“JEG SER PÅ DEG AT DU SPISER MYE MER OM DAGEN”

“Du spiser mye mer om dagen”. Jeg snur meg og ser på han, men svarer ikke. Mener han det jeg tror han mener? Jeg skal gi han en sjanse til å utdype eller eventuelt redde seg inn. “Jeg ser på deg at du har spist mye mer i det siste”. Ånei, han mente det jeg trodde ja, okei. 

På lørdag stod jeg på jobb. Dagen min var egentlig helt super! Plutselig stod en kunde som har vært innom ukentlig foran bordet hvor jeg holdt på å jobbe. Etter litt småprat fant hendelsen over her sted. Like etterpå fulgte han opp med at jeg sikkert var lykkelig. Det var nemlig hans erfaring at kvinner ble tjukke og spiste masse når de var lykkelige. Jepp, koselig ikke sant?

Fy faen. Jeg ble faktisk skikkelig såra. Står du virkelig her og sier rett ut at jeg har blitt tjukk siden sist? 

Det er vanligvis en kommentar jeg ville feid avgårde som idioti. Når sant skal sies er kommentarer som går på utseendet mitt vanligvis det minst sårende jeg kan få, både når det gjelder blogg og i virkeligheten. Gudene vet hvor mye rart jeg fikk høre om meg selv da jeg var på TV fire ganger i uka, men det var liksom ikke så ille. Så hvorfor tar jeg plutselig en vekt-kommentar fra en smått ustabil og fremmed fyr innpå meg?

De fleste av oss kan nok kjenne seg igjen i det å ha perioder hvor man ikke føler seg på topp. Jeg innså nok ikke hvor dårlig jeg ser på meg selv om dagen før Martine skulle ta noen bilder av meg. Jeg klarte ikke se inn i linsa på kameraet. Jeg holdt blikket festet, men i det bildet skulle tas snudde jeg meg enten til siden, eller så kikket jeg ned i bakken. Jeg klarte bare ikke. Jeg følte meg så stygg. 

Like etterpå skulle jeg finne et bilde å poste på Instagram. Det hadde jeg nå prøvd på i en ukes tid. Problemet var at alle bilder jeg ville poste var bilder hvor jeg kikket ned i bakken eller til siden. Kan jeg ikke bare se inn i kameraet for helvete? 

Martine sa det rett ut og det var nok en liten vekker. «Det er et tydelig tegn på at du ikke føler deg bra når alle bilder du vil poste ser slik ut» og refererte til det som har blitt mine to favoritt-positurer om dagen. 

Det er så sant. Jeg har ikke klart å ta et selfie uten filter på flere uker (ja, det er forbanna overfladisk, men det er faktisk en del av et større bilde her), alt jeg vurderer å poste av meg selv på både blogg og andre sosiale medier er alder hvor jeg så vidt synes og sist, men ikke minst så tar jeg en slik idiotisk kommentar innpå meg. 

Sannheten er at jeg har følt meg så dritt de siste ukene. Jeg føler at hele meg har forfalt selv om jeg innerst inne vet at det ikke er helt sant. Jeg er sliten, jeg har vært syk, jeg har spist mer usunt og da føler jeg meg ikke så bra, noe som egentlig er ganske naturlig. Jeg har hatt en litt tung periode, rett og slett. Det tærer på mye, også selvbildet.

Heldigvis vet jeg at det går over og jeg vet at jeg egentlig er kjempefin, fordi det er jeg! Mennesket meg er noe jeg er fornøyd med på generell basis og det må jeg hele tiden ha i bakhodet, særlig når tilfeldige idioter føler for å fortelle meg at jeg spiser mer og at det synes. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

EDIT: Jeg skrev dette innlegget lørdag kveld. I dag skulle jeg finne et bilde til og da var det plutselig helt naturlig å velge et bilde med popcorn-bøtta fordi nå er “fuck deg-attituden” min tilbake ;-).

18 kommentarer
    1. For å være ærlig, syntes jeg du strååler om dagen!! Det er virkelig helt nydelige bilder av deg, både på blogg og instagram – og jeg syntes personligheten din skinner skikkelig igjennom på alle bildene du legger ut. Dette er faktisk en ting jeg har tenkt på, så nå var det virkelig på tide å la deg få høre det 🙂
      Så lenge du tenker bra om deg selv, skinner det igjennom – fortsett med attituden 😉 (high five)

    2. Slike kommentarer må man bare ignorere, hvertfall ikke henge seg for mye oppi – hvertfall hvis man har en litt vanskelig periode. Tenker jeg da 🙂
      Fint bilde! Vakker er du!

    3. Du er nydelig!! <3
      Jeg liker at kommentarer om utseende generelt er det du tar deg minst nær av og, for da har du hodet på riktig plass og vet hva som er viktigst her i verden. Kan ikke skjønne hvorfor noen kommenterer vekta de uansett, du er veldig veldig fin.
      Jeg synes du blir penere og penere, fordi man gjennom bloggen lærer å kjenne deg bedre og bedre. Bare tenk for eksempel på gutter du har møtt og synes er utrolig kjekke, og så har han en personlighet som trekker ned. Da blir han jo mindre kjekk og.
      Indre som teller 🙂

    4. Enig med kommentaren lenger opp! Jeg synes virkelig at du ser helt smashing ut 🙂 Det har jeg syntes siden jeg så deg på tv-skjermen, men de siste ukene har jeg virkelig sett hvor vakker du er. Øynene dine! Befant meg på samme café som deg en gang før jul og du er minst like flott i virkeligheten 🙂

    5. Kjære Andrea! Jobba med deg på Triumph for et par år siden nå, husker veldig godt hvor fæle enkelte mennesker kan være – han her amøba har garantert gått rundt og laget småkvalm i flere butikker fordi han hadde en dårlig dag, enkelte mennesker er bare sånn at de finner sin egen selvverdi i å tråkke på andre. Uansett om det ikke har rot i virkeligheten så finner de på noe uansett. Er lett å si man ikke burde ta det til seg når enkelte kommentarer treffer akkurat der og når det gjør mest vondt selv om det er rent oppspinn ment for akkurat det, men du ser alltid strålende ut og jeg vet du er like strålende på innsiden også. PS: Dårlige perioder er lov, stå på <3

    6. Jeg synes virkelig ikke du set noe større ut, heller smalere enn før så håper du ikke tar det altfor personlig. Du er blitt slankere så ta heller det personlig

    7. Fy søren så nydelig du er😍 Du stråler! Elsker å lese bloggen din Andrea<3 du har alltid så mye fint og fornuftig å si❤️

    8. Ånei! Det er bare ikke greit av en fremmed og si det ! Ikke av noen egentlig… huff, jeg forstår at ting tas veldig innpå i perioder , er ikke fornøyd med kroppen min om dagen og ting går lettere inn, men Andrea <3 du er ikke tjukk!!! Du ser kjempe bra ut 🙂 vet det ikke hjelper hva jeg sier fordi du må føle deg bra selv, men vit at det er mange her ute som syntes du ser helt fantastisk ut 🙂

    9. Uffaaa meg sååååå fint hår du har misunner deg, ikke bry deg om hva andre synes om deg du er perfekt som du er stå på!❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg