NÅR DU MISTER TAMPONGEN I SKJEDEN

Heisann, fine dere! Nå har jeg akkurat kommet inn døren til leiligheten. Jeg har hatt min siste arbeidsdag for uken, noe som faktisk er ganske digg. Det er lenge siden jeg har hatt en hel helg fri, så nå skal jeg kose meg skikkelig. Eller, ikke helt enda da. Først skal jeg slenge sammen en rask middag og komme meg på trening, men etter det starter helgen!

Nå skal jeg fortelle dere om noe veldig spesielt, men det er litt morsomt også så jeg må bare dele det. For dere som ikke orker personlige og intime ting vil jeg anbefale dere å krysse dere ut av dette innlegget . Dere er herved advart. 

De siste dagene har jeg hatt mensen. Helt normalt. Så sent som i går delte jeg problemene det medfører med tanke på vaginisme. Ett av de problemene er at det er vondt og vanskelig å sette inn en tampong, men til tross for problemene får jeg ikke meg selv til å bruke bind. Derfor skifter jeg tampong flere ganger om dagen som man skal og bør gjøre under menstruasjon. 

I går oppstod det en veldig merkelig situasjon som jeg faktisk må le høyt av. Jeg var på jobb og hadde dårlig tid så jeg rev ut den gamle tampongen og stappet inn den andre uten å tenke så mye mer over det. Da jeg kom hjem snere på kvelden og skulle nytte tampong fant jeg den ikke. Altså tampongen var borte! Trodde jeg. Da kommer de vanlige spørsmålene som “satt jeg aldri i en tampong?”, “jeg må ha satt inn en tampong fordi trusa er ren”, “kanskje tråden har lagt seg mellom kjønnsleppene?” og “hva skjer her nå?”. 

Etter å ha lett febrilsk etter tampongtråden begynner jeg å skjønne hva som har skjedd. “SOFIEEEEE, JEG HAR SATT INN TAMPONGEN MED TRÅDEN”! Jeg roper ut til Sofie som sitter i stua mens jeg får panikk på doen, for hvordan i all verden får man ut en tampong som er ført langt opp i skjeden uten å ha en tråd man kan ta tak i?

Sofie, fornuftig som hun er (og ikke i panikk som meg) foreslo noe så enkelt som at jeg kunne stappe inn fingeren og lete. Yes, jeg har jo ikke lange, skarpe plastnegler så det blir sikkert digg.

Jeg begynte å tenke tilbake til helgen da en venninne hadde et lignende problem. Hun hadd nemlig glemt at tampongen var i og gjennomførte samleie. Like etterpå gikk det opp for henne hva som hadde skjedd og det hele endte med at hun måtte sitte på huk og føde sin egen tampong. Okei, skal jeg sette meg ned og føde tampongen min? Hvordan løser vi dette?

Etter å ha prøvd å føde den uten hell (tror ikke jeg hadde teknikken helt inne) gikk jeg for det siste alternativet, nemlig å føre en skarp plastnegl inn i skjeden. Jaggu fikk jeg den ikke ut! Jeg fikk rett og slett tak i tråden som lå surret rundt tampongen av en eller annen merkelig grunn. Etter det var det barnemat. Da var det bare å dra den ut som normalt.

Haha, altså hvordan er det mulig? Er dte bare jeg som er helt idiot eller har flere opplevd noe sånt? Vær så snill og del så jeg ikke føler meg helt alene her. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

49 kommentarer
    1. Hahah ånei huff så fælt! Har trodd tråden har vært borte flere ganger men har heldigvis sluppet unna med skrekken! Godt det ordnet seg 😉

    2. hahahahah! for noen år siden satte jeg fast en tampong, og den satt så fast at jeg virkelig ikke fikk den ut!! jeg måtte til legen, men legen fikk den heller ikke ut. så jeg ble kjørt videre til sykehuset, hvor de fikk den ut etter å ha gitt meg masse bedøvelse

    3. HAHA! det har skjedd meg også! Endet opp med å gjøre det samme som deg. En gang skulle jeg sette i en tampong. For meg har det aldri vert et problem.. har bare satt den rett opp liksom. Plutselig var det så vondt og så trangt.. men opp måtte den jo. Senere når jeg skulle ta den ut viste det seg at jeg hadde allerede hatt en i… så stappet inni enda en….. ææææ hahaa

    4. Det verste som har skjedd med meg. Var at jeg nesten tok inn en ny tampong opp ned, når jeg hadde en «gammel» der fra før…😂🤭 heldigvis gikk det bra når jeg fik tak i tråden fra den første🤫 da fulgte den andre etter, hahah😂 sykt flaut

    5. Anonym: Hahaha jeg har faktisk hatt to der en gang! Var på byen og glemte at jeg allerede hadde en så satt inn en ny. dagen etterpå skjønte jeg ingenting da jeg plutselig dro ut to stykker.

    6. Var en gang jeg skulle bytte tampong og dro i tråden så røk den!! Jeg fikk helt panikk og trodde jeg måtte til lege og fjerne den. Men klarte heldigvis å få den ut med denne «føde» metoden du snakket om. Var helt jævlig, bruker aldri den type tamponger lenger. Trodde jeg kom til å ha en tampong stuck oppi vaginaen min.

    7. Hei!
      Jeg har hatt kjæreste i 4 år nå, og har fra dag en slitt med smerter under sex. Det gjør ALLTID vondt. Siden du skrev innlegget om at du har vaginisme, har det gått opp for meg at kanskje det er gårdagens til smerten. Har alltid trodd det har vært noe galt med meg.
      Kan du plis fortelle litt om undersøkelsen og hva de gjør hos fysioterapi? Og hvor mye det koster? Jeg har så lyst til å bli kvitt problemet, og kunne ha sex med kjæresten! <3
      Du er sykt tøff som er så ærlig om temaet!!

    8. Anonym: Dette er så trist å høre! Sex skal ikke være vondt, så da er det noe som ikke stemmer… Jeg går til osteopati og det har hjulpet meg masse <3 Hun tøyer pustemuskulaturen (magen) og bekkenmuskulaturen (anbefaler deg å google det så du får opp et bilde av det og ser hvilke områder det er). I tillegg er det mye fokus på at jeg må bli trygg på meg selv, en del øvelser jeg skal gjøre hjemme og ting jeg skal jobbe med på egenhånd! Det varierer nok litt hva det koster, men hos Røa hvor jeg går koster det 590 kroner for oppfølgingstimene (jeg får sponset halvparten). De er veldig flinke!

    9. Hei jeg vet ikke om du kan svare på dette da, men jeg er 16 og jeg klarer helt seriøst ikke sette inn en tampong. Det sier bare stopp liksom og det gjør sykt vondt. Har du tips?

    10. Haha, dette er så relatable! Var helt sikker på at du skulle få masse hate i kommentarfeltet nå siden mensen og alt det innebærer fortsatt (!!!!) er så tabu, men det var deilig å lese igjennom kommentarfeltet nå å bare se støttende damer som har opplevd det samme! Det er sånn her det skal være! Tøft av deg å dele disse tingene som absolutt ikke burde være tabu eller noe man burde få hate for, men sjansen var der når du delte dette. Blir så glad når sånne småting som dette her viser at vi begynner å komme litt mer på riktig vei samfunnsmessig!! Stå på!

    11. Bloggen din er som en regnbue, fargerik og fin! Elsker regnbuer og bloggen din! Keep up the good work❤️

    12. Det samme skjedde med meg på fylla! Glemte at jeg hadde mensen og hadde sex! Tampongen var umulig å finne igjen! Måtte gå så langt som å spørre mamma om hjelp. Jeg sto og skrevet over badekaret mens Hun fjernet tampongen med en grillklype…! Blir 30 neste år og føler dette er en historie som blir mimret om😰

    13. Skjedd meg to ganger, får like panikk hver gang da fingrene mine egentlig er for korte til å nå den! Første gangen måtte kjæresten min få den ut for meg, den andre gangen sto jeg i de sykeste stillinger for å få tak i den selv.. gikk til slutt 😂

    14. Hahahah omg jeg var også deg med forferdelig angst å ropte det ut til alle hjemme 🤣 Hahah verdens verste følelse! Den angsten ! Haha

    15. Haha, vært der selv. Har tilgomed satt inn to tamponger en gang. Fikk helt panikk, og fikk faktisk hjelp av ei veninne som lekte gynekolog og dro de ut. For en opplevelse haha.

    16. Ikke det som skjedde med meg men, glemte å ta ut tampongen så stappa bare inn en ny uten å tenke over det. Morgenen etter prøvde jeg å få den ut men det gjorde så vondt og fikk den virkelig ikke ut! Så etter 10 minutter med å dra den ut så dro jeg ut 2 fulle tamponger på en gang, det var så jævlig vondt.

    17. Har aldri opplevd å miste tampongen inni der, men det var en gang jeg hadde sex og vi brukte kondom da kondomen plutselig var borte. Den hadde glidd av under akten, og jeg fikk den ikke ut med det samme. Etter litt vaginafising og føding på do, kom den ut til slutt hehe.

    18. Jeg trodde jeg hadde hatt sex med tampong en gang, og deretter satt inn en ny da jeg glemte at jeg allerede hadde en. Jeg fant aldri tampongen igjen, og det gikk faktisk så langt at jeg gikk til gynekolog for å ta den ut.
      Der var det visst ingen tampong, hun sa etter at hun sjekket at om man “mister” tampongen så kommer den ikke lenger enn til veggen(som jeg ikke husker navnet på), som i mitt tilfelle ikke hadde vært langt nok til å ikke få tak i tampongen med fingrene. Hele situasjonen var bare pinelig😅 Men det føltes helt seriøst ut som det var en tampong inni der en plass, og jeg var 100% sikker på det da jeg gikk til henne🙈 Må bare le av hele situasjonen den dag i dag haha.

    19. Jeg har derimot opplevd noe enda «verre», haha, og den dag i dag kan jeg virkelig le av det, men der og da var det helt forferdelig!! Mannen min og jeg hadde prøvd å få barn, og da jeg en kveld satt på toalettet og plutselig begynte å få blødninger, samt kjente at noe presset seg ut av skjeden, var jeg overbevist om at jeg var i ferd med å spontanabortere! Til min store forskrekkelse ser jeg etter noen sekunder, at det som til slutt kom ut var en blodig og slimete tampong! Mao så hadde jeg glemt av en tampong etter forrige menstruasjon måneden FØR! Jeg forstod jo i ettertid hvor ille det faktisk kunne gått med tanke på infeksjoner etc, så gudskjelov for at kroppen min klarte å støte det ut selv!! Men definitivt det sykeste jeg har opplevd! ( hører med til historien at jeg naturlig nok ikke ble gravid den måneden der, men spira satt kort tid etterpå!:)

    20. Dette har skjedd meg også. I langt verre grad også. Var på camping og hadde tilfeldigvis mensen. Var en stor gjeng, drakk oss beruset+ og jeg lå til slutt med en av dem. Dagen etter spurte han om jeg fant tampongen min. Jeg husker ikke så mye, så han forklarte at jeg hadde lett, men ikke funnet noen tampong i skjeden. Tenkte at jeg sikkert hadde tatt den ut før og glemt det.
      …..Neida. En god stund senere, 4-6 DAGER senere, kom den ut av seg selv. Jeg var på en øy i utlandet laangt unna sivilisasjon og tilgang til lege, så måtte krysse fingrene for at det ikke medførte farlige konsekvenser. Skummelt ja, men gikk heldigvis greit…. 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg