IKEA-LØGNEN ALLE TROR PÅ

I går var jeg tur på IKEA med Martine, bestevenninnen min og Sofie. Det er like før lønningsdag for min del så jeg er blakk som ei kirkerotte. Det er noe med de siste dagene før lønning, hehe.

Planen var at jeg skulle bli med Martine fordi hun skulle handle inn ting til leiligheten sin. Min rolle i det hele var egentlig moralsk støtte. Det gikk ikke så veldig bra akkurat. 

Sofie ble også med da vi kom på at vi trengte noen småting selv. Handlelisten vår var som følgende: en øse og store sugerør.

Den evige IKEA-løgnen man forteller seg selv om går på hver eneste gang. Vi skal holde oss til handlelisten, vii trenger ikke noe annet og vi skal i hvert fall ikke spise masse IKEA-mat etterpå.

Vel… Dere kan jo gjette hvordan det gikk? To pakker med sugerør, en øse, lyspærer, to pakker med telys, åtte kubbelys, en dyne, en pakke stearinlys, skojern, et sengesett, to duftlys ble med hjem i én kjempetung handlepose.  I tillegg var det sikkert noe mer jeg allerede har glemt. Hvorfor ender man alltid opp med dette? 

Selvfølgelig ble det også pølse, kanelsnurr og brus i kafeen etterpå mens vi ventet på bussen som skulle ta oss tilbake til Oslo. Jeg gir opp dette med å bli med på IKEA og kun holde seg til handlelisten, haha. Det virker som en umulig oppgave!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

28 kommentarer

Siste innlegg