FØLG MEG TIME FOR TIME

Som de fleste av dere vet så elsker jeg morgenstunden. Jeg er et skikkelig morgenmenneske og koser meg ordentlig de første timene av dagen. Jeg pleier alltid å stå opp i kjempegod tid uansett hva jeg skal slik at jeg får tid til å nyte litt. Nå tenkte jeg å ta dere gjennom en typisk morgen for meg, time for time!

07.30 Vekkerklokken ringer for første gang. Forhåpentligvis kommer jeg meg opp og ut av sengen med en gang, men ofte blir det litt for mye slumring med mindre jeg faktisk må opp. 

07.40 Jeg kommer meg ut i stua, halvveis i svime med Macen under armen og mobilen i hånda godt pakket inn i en morgenkåpe. Aller først setter jeg fra meg lasset på stuebordet før jeg stabler meg inn på kjøkkenet med kursen rettet mot kaffemaskinen min (<3). 

07.50 Enten setter jeg meg foran tv-en i stua og ser på God morgen Norge eller så går jeg tilbake på rommet og setter meg ved sminkebordet. Sistnevnte gjør jeg kun om jeg må begynne å sminke meg med en gang, noe som egentlig skjer ganske sjelden, men v tar det som utgangspunkt i dag.

07.55 Jeg blir sittende en stund og tar meg god tid med alt jeg skal gjøre. Det å stresse på morgenen skjer ikke for min del. Jeg står heller opp to timer for tidlig slik at jeg kan kose meg med kaffe og serier før jeg må noe som helst. Da blir resten av dagen min mye bedre enn om jeg må løpe rundt og stresse for å rekke ting.

08.45 Det blir en liten pause fra serie-tittingen. Jeg trenger frokost! Som regel blir det verdens beste havregrøt med masse kanel og Cottage Cheese, men noen ganger slår jeg på stortromma og lager bananpannekaker. Oppskriften på de finner du HER. Jeg er veldig enkel i matveien og spiser det samme til frokost nesten hver eneste dag. 

09.00 En kaffekopp til og frokost inntas. For å være ærlig med dere så lyver bildene. Det er veldig sjelden jeg spiser ved kjøkkenbordet. Enten så spiser jeg frokost i stua eller så spiser jeg ved sminkebordet. Det er fordi jeg skal gjøre tusen ting samtidig. Det skal blogges, svares på kommentarer, jeg skal følge med på serien eller God morgen Norge, samtidig som jeg skal drikke kaffe og spise frokost. Jeg har funnet en rar rutine på det som faktisk funker da, haha. 

09.30 Når frokosten er inntatt og magen min er mett og fornøyd er det tid for å ta vitaminer. Jeg tar disse vitaminene hver eneste dag. Det begynte jeg med i høst da jeg merket at humør og energi begynte å forsvinne litt. Nå tar jeg multivitamin, Magnesium, Hair Luxious, betakarote og “Breauty Bombs”. Vanligvis tar jeg også B-vitamin, men jeg var tom da jeg skulle ta disse bildene hehe. Jeg skal også kjøpe meg ølgjærtabeletter for å gi håret en ekstra boost. 

Dette er en veldig typisk morgen for meg uansett hva planen for resten av dagen er. Det eneste unntaket er at jeg ikke sminker meg om jeg skal på trening og sånn egentlig pleier jeg ikke å sminke med meg mindre jeg skal ta bilder til bloggen, haha.

Jeg tar ofte på litt BB-cream, concealer og pudder da fordi huden min blir ekstremt rosa inntil det rosa håret. Ellers skjer det ikke så mye spennende. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Ser du tar Magnesium, det kan være en medvirkende årsak til oppblåsthet evt også diare (om du har det). Magnesium binder vann i tarmen 🙂

    2. Reagerer på at en så ung jente som deg tar så mange vitaminer som normalt dekkes gjennom et sunt kosthold. Er det noe spesielt du ikke spiser/har allergier mot siden du tar kosttilskudd?

    3. Helene: Jeg tar magnesium fordi jeg har et alt for høyt stressnivå i kroppen og fått det anbefalt av legen min for å roe ned, multivitaminer tar jeg for å få i meg nok av alt. Jeg tåler ikke sitrufrukt, jordbær og nøtter, samt at jeg spiser alt for lite fisk og jern. De andre er betakaroten for en jevnere brunfarge og hårvitaminer for å få håret til å vokse raskere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg