SLIK SER MIN TRENINGSUKE UT

Hello! Jeg har fått så mange spørsmål om treningen min i det siste. Da jeg ba følgerne mine på snap ta screenshot om de ville lese om hvordan min treningsuke ser ut var det flere hundre som screenet. Det er moro! Siden det virker som om dette er noe dere finner interessant tenkte jeg å dele hvordan min treningsuke ser ut denne uken.

MANDAG – Styrke på bein, rumpe og rygg 

TIRSDAG – Intervaller 30/15

ONSDAG – Styrke overkropp og intervaller 20/10

TORSDAG – Powerwalk på mølla med stigning og styrke på bein, rumpe og rygg

FREDAG – Hviledag

LØRDAG – Styrke på bein, rumpe og rygg

SØNDAG – Langkjøring på mølla

Dette er planen, men det blir som regel litt endringer. Plutselig er kroppen helt tom for energi og jeg trenger en ekstra hviledag, da tar jeg det. Eller så kan jeg komme på trening en dag hvor styrke står på planen og få skikkelig lyst til å løpe i stede. Da løper jeg! Trening for meg skal være gøy og da må jeg faktisk gjøre det jeg synes er moro, men som regel går det helt fint å holde planen. 

Ellers prøver jeg å være så aktiv som mulig i hverdagen ved å gå over alt hvor jeg skal i stede for å ta kollektivt, noe som er bra både for lommeboka og helsa. Jeg tar ofte trapper i stede for rulletrapp eller heis og finner som regel den mest aktive løsningen på ting! 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

19 kommentarer
    1. Anonym: For det første, ikke bland deg inn i andres trening. For det andre trener jeg det i mange av øvelsene jeg gjør hver gang jeg trener styrke. For det tredje er det en del av overkropp.

    2. 3 treningsøkter med ben og 1 for overkropp? Koffer ikke fordele 5 dager med 5 forskjellige kroppsdeler.
      1. Bein og Mage
      2. Bryst og triceps
      3. Rygg
      4. Skuldre og mage
      5. Biceps, mage og legger.
      Syns det er bedre og fokusere på 1 ting hver uke, enn å fokusere på 1 bestemte kroppsdel og ikke bygge på noe annet.
      Men nå ska ikke eg blande meg, det er jo du som trene og blablabla 👆🏼👆🏼

    3. Du ber litt om andres meninger når du deler opplegget da. Så om du ikke er happy for det, bør du kanskje dele det du tåler å åf tilbakemeldinger på 🙂

    4. Jeg kan selvfølgelig blande meg inn i andre sine treninger, når de legger det ut ofentlig kan hvem som helst blande seg! Og nei det er IKKE en del av overkroppen for alle. Core er så mye mere og bedre trening enn det du selv aner…

    5. Gerda: Gerda, hvis du leser teksten ser du at rygg også er med i økten for bein som da blir tre ganger i uken og når jeg trener rygg bruker jeg også en del andre muskler som mage, skuldre osv. Det blir med i samme slengen. Nå er dette et eksempel på en uke, ikke sant. Alle uker er forskjellige. Nå trener jeg hovedsakelig fordi det er gøy og da gjør jeg øvelser og legger opp uken slik at jeg synes det er moro 🙂 Jeg synes armer er dritkjedelig å trene. Har derfor ingen dag kun for armer, men bygger det inn i øvelser jeg tar for andre ting. Ye, så ikke bland deg 😉

    6. Anonym: Kanskje ikke for alle, men det er i en god del av øvelsene jeg allerede gjør 🙂 Uansett så er forskningen veldig delt på hvor viktig det er med rene core-økter, bare så det er sagt. Det finnes ingen fasit på trening.

    7. Svar: ja eg skjønner at du «trener» rygg eller andre kroppsdeler når du trener en viss øvelse, men har du noen gang fokusert på bare en kroppsdel for å bli akkurat sterk der? For selvom du bruker andre muskler når du tar en øvelse, så er det viktig å bli sterk i hele kroppen, og selvfølgelig fokusere på alle delene og ikke tenke at du har brukt ryggen og da er du ferdig med det. 🙂 det er kjekt å trene, mye kjekkere når du mestre i noe og blir sterk i hele kroppen. Etter eg begynte å trene overkropp, syns eg det er såååå mye kjekkere enn å trene bein. For det er så mange kjekke øvelser i overkropp enn bein.

    8. Gerda: Hvorfor “trener”? Trener. Personlig liker jeg best å trene bein/rumpe fordi jeg liker de øvelsene best 🙂 Men, da jeg fikk personlig trener la han opp et program hvor jeg får trent store deler av overkroppen med få øvelser innimellom bein-øvelsene nettopp fordi jeg synes det er så kjedelig. Da blir det litt lettere og da gjør jeg det faktisk!

    9. Unnskyld meg Gerda, men hvordan kan du finne på å gi folk treningstips når du åpenbart ikke veit hva du prater om?
      Å trene alt bare én gang i uka gir null framgang fordi proteinsyntesa stopper etter 48 timer.(ved mindre du går på steroider).
      Så høy frekvens(antall økter i uka) trumfer treningsintensiteten.

    10. Har ikke noe med trening å gjøre men lurer på hvor jakken på dette innlegget er fra? Den likte jeg! Å den var veldig fin på deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg