9 TING JEG ALDRI KOMMER TIL Å GJØRE

Her kommer en motsatt bucket list. Jeg skal fortelle dere om ni ting jeg aldri i mitt liv kommer til å gjøre! Man skal aldri si aldri, men det er ganske sikkert at jeg aldri kommer til å gjøre noen av tingene som står på listen under her. Fortell meg gjerne hva deres motsatte bucket list er i kommentarfeltet <3.

HOPPE I FALLSKJERM. Jeg har skikkelig høydeskrekk, altså jeg blir svimmel og dårlig av å stå på en to stegs-stige. Av den grunn kommer jeg aldri i mitt liv til å hoppe i fallskjerm frivillig. Da må noen fysisk kaste meg ut av flyet. Åh nei, jeg får panikk bare av tanken!

LA NETTROLL MOBBE MEG TIL STILLHET. N o p e. Det kan de bare glemme. Jo mer de klager, mobber og skriver at jeg burde legge ned bloggen jo mer kommer jeg til å skrive om nettopp det temaet. Usaklige nettroll som sitter foran en skjerm 24/7 kun for å snakke ned andre mennesker er ikke akkurat noen jeg ønsker å ta råd fra. Jeg kommer aldri til å slutte å skrive det jeg mener selv om det betyr at jeg blir kritisert. 

BADE MED HAIER. Hvorfor gjør mennesker dette frivillig? Jeg er så redd for hai, til og med her i Norge er jeg redd for de! Jeg er ikke akkurat veldig keen på å bli bitt av en arm, et bein eller i verste fall bli revet i filler av en tigerhai så nei, takk. 

DRA PÅ SIRKUS SOM BRUKER DYR. Har dere sett Dumbo? Tenk at Walt Disney var så forut sin tid med utrolig mye! Han viste oss hvordan sirkusdyr blir behandlet, men allikevel er det ikke før de senere år at vi har begynt å ta dette seriøst. Sirkusdyr er ikke lykkelige dyr. De er dyr som blir brukt og dessverre ofte mishandlet slik at vi mennesker skal bli underholdt. Det er feil på absolutt alle måter. 

GI OPP DRØMMENE MINE. Det tar kanskje lenger tid enn planlagt, men jeg skal aldri gi meg. Selv om jeg ofte sier at jeg gir opp, så mener jeg det ikke. Eller kanskje jeg mener det der og da, men så skjerper jeg meg. De aller færreste oppnår drømmene sine over natten. Det krever mye arbeid og minst like mye tålmodighet. 

FØDE MINE EGNE BARN. Dette har jeg skrevet om før, men det skjer ikke at jeg føder mine egne barn. Jeg har verken lyst til å gå gravid eller gjennomføre en fødsel, så det der står jeg over. Jeg tror jeg vil ha barn en gang i fremtiden, men det skal foregå via surrogati eller adopsjon.

PRØVE RUSMIDLER. Jeg har ikke så mye som luktet på en joint (sier man fortsatt joint?) i mitt liv og det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Jeg synes alkohol er et skummelt nok rusmiddel og det holder. Hvis jeg tenker tilbake nå så skulle jeg på en måte ønske at jeg aldri begynte å drikke heller. Det er virkelig ikke bra for kropp og sinn. Så nei. Alkohol blir mitt eneste rusmidler. Alt annet holder jeg meg langt unna!

BRUKE PELS. Jeg kommer aldri i mitt liv til å bruke pels. Noe så groteskt som å drepe dyr for å bruke de som pynt? ÆSJ!

STÅ OG SE PÅ AT NOEN BLIR URETTFERDIG BEHANDLET. Det klarer jeg ikke. Jeg må si ifra! Det gjør muligens at jeg havner i flere konflikter enn “nødvendig”, men det får heller være. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg har en adoptert lillebror fra Vietnam på 4, det var så koselig! Anbefaler deg å adoptere altså!❤️

    2. Hei hva syden du om jakt? Kan du skrive ett innlegg, eller ett utfyllende svar? (Det ville jeg satt pris på)
      Altså den jakten dom foregår i Norge, elgjakt, rypejakt, sel, hjort, rev, hare osv…

    3. Kan jeg spørre om grunnen til at du ikke vil føde dine egne barn? Respekterer selvfølgelig valget ditt, men er bare nysgjerrig på hva grunnen(e) er😊

    4. Å det du skriver om barn er å lese om meg selv når jeg var i begynnelsen av 20 årene. Skulle aldri ha barn. Å skulle absolutt adoptere. Alt med en graviditet og fødsel syntes jeg var drit ekkelt og unødvendig, når så mange barn i verden ikke har et hjem. Så møtte jeg mannen min, og vi hadde faktisk det til felles at vi skulle ikke ha barn. Men helt merkelig hvordan ting kan endre seg når man møter mannen i sitt liv😅 ting man aldri kunne forestilt seg at man ville ha, får man plutselig lyst på. Å når jeg ble gravid så var det den mest naturlige og fantastiske opplevelsen i mitt liv. Så når det kommer til ønsker om barn så skal man aldri si aldri er min erfaring. Alle venninnene mine var klin like som meg og nå har alle barn🤪

    5. Jeg går ut fra at det er ett & annet rom for analogisk tolkning her, og anser dermed at du hverken blir å finne på noen strikkhopp-arena eller krokodille-safari med første heller (ha ha)

    6. Hehe, jeg er også enig når det gjelder fødsel og graviditet. Vil helst slippe : )
      Når det er sagt, har jeg også vært inne på tanken når jeg er ferdig med studiene å finne meg en mann med et barn. Det er jo ikke noe oppskrift på hvordan livet skal være, og med tanke på at rundt 50% av alle ekteskap går i dass, er det nok ikke noe problem å finne seg en fyr med barn 🙂
      Her i Oslo flyter det over av pene menn!

    7. Hei Andrea! 🙂 Ser du sier at du aldri ville drept et dyr for pynt, altså pels. Da lurer jeg på hva du tenker angående å bruke skinn? Det er nok dessverre ikke et biprodukt fra kjøttindustrien, og er en egen industri på lik linje med pelsindustrien. Ha en fin helg videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg