NÅR TINDERDATEN IKKE DUKKER OPP

 

Nå skal jeg fortelle dere noe jeg har holdt for meg selv frem til dette øyeblikk. Kanskje fordi jeg synes det var litt flaut, men nå har jeg kommet dit at jeg kan le av hele greia, så nå håper jeg dere vil le med meg!

Dette er litt ironisk med tanke på at jeg i forrige ukens spalte snakket om at jeg ikke ville date. Vel, det er helt sant, men det som bikket meg over til å skrive det innlegget var vel kanskje hendelsen jeg nå skal fortelle om. Fordi jeg skulle nemlig på date, men det gikk ikke helt som jeg håpet på. Det gikk faktisk så dårlig at daten ikke en gang dukket opp. 

For en stund tilbake, da Sofie enda var i Trondheim tenkte jeg at jeg skulle ta mot til meg og hive meg ut på datingmarkedet. Jeg hadde snakket litt med en fyr på Tinder og tenkte “kjør på, hvor ille kan det gå?”. Så jeg spurte han om han ville møtes og drikke litt vin. Ja, det ville han. Så koselig. Skulle vi lagd noe mat også? Ja, jeg kan alltids diske opp med litt taco. Helt perfekt!

Det gikk noen dager, vi snappet litt og plutselig var det fredag og noen timer til vi skulle møtes. Herregud, nå skal jeg på min aller første Tinderdate. Håper ikke han bare vil ha sex for det kan bli litt vanskelig (ref. vaginisme), hehe. Neida, det blir så hyggelig. Han virker jo som en oppegående fyr. Dette går bra, i verste fall ber du han bare dra. Slapp av. 

Stressa til tusen og midt i det andre vinglasset begynner jeg på middagen. Vi avtalte at han skulle komme i syv-tiden og det å stå og lage mat sammen første gang ble litt mye. Skarpe kniver og fremmede mennesker…Så nei, jeg bestemte meg for å lage det klart til han kom. 

Leiligheten var strøken, nyvasket og ryddig. Jeg hadde tent akkurat passe med lys så jeg ikke virket psyko, men nok til at det var koselig stemning. Klokken ble halv åtte, ingen date kom. Det er jo bare snakk om en halvtime. Folk blir forsinket, det går bra. Jeg drakk litt mer vin for å roe nervene mens jeg ringte Sofie for mental støtte. Altså, jeg hater jo å date så jeg trengte hjelp for å ikke avlyse hele greia. 

Tiden gikk og klokken ble åtte. Jeg måtte dobbeltsjekke samtalen for å se at vi faktisk skrev klokken syv, Ja, det gjorde vi. Så hvor er han?

Jeg sendte han en snap og spurte hvordan han lå an. Den ble ikke åpnet. Skal jeg sende melding på Tinder også eller blir det litt desperat? Nei, jeg venter litt.

Klokken ble halv ni. Jeg ringte Sofie og luftet irritasjonen min. Mennesket er forduftet. Hvor frekt er ikke det? Hun sa seg enig, men ba meg slappe av. “Du hører sikkert noe snart”. 

Småbrisen og irritert startet jeg på tacoen for meg selv. Det var koselig det altså, men jeg klarte ikke helt å nyte måltidet. Hva hvis han plutselig dukker opp nå, så har jeg spist opp all maten, herregud. Vel, det var ikke akkurat noe å bekymre seg for. Det viste seg nemlig at klokken skulle bli halv elleve før dette mennesket ga lyd fra seg. 

“Hei! Det dukket opp noe som gjorde at jeg ikke rakk det i kveld. Sorry, prøve igjen neste uke?”. ER DU FUCKINGS SERIØS?

Åja, nei det går fint det altså. Jeg bare holdt av kvelden, lagde middag og åpnet vinflasken for å sitte her i tre og en halv time alene. Null stress. Nei, unnskyld meg. Det er helt greit om ting dukker opp og man ikke kan komme. Det er en Tinderdate, ingen bryr seg.

Det som derimot IKKE er greit er å sløse med andres tid på den måten. Bare si ifra at du ikke får det til. Om det så er et sekund før dere skal møtes, så javel, men ikke kom nesten fire timer senere og spør om vi skal møtes en annen dag når du ikke en gang gadd å si ifra at du ikke kom. 

Ja, sånn kan det gå, folkens. Ble ikke noe Tinderdate på meg, men jeg fikk i alle fall en morsom historie. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

15 kommentarer
    1. Takk! Har ikke opplevd det helt på samme måte, men var en fyr som var veldig på meg. Jeg sa vi kunne møtes og avtale var spikret. Nå avlyste han dagen før pga hyttetur, men da tenkte jeg nei. Han maste selvfølgelig masse i ettertid, men om en plutseleg hyttetur er viktigere, så har jeg bedre å ty til 🙂

    2. Wow for noen fine bilder av deg i dette innlegget! Du er så vakker. Hvilket kamera og hva slags redigering bruker du?

    3. Så sykt irriterende! Hadde lett sletta den matchen selv!
      Jeg har en ganske klein historie selv… Jeg møtte en gutt gjennom felles venner, som jeg hadde en ganske god tone med. Vi møttes flere ganger over en kortere periode og feiret nyttår sammen også, det var liksom alltid ¨oss to¨.
      Jeg matcha med han på tinder og spurte når vi skulle på date, på en morsom måte slik at han hadde sjansen til å ¨tulle¨ det vekk, med å spørre om jeg lagde tre retters eller noe lignende. Etter 2 måneder har han fortsatt ikke svart, og jeg har heller ikke sett han når jeg har vært med de felles vennene. Syntes dette var sykt kleint i starten, men nå er jeg egentlig bare glad jeg skrev til han, og er litt merkelig å ikke svare, når man faktisk må være to får å få en match! Han har dog ikke fjerna den heller…

    4. ber du ukjente hjem til deg som du aldri har møtt? det hadde aldri jeg turt. mye bedre å møtes på et offentlig sted første gangen. tenk om han var en psykopat

    5. Herregud for en kis ! Haha
      Du er så søt Andrea! Og det at du i det hele tatt skulle lage taco til han der :@ Blir sint!
      Men det er TYPISK mange gutter å si fra for sent om ting.. men unnskyld meg… tenkte han ikke over at du stod der og ventet på han og skulle lage mat?! Fyfaen
      Bra du sletta han xD !

    6. Dette var ikke tinder date, men en fra Møteplassen.. Men ja vi hadde møttes ettpar ganger, så skulle han komme til meg en fredag, vi skulle på kino og ut å spise. Han ringte meg kl 15 å sa han kjørte, tok ca 1 1/2 time fra han til meg m trafikk. Kl ble 17, og jeg begynte å se ut vinduet..
      Den ble nærmere 18 da jeg sendte en “hehe skulle du gå til meg eller haha, langt unna? Alt bra?”
      🙃 ingen svar.. Kl 19 fikk eg svar “er på vei ikke mas” kl 21 ta dukka han opp, altså da var det ikke vits i å gå ut eller kino..
      Da sier han “det verste jeg vet er å føle meg overvåket”??, altså var en poenget da og avtale en date? Når gutta i garasjen ble viktigere..
      Var på besøk hos han en gang.. Da viste han sitt sanne jeg etter noen øl.. Jeg var redd han skulle slå meg.. Jeg kunne ikke kjøre vekk heller pga en øl innabords..
      Men så gla eg kom meg vekk morningen etter, jeg kjørte tilogmed hjem i pysjamasen!!!
      Så jeg har hvertfall lært å ALDRI mer dra hjem, eller ta med noen hjem til meg før man blir kjent.. Tilogmed da kan man ikke ver sikker lenger.
      Alle kjekke snille gode menn er jo gift har eg funnet ut hehe..
      Og tinder dating livet ja.. Jeg kunne skrevet bok om det merkeligste jeg har møtt der…
      En klødde seg i øret m en kulepennkork!! En sendte bilde av utstyret sitt etter kaffedate.. Møtte en prest engang og tilogmed.. Kjære Gud for en kjedelig gubbe.. Sikker på han løy 10 år på alderen og.. Rett før eg sjekka id på han..
      Nei.. Nå har eg bestemt meg for å forbli EVIG ALEINE..
      HEHE HE…
      .Godt å høre det ikke bare er meg..

    7. Du spurte ikke hva det gjaldt om det var noe i familien eller noe da som gjorde det vanskelig å dille med tlfen el? 😊 kip tilstand hørtes koselig ut med vin og taco 😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg