PROSESSEN FRA BLOND TIL ROSA

ANNONSE: Behandlingen er sponset av Hendrix Hair

Det har tikket inn litt spørsmål om hvordan jeg gikk fra blondt til rosa hår, hvordan jeg fant ut at jeg ville ha det rosa osv. Derfor tenkte jeg å fortelle dere litt om hele prosessen, fra idéen kom til den ble gjennomført. 

Jeg har lekt med tanken på rosa hår i flere år, men aldri turt å gjennomføre det. Det var så morsomt fordi jeg fant frem noen bilder fra WeHeartIt som jeg skulle vise Guro (frisøren min) med tanke på hvilken farge jeg ønsket meg. Plutselig fant jeg et bilde på telefonen min fra 2015 og da hadde jeg tatt printscreen av akkurat det samme bildet! Med andre ord er dette noe jeg har vurdert lenge. Hele prosessen ble satt igang igjen da min tidligere frisør nevnte det og jeg bare “jada, en gang i fremtiden”. Vel, welcome to the future. 

Det aller første vi gjorde var å fjerne extensionet og da ble det seende ut som på bildet over her. Det er da kun mitt eget hår. Jeg fikk sjokk da jeg så hvor langt det hadde blitt! Det var jo vokst masse mens jeg har gått med extension, så det var en veldig hyggelig overraskelse. 

Etter å ha tatt ut håret klipte vi det ganske mye kortere før Guro la bleking i hele håret. Det var dette jeg snakket om da jeg sa at jeg hadde lovet meg selv å aldri gjøre en viss ting med håret mitt igjen. Helbleking, altså… Heldigvis var det ikke en sterk bleking og håret mitt klarte seg kjempebra! Vi hadde ikke gjort det om det hadde resultert i ødelagt hår. 

Resultatet av helbleking og klipp! Det ble ganske mye lysere og kortere. Vi tok også en kald skyld i vasken for å få bort det meste av gultonene. Det er denne lyse blondfargen som ligger i bunnen av rosafargen og er det hvite som skinner gjennom. Det er denne fargen jeg skal ha når det rosa forsvinner og som jeg tenker å ha en god stund fremover.

Jeg får se om jeg vil la håret vokse, eller om jeg skal beholde det såpass kort som det er nå. Vi endte jo opp med å klippe et par centimeter til etter at dette bildet ble tatt.

Deretter var det i med rosafargen som så oransj ut da den begynte å virke. Det ser jo helt crazy ut! Heldigvis ble ikke det sluttresultatet. Da fargen var ferdig med å virke skylte vi det ut, tørket og klipte enda litt til.

Resultatet ble så utrolig kult og jeg er kjempefornøyd! Da har jeg endelig fått testet det jeg har tenkt på å gjøre, men ikke turt i så mange år. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

11 kommentarer

Siste innlegg