LAVKARBO, MINNER OG EGET FORETAK

Happy Saturday! For et vær det har vært her i Larvik i dag. Solen har vært fremme siden i dag tidlig og lyst opp byen på en klar blå himmel. Jeg fikk lyst til å dra på ridetur eller noe slikt, men vel. Det har jeg ikke gjort på mange år og ikke hadde jeg tid heller. 

Etter å ha sløvet i sofaen med kaffe og Friends dro pappa og jeg ut en tur. Han skulle handle litt bygg-greier. Ikke spør meg hva det er en gang, men et aller annet til leiligheten tror jeg. Det tok to minutter og etter det tok vi en liten kjøretur.

Vi dro til Tjølling der vi har bodd i alle år før vi flyttet like før jul. Vi kjørte forbi det gamle huset og ut til sjøen for å se på gården vi bodde i da jeg var liten. Det var skikkelig koselig! På veien passerte vi mange steder som satt i gang flashbacks, blant annet barne- og ungdomsskolen jeg gikk på, veien hjem til bestevenninnene jeg hadde da jeg var små og mye mer. Det er så koselig å gjøre sånt innimellom!

Nå er vi nok en gang tilbake i sofaen. Pappa har hjulpet meg med enkeltmannsforetaket mitt og vist meg hvordan jeg skal ordne med merverdiavgift og alt slikt. Jeg har også bestemt meg for å delta på et av kursene skatteetaten holder for nyoppstartede bedrifter så jeg kan lære enda mer om det.

Jeg føler meg faktisk skikkelig bra når jeg gjør slikt på egenhånd. Fører regnskap, registrerer merverdiavgift og får skikkelig kontroll på det som faktisk er mitt eget lille foretak. Det er gøy!

Vi skal slappe av litt til før det er middagstid. Pappa og stemor har begynt på lavkarbo (sjokoladenissen er en gave fra meg så den ble han dessverre nødt til å innta, haha) så da blir det lavkarbolasagne til middag. Spennende (not, jeg skulle gjerne hatt vanlig, men men). Så det skal jeg prøve meg på å lage det da. Hvis det blir vellykket kommer oppskriften på bloggen. 

Ønsker dere en super lørdag videre!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

12 kommentarer

Siste innlegg