HVORDAN DUMPE OG BLI DUMPA

Dating og dumping. Det er ikke bare enkelt å være ung (eller eldre) og singel i dag. En datingverden fylt med spill, utfordringer og strenge krav er hard, men det er vel kanskje verdt det i det lange løp.

På veien til kjærlighet må man gjennom mye og en av de tingene er å bli dumpa. Enten du blir dumpa i et forhold eller av daten din etter første møte. Kanskje du til og med blir dumpa før dere rekker å møtes? Så hvordan er det egentlig best å bli dumpa? Jeg har samlet tre alternativer som blir hyppig brukt i datingverden. 

GHOSTING. Denne formen for dumping går ut på å kutte all kontakt med personen du ønsker å dumpe. Du svarer ikke på meldinger. Du åpner ikke snaps. Du gir null respons uansett hvordan den andre personen prøver å komme i kontakt med deg. Denne er HARD. Du skal være ganske kaldhjertet for å klare å gjennomføre ghosting. Det som sitter igjen er enten en forvirret og irritert andrepart, eller en som faktisk tar hintet og synes det er ok. 

Personlig kunne jeg aldri brukt denne formen for dumping om jeg faktisk hadde møtt personen. Før den tid? Tja, det kan godt være. Da er det ikke verre enn å bare slette personen fra alle sosiale medier ,som forhåpentligvis ikke er så mange. 

ÆRLIGHET. Kan vi ikke bare være ærlig? Sånn helt seriøst, jeg liker denne. Hvis du ikke er interessert så bare si det. Det er ikke verre enn å si at “Hei, du jeg er ikke interessert. Beklager”. Man forstår det om det er snakk om å ha vært på en date eller to. Dette er så mye bedre enn alle de idiotiske unnskyldningene, ghostingen eller løgnene man velger å bruke i stede… 

LØGNEN. Jeg har kjæreste. Jeg holder på med en annen. Jeg skal flytte til Bali om tre uker. SERIØST. Bare si hva som er greia. Er du ikke interessert så er du ikke det. Det er ingen (eller veldig få da) som planlegger bryllupet etter en date, så det går nok helt fint om du sier ting som de er i stede for å dikte opp at du skal flytte til andre siden på jorden. Uansett blir det veldig kleint hvis dere plutselig møtes på matbutikken etter fire uker og du fortsatt er i byen. 

Så, det er min mening. Nå er jeg nysgjerrig! Hvordan foretrekker dere å bli dumpa og dumpe? Er du en ghoster, ærlig eller er du en løgner? Tell me!

7 kommentarer
    1. Ville nok prøvd å være ærlig, men er redd for at jeg hadde valgt noen av de andre fordi jeg hadde blitt nervøs! Men vet jo aldri!
      Du har en super blogg forresten❤️

    2. Til dags dato så har jeg aldri blitt dumpet! Men jeg har fått høre at jeg er for ærlig når jeg dumper, så ja jeg er ærlig og jeg liker også å ikke si noe eller ghosting som du skriver. Da slipper jeg alle disse teite spørsmålene. Men selvfølgelig så er jeg mest ærlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg