JEG SKAL FLYTTE UT AV LEILIGHETEN

Jeg har tatt en ganske stor og skummel avgjørelse. Nå har jeg bestemt meg for å flytte ut av leiligheten jeg deler med Sofie. Det vil ikke skje akkurat nå, men i løpet av sommeren. Jeg vet ikke helt hva jeg skal, haha. Her har du meg da, skal si opp leiligheten min uten en plan. Vel, jeg har en halvveis en.

Jeg har nemlig søkt meg inn på to studier fra høsten av. Det ene er et bachelorstudie i journalistikk ved Høgskolen i Oslo, noe jeg har kjempelyst til å begynne på. Dessverre har jeg i utgangspunktet ikke nok poeng til å komme inn og egentlig vil jeg ta det i Australia om et års tid. Det andre er et årsstudium i sosiologi et helt annet sted i Norge. Tanken med det er egentlig at jeg da får jobbet og spart, studert og samlet poeng før jeg etter det igjen reiser utenlands for å ta bacheloren jeg egentlig vil ta. Det høres kanskje komplisert ut, men akkurat nå føles det ganske rett. 

Så hvorfor skal jeg flytte ut om jeg uansett blir boende i Oslo, for det kan jo skje. Jeg trenger noe nytt og jeg trenger noe som ikke tar hele lønningen min hver måned. Vi bor ekstremt dyrt og de siste månedene har utgiftene på leiligheten ligget nærmere 10 000 kroner på hver av oss. Jeg kan godt bo mye billigere og føler virkelig ikke for å kaste ut så mye penger hver måned kun for å ha tak over hodet. Så, enten flytter jeg fra Oslo eller så finner jeg noe rimeligere et annet sted her i byen. 

Det er rart å skulle flytte fordi jeg er veldig glad i både leiligheten og beliggenheten, men det føles samtidig veldig rett. Hva jeg faktisk ender opp med å gjøre vet jeg ikke før jeg får svar på studiet. Tror jeg… Så akkurat nå vet jeg ikke noe mer enn hva jeg forteller dere her, men forandring blir det i alle fall!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

15 kommentarer
    1. Åååh trist at kollektivet tar slutt! Jeg håper at du og Sofie kommer til å fortsette å være gode venner <3

    2. Beliggenheten faktisk, dere bor jo på et av de verste stedene i Oslo med tanke på miljø osv. Mye rart som er ute å går i de gatene

    3. Det er ikke rart at det er så dyrt når dere bor så sentralt i Oslo mye billigere og bo andre steder i Oslo som ikke er så sentralt

    4. Jeg går årsstudium i sosiologi nå og har bestemt meg for å fullføre bachelor! Det er et kjempe spennende fag! Anbefales sterkt ❤️ Jeg går på Høgskolen i Sør-Øst Norge – Campus Vestfold!

    5. Merkes at deres sesong er over nå som dere går over til å gjøre mer hverdagslige ting og mer fornuftige valg. Jeg skjønner jo det men til og med jeg blir trist liksom! Haha!

    6. Er det 10.000 med el uten din andel av strømmen innkludert?.. Dersom dette er de totale boutgiftene er jeg nemmelig redd det vanskelig lar seg gjøre å finne noe rimeligere i/nær sentrum.. -Boligprisene i Oslo er så gale de får blitt!

    7. Gry Henriksen: Vi betaler 8 i leie så er alt annet utenom, det vil si strøm, internett osv. så det blir opp mot 10. 000 🙂 Nei, du det går helt fint an å finne noe rimeligere! Jeg har ganske mange venner som bor her og betaler mye mindre enn oss.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg