LØS OPP SKRIVESPERREN

Det aller vanskeligste med å blogge er å fungere når skrivesperren dukker opp. Jeg har lett for å bli veldig frustrert, noe som i hvert fall ikke hjelper. Senest i dag tidlig satt jeg foran skjermen uten en eneste idé om hva jeg kunne skrive om. Det viste seg å bli kilden til dette innlegget! Selv om man får skrivesperre betyr ikke det at alt håp er ute. Det er nemlig noen punkter som kan være til god hjelp enten du står fast med en skoleoppgave eller et blogginnlegg. 

Legg fra deg det du driver med. Det hjelper ikke å sitte foran skjermen og stirre på den blanke siden. Legg det bort, få litt inspirasjon og ta det opp igjen en stund senere. 

Gå ut i frisk luft. Dette er virkelig undervurdert. Frisk luft er noe av det beste du kan gjøre for kropp og sjel! Gå en tur, luft hodet og plutselig kommer inspirasjonen eller idéen du trenger for å gjøre en kjempejobb. Jeg pleier alltid å notere ned med en gang jeg får en tanke jeg kan spille på og plutselig har jeg skrevet et helt blogginnlegg på notatene på mobilen. 

Les en bok. Mange bøker er utrolig inspirerende og selv om det ikke har en direkte sammenheng med det du skal jobbe med er ikke det dumt. Det kan være kjempelurt! Ofte finner man inspirasjon på steder man ikke ante fantes. 

Dra på trening. Hvis man har sittet lenge stille og jobbet kan det være godt å få brukt litt energi, særlig om du føler det er det du mangler. Trening gir endorfiner og energi og plutselig ser du helt nye løsninger på problemstillingen du jobber med. 

Spør om hjelp. Kanskje du bare mangler den aller siste biten, men etter å ha sett det fra utallige vinkler finner du fortsatt ikke svaret. Spør en venn, en kollega, en studievenn eller egentlig hvem som helst om de kan ta en titt. Plutselig har de et forslag til en løsning som igjen løser opp din tankegang og med det skrivesperren. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

2 kommentarer
    1. Ja.. skrivesperre er jeg nesten vant med som student😅 men nå om dagen må jeg kjempe imot fordi jeg skal skrive bachelor. De enneste bøkene man burde lese da er bøker relevant for oppgaven du skal skrive.
      Men er enig i det meste av tipsene 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg