IKKE VÆR HAN SOM STØNNER OG STIRRER PÅ RUMPA MI

Okei, folkens. Det er på tide å snakke om noe vi alle opplever og antakeligvis irriterer oss over. Folk som ikke klarer å omgås sosiale mennesker på treningssenteret og forstyrrer det som er avslappende og helvete på en gang, nemlig treningsøkta. Så vær så snill, kjære mennesker som trener på et treningssenter. Ikke vær en av disse menneskene!

Han som teller repetisjonene med høylytt stønning. Det er utrolig distraherende, litt creepy og totalt unødvendig. Du klarer å telle inne i deg som alle oss andre. Stønning skal jeg faktisk ikke si noe på fordi det skjer til og med meg til tider, men høylytt telling + stønning? NEI.

Den svette som ikke tørker opp etter seg. Æsj, bare æsj. Vi svetter alle sammen, men om det er igjen et svettemerke etter rumpen din på benken så tørker du det bort med antibacen som står en halv centimeter unna!

Han som snakker høylytt i telefonen over hele senteret. Ikke bare snakker du i telefonen, men du går rundt på hele senteret og snakker HØYT i telefonen. Hvorfor er du egentlig der? Ta samtalen utenfor eller etterpå. 

Hun som har fem minutter pause på apparatet mellom hvert sett. Altsååå, da kan du slippe til andre i mellomtiden. Du trenger ikke sitte på ræva i fem minutter og scrolle nedover Instagram når jeg kan bruke det i mellomtiden. 

Han som stirrer som om rumpa mi var en Kardashian. Just don’t. Jeg må faktisk stå her og tøye, men du behøver ikke ta med deg vektstangen fra styrkerommet og inn der hvor jeg tøyer for så å stille deg rett bak meg og stirre mer enn du løfter. Nei, du er ekkel! Det verste er stønneren i kombinasjon med han her. Da blir det et par lite hyggelige blikk fra min side. 

Hun som tar opp hele benken i garderoben. Må du spre hele vesken din over en benk på tre meter? Er det kanskje mulig å samle det litt slik at andre får plass også? Ja, takk. 

Den innpåslitne personlige treneren. Dere vet han som går rundt på senteret, blid og hyggelig. Han kjenner tilsynelatende alle og de han ikke kjenner har han planer om å bli kjent med. “Jeg har litt fritid, trenger du hjelp med noe?”. Tja, hvorfor ikke? Nei, nei og nei. Ti minutter senere kommer han til å stå over deg med en kontrakt om å signere han som personlig trener for 2000 kroner per gang med binding. Stay strong og hold deg unna!


La oss gjør en ting klinkende klart helt til slutt. Jeg hater ikke alle menn. Selv om overskriften min har ordet “han” i seg betyr ikke det at alle menn står og stønner og stirrer på rumpa mi. Ja, jenter gjør også mye rart på trening og under her vil dere se eksempler med han og hun om hverandre. Sånn, da kan dere slette den kommentaren dere allerede var i gang med å skrive om at jeg hater alle menn fordi det gjør jeg faktisk ikke. Bare noen av dere 😉

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

56 kommentarer
    1. Merkelig gym du frekventerer. Har trent 2-3 ganger i uka på mange forskjellige gym over 20 år, og har aldri sett en mann følge etter ei jente til et annet rom for å ta oppstilling bak henne for utsiktens skyld. Jeg ville definitivt ha lagt merke til det.
      Eller er dette et Oslo-fenomen? Der er det jo som alle vet en høyere tetthet av menn som er mer “direkte” i sin væremåte. Da får du si det rett ut, for tror ikke et dugg på at etnisk norske menn følger etter deg på den måten for å glo på rumpa di samtidig som de stønner.
      Aner jeg clickbait?

    2. Tor: Kanskje lettere å legge merke til når man er den som blir fulgt etter 🙂 Ikke sikkert jeg hadde lagt merke til det om det hadde skjedd noen andre! Det var en etnisk norsk mann så vidt jeg vet, så der tar du feil ;-). Nei, da har du misforstått hva en clickbait er.

    3. Vær 100 % sikker – jeg gidder IKKE å se på den selvopptatte rumpa di.
      Og jeg er mann.
      Tipper du ser mest på den selv.

    4. Hun som skal ta knebøy foran meg akkurat når jeg er midt i et tungt sett. Kommer helt ut av det. Ja, selvsagt er det bevisst.
      Hun som har altfor lite klær på seg. Du er ikke på stranden, liksom.
      Hun som har helt perfekt kropp, og skjuler det beste ved å knytte genseren rundt livet. Hvorfor kunne ikke du være jenta i forrige punkt!

    5. Ikke vær hun der “tror jeg er deilig” jenten som følger etter meg i gymen og er der kun for å bli sett…
      og for guds skyld ikke vær hun der “tror hun er deilig og i tilegg viktig”, så viktig at hun har blogg og insta.
      please

    6. Mistenker at poenget ditt var å fortelle oss om rompa di. Er den det mest selfie-fotograferte du har? Kanskje du kan legge ut litt bilder, så vi selv kan avgjøre om noen virkelig følger etter deg for å se deg trene…

    7. Hvorfor kan du ikke bare glede deg over å bli beundret av menn, det er vel fordi du ikke liker sex, og er asexuell.

    8. Er litt … okey er en rumpemann, en flott rumpe er selvsagt noe man legger merke til 🙂 men okey er enig med deg at det er å strekke det bittelittegranne langt å ta med seg vektstanga og stønne der man ser på rumpa di 🙂
      Da er det heller bedre å ta den litt mer diskrete måten kanskje 😛 (og stille).
      Ellers må jeg si at det ser ut til å være noen butthurte folk her i kommentarfeltet nå 😛 kanskje de følte seg truffet ?

    9. “Da får du si det rett ut, for tror ikke et dugg på at etnisk norske menn følger etter deg på den måten for å glo på rumpa di samtidig som de stønner.”
      Mener du virkelig at blant millioner av norske menn, så er det helt uvirkelig for deg at noen av disse tenker utelukkende med kukken? Det eneste som mangler fra den kommentaren din er “Jeg er ikke rasist, men..”
      Klovn.

    10. Altså.. De kommentarene her. Neineinei. Man føler seg så på utstilling og beglodd når folk er sånn «høhøhø så klart ser vi på den flotte stumpen din;);))». Slutt! Jeg vil gjerne trene på senter og det finnes dessverre ingen sentre (tror jeg) som har creep-forbud. Vær så snill å i alle fall lat som du er fra et møblert hjem og kan fundamentale normer på gym

    11. Andrea: Nei, jeg trener med tunge vekter med 3-4 minutters pause mellom settene. Da har jeg allverdens tid til å se meg rundt – på samme måte som jeg ville gjort om jeg satt på en uteservering. Jeg observerer, men glaner og stirrer ikke. Derfor ville jeg lagt merke til det (noe jeg aldri har gjort) du beskriver. Om det – mot formodning – har hendt deg én gang, er dette uansett et så utrolig marginalt problem at det er helt unødvendig å nevne det. Det blir en fryktelig urettferdig stigmatisering.
      Er for øvrig mange usaklige kommentarer her. Selvfølgelig liker menn å se på fine kropper (meg inkludert), men å stå og stirre gjør man bare ikke. Det er ubehagelig – også for meg som mann. Stor forskjell på intensiv stirring og å kaste noen blikk over nå og da. De fleste jenter som er stolte over kroppen sin ønsker jo at menn og andre kvinner skal se (ikke stirre) på dem. Nei, her skal det misforstås med vilje.

    12. -Ikke vær den som klager på andre
      -Ikke vær den som tror du er bedre enn andre
      -Ikke vær den som kun søker antall klikk i media
      Kvalm oppførsel er det du driver med – direkte kvalmt

    13. Å herregud så mye motbydelige kommentarer her! Som den tilsynelatende eneste jenta i dette kommentarfeltet inntil videre sier jeg meg enig i punktene dine og applauderer for et underholdende innlegg <3 Good job <3

    14. Hun på treningsstudio som har på seg så mye parfyme at man kveles – Haha, stinker du så jævlig vesla?
      Hun som går i disse korte, tettsittende shortsene og i kort tettsittende topp – ugh, jeg vet hva du prøver på, bitch.
      Hun som går rundt med redde og dømmende øyne som om hun er et lite rådyr som har forvillet seg inn i det skumle løveburet der alle hannløvene er kriminelle og på steroider – Ja uuuh, verden er et skummelt sted.
      Og hva med hun som følger etter meg når jeg ignorerer henne 100% nettopp fordi hun er en creepy liten sak og begynner å tøye rett foran meg når jeg trener for å KREVE oppmerksomheten min? – Litt selvrespekt kunne kanskje fylt bekreftelsesvakumet ditt.

    15. Er mann, hvit, 25 år og sånn sett ganske midt i smørøyet og må se meg enig med deg. Forsåvidt også enig med Pelle her som nevner de som kjører knebøy i en tettvevd tights, og helt øyensynlig flytter seg foran. Men jeg syntes at man er på treningssenteret for å trene og således kan holde seg for god til å være av den mer innpåslitne eller ufine sorten. Vil også legge til; alle unggutter på treningssenteret som tusler rundt i caps og slippers, ler og brøler i for høyt volum av alt, slår med skapdørene, føler dere eier gymmen, nekter å dele apparatene fordi dere «har ikke så mange sett igjen» og løfter altfor tungt i forhold til hva dere klarer; kutt ut. Det ser bare dumt ut og de som faktisk løfter tungt syntes i hvert det ser rart ut slik dere holder på.
      Heldigvis så er det et fåtall som holder på slik, og de får man bare si ifra til eller ignorere. De fleste som faktisk oppholder seg en del på et treningssenter kan man prate med, og de har en ordentlig måte å være der på.

    16. Er enig i at man ikke skal stå å stirre på kvinner. Men kvinner får tåle at menn ser på dem.
      Kvinner ser på menn og menn ser på kvinner.

    17. Dette er ikke så vanskelig, vet dere. Tenk dere to menn, uten prevensjon. Den ene oppfører seg korrekt og nøytralt i enhver situasjon, følger ofte råd fra damer, havner stort sett i friend-zone, men lykkes av og til. Han får tre-fire barn i løpet av livet. Den andre mannen er hele tiden på jakt, og ser seksuelle situasjoner i det meste. Han blir ofte avvist, men det holder at 1-10% av damene liker han, så er han på dem. Han får 30-40 barn i løpet av livet, kanskje flere.
      Ok, 3-4 mot 30-40, det er 10 ganger så mange barn på én generasjon. Anta at barna ligner foreldrene sine. Gang opp 10x10x10… osv. for alle generasjoner fra steinalderen frem til i dag.
      Hvem tror dere vi er etterkommere av?

    18. Kvinner som oppriktig ikke ønsker å bli sett av menn, finner en løsning. Se på deres muslimske søstre. De pakker seg inn. De har egne treningssentre kun for kvinner. Dere er også mer enn velkomne dit.
      Men nei. Dere VIL bli beglodd slik at dere kan skryte på sosiale media av hvor attraktive dere er, skjult bak angrep på menn som gir dere selvtillit til å sprade rundt halvnakne. 😉
      Dette er barnelærdom.

    19. Forstår ikke tankegangen din. Du bruker tights og forlater ingenting til fantasien og da forventer du at menn ikke skal se på rumpa di når du trener.

    20. Kommentarene her viser helt tydelig at menn liker den konkrete kroppsdelen. Ja, det gjør vi. Den må stå på toppen av listen av verdens sju underverker. Om du ikke liker at menn ser på den, dekk den 🙂
      Jeg vurderer virkelig å opprette en blogg med slike bombastiske overskrift som dette her 🙂
      Testestorenen til værs!

    21. Andrea, dette vær mitt første besøk her, du virker som en morsom dame. Ønsker deg alt godt, jeg ville bare le litt 🙂

    22. Menn/ gutter er programmert til å jakte på jenter. Det har de alltid vært, og det vil det alltid være.
      Jeg legger merke til at flere i kommentarfeltene som er menn, kommer med bortforklaringer og sier at jenter er like ” ille” på treningsenteret, men det stemmer faen meg ikke!
      Menn glaner ubevist hele tiden, og da snakker jeg av erfaring + en haug av venninner som opplever daglig det samme.
      Skal man unngå at menn stirrer, er det ikke noe annet å gjøre enn å kle seg som en slask 🙂

    23. Charlotte: Så du tror det hjelper å kle seg som en slask. Da skal jeg si deg at få ting er så sexy som en kvinne i slaskete klær. En hullete bukse, en gammel opprevnet kjole … Enhver mann med litt testosteron igjen skjønner hva jeg mener. 🙂
      For øvrig tror jeg det bare er kvisete tenåringsgutter som undres over hvorfor kvinner knipser lettkledde bilder av seg selv i “kreative” positurer som de publiserer så all verden kan se, for deretter å klage over at de blir sett. Vi andre har skjønt hvorfor for lenge siden.
      Ja, og kvinner selv, da, dere har vel heller ikke skjønt deres egen psykologi enda. 🙂

    24. Fy fader skammer meg over å være mann når jeg leser kommentarene her… bare føle behovet for å komme med nedsettende kommentarer på et så uskyldig og lite provoserende innlegg med så basic krav til vanlig folkeskikk. Håper det er anonymiteten som gjør det meste og at oppførselen i livet ellers er bedre mot folk. Eller; til og med etter siste tiders hashtags er det noen som er så tette at de ikke skjønner bedre ennå

    25. Herregud hvor psyko er du? Dette er bare småtteri man virkelig ikke burde vie mer enn 30 sek til inni seg. Tren hjemme om alt er så krise.

    26. Som mann selv blir jeg flau over hvordan enkelte kommenterer. Syntes litt synd på dere egentlig. Har dere tenkt på at måten dere kommenterer på beviser jo nettopp slik oppførsel, flere her ser jo ikke hva som er galt i å følge etter damer på trening å det sier jo alt. Klovner!

    27. Nå er jeg drittlei av disse ufordagelige småjentenes lavpannede blogger……gidder snart ikke lese denne avisen…,

    28. Jeg kunne gjerne fulgt etter om jeg hadde sett en flott bakdel. Elsker forøvrig tights 😍. Liker ikke å bli diskriminert for min seksuelle legning.

    29. Disse kommentarene her skremmer meg veldig! Det virker som mange menn i kommentarfeltet her mener at vi jenter lever for å please dere. Om noen vil gå med thights på senteret og ta knebøy, så må man få gjøre som man vil uten at menn skal tro vi gjør det pga dem. For det er absolutt ikke sant – det handler om å føle seg vel i sin egen kropp! Nå tar jeg det litt på spissen, men her syns jeg flere har en «du blir voldtatt fordi du ber om det selv pga skjørtet ditt»- attitude. Noe som absolutt ikke er greit! Jeg sminker meg ikke for at en mann skal se på meg og tenke at jeg er fin – jeg sminker meg for at jeg selv vil føle meg vel for MIN EGEN skyld. Disse kommentarene her viser bare at det absolutt er nødvendig med litt forståelse av verden rundt seg! Nei – verden sirkulerer ikke rundt dere menn, som det virker til at noen her tror. Voks opp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg