TOPP NI ROMANTISKE FILMER

Wiii endelig er det søndag og tid for et nytt serie- og eller filmtips. Denne gangen får dere hele ni filmtips av meg. Jeg har samlet sammen noen av mine favorittfilmer innenfor kategorien romantikk. Her finner dere både romantiske dramaer og komedier, men personlig synes jeg absolutt alle er verdt en titt. 

A walk to remember. Den aller første filmen jeg gråt av og da mener jeg ikke en tåre på kinnet, men hylgrining. Den er helt nydelig, men helt forferdelig på samme tid. En fantastisk rørende historie om ung kjærlighet som alle romantikere burde se. 

Breakfast at Tiffany’s. En gammel klassiker jeg så for aller første gang i fjor. Det var faktisk fordi jeg så på Gossip Girl for femtende gang og kjente behovet for å forstå alle disse drømmene til Blair, haha. Jeg ble skikkelig fascinert av fortellingen! En ganske tragisk fortelling egentlig, men veldig interessant. 

The Proposal. Ååååh, en skikkelig feelgood-film! Dette er en klassisk romantisk komedie som passer til absolutt alle filmkvelder, uansett om det er med venninner, familie, kjæreste eller date. 

Bodyguard. Nok en gammel film, men jeg vil også kalle dette for en klassiker. Det er noe med den tragiske og romantiske miksen som gjør det interessant. Denne er faktisk ganske spennende og lettskremt som jeg er tør jeg ikke se den når jeg er hjemme alene, haha. 

The Notebook. Trenger jeg å si mer? Alle som leser bloggen min vet at jeg elsker The Notebook eller Dagboken som den heter på norsk. Ååååh, håpløs ung kjærlighet som faktisk er så ekte man kan få det. 

P.S. I love you. Denne er superfin <3 Den handler om et ungt par hvor mannen går bort, men han har etterlatt noe som skal hjelpe enken videre på veien. Vi får det jeg føler er en ganske ekte fortelling om hvordan man går videre etter å ha mistet sin store kjærlighet og det som skulle bli en felles fremtid. 

Roman Holiday. Dette er også takket være Blair. En veldig morsom film! Jeg elsker hvordan Audrey Hepburns karakter tvinner motparten rundt fingeren gjennom hele filmen, haha. Nei, denne er morsom og fin!

Titanic. Ahhhhh, det mest romantiske og tragiske man kan se på en tv-skjerm. Titanic kjenner vel de aller fleste til og denne er på min “must see”-liste. 

The Great Gatsby. Det er noe med denne filmen som gir meg skikkelig vondt i hjertet. Ensomheten til Gatsby og lengselen etter hans store kjærlighet. En utrolig tragisk kjærlighetshistorie som vekker utrolig mange følelser. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

2 kommentarer
    1. ps i love you, er så sykt trist, men samtidig så utrolig bra!! har sett den to ganger – skulle egentlig se den for tredje gang for noen uker siden, men fant ut at jeg ikke kom til å orke og gråte så mye, som jeg har gjort begge gangene jeg har sett den, den dagen hahah

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg