IKKE HENG UT BLOGGKOLLEGAENE DINE

Jeg føler dette innlegget passer ekstra godt i dag med tanke på at det er Vixen i kveld og hele bloggNorge skal samles.

I går ble jeg oppmerksom på et innlegg som fikk meg til å reagere. Det var et gammelt innlegg jeg trodde fra fjernet og en sak jeg trodde var død, som fikk nytt liv etter å nok en gang ha blitt delt på sosiale medier.

Det er noe jeg har sett meg så utrolig lei av her i Norge og det er at vi til stadighet skal gå til angrep på hverandre. Med vi så mener jeg vi bloggere. Vi skriver stikk på stikk til hverandre og jo, mange av leserne våre får det med seg. Men det er vel også meningen?

I den bransjen vi er i finnes det mye misunnelse og desperasjon. Alle vil nå toppen, men ikke alle har en grense for hva de er villig til å gjøre for å komme seg dit. Vi kan kritisere hverandres måte å gjøre ting på og vi kan være uenige. Det er helt greit, fordi hvem er vel enig i alt andre gjør?

Når det er sagt så trenger vi ikke ta det over bloggene våre. Vi kan ha saklige debatter på tvers av blogger og være uenige i innlegg som har blitt skrevet av andre. Vi kan skrive vår egen mening om saken og vår egen opplevelse av situasjoner, men det vi virkelig må slutte med er å direkte henge ut andre bloggere, mennesker og kollegaer på bloggen. 

Fordi det er på mange måter å henge ut når man konstant kritiserer og dømmer et annet menneskes handlinger i innlegg med bloggerens navn til overskrift. Jeg er dypt uenig i måten ting ofte blir gjort på her i bloggverden. Mange situasjoner drar meg rett tilbake til dramaet på ungdomsskolen, men i motsetning til mange andre la jeg det igjen der. Jeg tok det i alle fall ikke med inn i offentligheten.

Hvis jeg har et problem har jeg lært meg å ta det opp direkte med personen. Hvis jeg er uenig i hvordan ting blir gjort kan jeg gjerne skrive et innlegg om det på generelt grunnlag, sånn som jeg gjør nå.

Dette er meg som sier ifra at vi alle må slutte. Slutte å henge ut hverandre. Slutte å gå ut mot hverandre i offentligheten. Vi har en jobb som gjør at vi mottar så mye hat og negativitet fra omverdenen, så kan vi ikke heller prøve å stå sammen mot det enn å dra hverandre ned i gjørma?

PS. Jeg har tatt kontakt med og sagt ifra til de jeg mener har tråkket over streken de siste dagene. Igjen så vil jeg påpeke at dette gjelder det jeg ser på som en ukultur i bloggNorge og ikke går på enkeltindivider.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

8 kommentarer

Siste innlegg