Det er ikke sjarmerende!

😉Hvis du ser en søt jente eller en kjekk gutt halvveis løpende bortover gata i stressmodus er det nok ikke rett anledning for å be dem stoppe opp. Da har de antakeligvis dårlig tid og du blir mer et irritasjonsmoment enn et hyggelig innslag i en travel hverdag. 

😉Ikke be om telefonnummeret mitt! Jeg vil virkelig ikke gi det ut, men har jo ikke hjerte til å si nei. Det har medført at jeg føler meg som verdens verste menneske fordi jeg ender opp med å ikke svare og det har faktisk skjedd at jeg har sett meg nødt til å blokkere nummer fordi de ikke tar et hint.

😉Gi heller bort ditt telefonnummer så tar jeg kontakt om du er interessant! Da blir du ikke for pågående samtidig som du åpner opp for at jeg kan ta kontakt om jeg er interessert i å bli bedre kjent med deg. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

8 kommentarer

Siste innlegg