SEX SKREMMER MEG

Ah, det var dette jeg ville fortelle dere om i innlegget om mitt låste underliv. Jeg visste bare ikke helt hvordan. Det er ikke så enkelt å sette ord på tankene mine når det kommer til dette. Sikkert fordi det er mye dere ikke vet som jeg heller ikke kommer til å fortelle, men også fordi uten å fortelle alt blir det litt merkelig. Jeg prøver. 

Nå er det mye som tyder på at ting begynner å bli i orden med underlivet mitt og da er det også kanskje på tide å kunne ha sex igjen. Alt er som sagt veldig mye bedre enn hva det var og sånn sett er jeg klarert for å ha sex igjen. Riktignok når jeg er klar for det. Fordi det er jeg ikke enda.

Vi snakket om det på den forrige timen min. Osteopaten min sa at ingenting tyder på at jeg ikke kan ha sex og da ble jeg nesten litt redd, men så snakket vi heldigvis om det også. Det er så bra fordi hun er så rett frem at jeg også blir det og da klarer jeg å sette ord på det jeg tenker og føler rundt dette. Og det er at jeg er litt redd.

 Nå har jeg gått så lenge uten sex og mine siste seksuelle opplevelser var vonde. Det som ligger i minnet mitt er at det er stengt. Helt totalt blokkert og på en måte litt flaut. Jeg har ikke sagt dette før, men jeg skammet meg litt. Her ligger vi og du er forberedt på hygge, men så klarer ikke jeg å innfri. Det er flaut. Det er flaut at jeg har følt det slik og at jeg synes det var flaut, men sånn er det. Det er sannheten. Så ja, selvfølgelig er jeg redd for at det skal skje igjen!

Jeg er livredd for at det skal gjøre vondt eller låse seg nå igjen med en ny eventuell sexpartner. Det gjør jo ikke annet enn å stresse meg, noe som igjen kan føre til at alt blir låst. Hvordan skal jeg bli komfortabel med det her, herregud… Jeg må føle meg trygg og sikker på at dette skal gå bra, fordi antakeligvis så går det helt fantastisk fint. Så lenge jeg ikke tenker at det ikke gjør det. 

Så, jeg er ikke klar enda, men å vite at det faktisk er neste steg er egentlig ganske gøy. Det fysiske begynner å komme på plass, så er det bare min egen psyke som må jobbes litt med før det er tilbake til normalen. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

47 kommentarer
    1. Så flott du er ærlig med oss. Synes du er et flott forbilde for mange . Skjønner godt hva du mer at du er redd for å ha sex. Jeg sliter slev med det, er veldig redd. Selv har jeg hatt sex selv flere ganger og det var godt og ikke vondt. Men alikevell har jeg den siste tiden blitt veldig redd for å ha sex. Sist jeg skulle ha sex fekk eg heilt panikk der vi lå begge to nakne og skulle til å begynne. Heldigvis har eg en forståelig parter så forsto og tok det helt fint. Men alikevell føle ein at du ødelegge alt. Kanskje du har noen tips? Ønsker å ikkje få panikk neste gang.

    2. Jeg syntes synd på Sofie, herregud!! Hvem legger ut at noen har sex offentlig. Hun må være virkelig leiseg/skuffet over deg. Du har null rett til og legge ut noe sånn:( stakkars jente, du har ikke slettet det en gang. Angrer du ikke litt engang?

    3. Helt ærlig synes jeg Sophie bør tåle såpass! Hun har lagt ut bilde av puppene sine på bloggen så hvorfor kan ikke Andrea og Martine legge ut en uskyldig video, der det i tillegg ikke vises noen ?ting? i det hele tatt! Gi Andrea og Martine en pause folkens, de fikser dette dem imelom!

    4. Thea: Her må jeg bare skyte inn at selv om hun selv har valgt å legge ut bilder av puppene sine selv er det faktisk ikke greit at andre legger ut bilder/filmer av henne som hun ikke ønsker publisert. Ellers, takk for støtten 🙂

    5. Fy fader for en dårlig “besteveninne”. Det å filme at besteveninna di har sex i sitt eget hjem med kjæresten sin er så utrolig dårlig gjort!! Der hun bor og skal føle seg trygg liksom, wtf? Helt utrolig at du gjør det når du vet hvor mange følgere hun har og hvor mye kritikk hun kan få for det. Tenk å ha en besteveninne som bare vil deg vondt! Kan du svare på HVORFOR dere valgte å gjøre dette? Sinnsykt respektløst.

    6. Anonym: Hvordan kan Sofie få kritikk for at jeg gjør noe galt? Det gir da ingen mening. Som du sier har hun sex med kjæresten sin, det er jo ikke noe å kritisere henne for. Nå må du roe deg helt ned her for det å si at jeg bare vil Sofie vondt er helt feil. Det vil jeg absolutt ikke! Vi gjorde en stor feil, men dette har vi snakket om oss her i mellom ikke sant. No hard feelings, så hvorfor skal du være så sint når Sofie har klart å legge det bak seg?

    7. Det var helt tydelig Andrea og Martine sin feil, men de vet selv at de gjorde en feil! Slapp av folkens, de har ordnet det! Uansett kommer de sikkert til å le av dette i ettertid! Så hvorfor ikke bare gi Andrea og Martine en pause?

    8. Kan du legge dt ut igjen? Mobilen min ble tatt ifra meg så fikk ikke se snappene du la ut )): Plis? ://

    9. Hun får selvsagt kritikk for dette. Det er henne og Morten det går utover, ikke deg og Martine, det er jo henne dere filmet.. men ofcourse, har dere ordnet opp og alt er fint så er jo det det beste, dere forstår nok selv at dette var feil. Jeg vet selv at jeg hadde blitt voldsomt lei meg om min besteveninne hadde gjort dette, derfor min reaksjon. I tillegg så ble jeg sjokkert da jeg alltid har sitt på deg som en voksen og reflektert dame! MEN, alle kan gjøre feil. Det at du står opp og viser det er jo bare bra. Jeg er absolutt ikke sint! Jeg lurte bare på hva som fikk dere til å gjøre det når det er ganske klart at det ikke er Ok..

    10. Anonym: Hva slags kritikk mener du hun får? Vi skjønner slev at det var veldig dumt og angrer selvfølgelig på det. Heldigvis er det som sagt ordnet opp i og vi har unnskyld oss, noe Sofie har godtatt. Vi tok en dårlig avgjørelse og tenkte at dette var morsomt, noe det ikke var og det beklager vi.

    11. Det har du vell sitt selv? Mange spørsmål om hvorfor, hva, om deres vennskap osv. Ting og drama dere kunne vært foruten.. heldigvis har de aller fleste støttet opp Sofie noe som er heldig! Man vet aldri hvilke reaksjoner en får fra andre når slikt skjer.

    12. Det er da helt uskyldig! Og vær glad Sofie hadde seg, hun liker det jo ikke så godt. Sikkert første gang på et år. Hva mener du med at alle pene jenter har en stygg venninne? Er Sofie eller Nå i Mexico Martine penere? Ikke en plass! Sett de uten sminke??
      Og du som skriver det kom nok ut av feil hull.

    13. Men no hard feelings. Det har skjedd, og dere har beklaget dere og ordnet opp. Ikke så mye mer å gjøre enn det! Ha en fin kveld videre 🙂

    14. Hvorfor lurer du folk med å legge ut screen av spørsmål som f.eks. hvorfor du ikke har kontakt med moren din, og så linker du til et innlegg som om svaret skal stå der – men så gjør det ikke det? Litt lavt nivå

    15. Hvorfor overdriver dere son man så jo ingenting uansett har de ordna opp i det dt er liksom ikke dete som trenger å bry dere ikke gi hat når dere ikke så noe

    16. Synes det er bra du er såpass åpen om sex og tørr å innrømme for alle som leser din blogg. Det er viktig å ta det opp for det er mange som føler det sånn, og at er det bra at du som forbilde sier det som du føler!

    17. Kan jeg spør hvorfor du ikke tør å ha sex? Vet ikke om jeg har oversett noen innlegg tidligere, eller hva jeg har. Har du smerter norsk har sex liksom, er den en hendelse som har skjedd, eller hva?

    18. Har ikke sjekket bloggen din før nå! Men for ett godt førsteinntrykk du gir:)) Stå på videre andrea! You Go gurl

    19. Hei Andrea!
      Jeg har hatt vaginisme nå i 3 år. Jeg startet med salve behandling i 10 uker og fikk ingen bedring og jeg hadde egentlig ikke troen på at dette ville gå vekk for det var såååå vondt. Så jeg gikk 3 år før jeg klarte å endelig ta tak i det. Og nå har jeg nylig i november startet hos fysioterapeut som har utdannet seg innenfor kvinnehelse. Hun har fortalt meg at dette vil ta tid å ordne for det ikke er en magisk kur, men at man må gjøre øvelser over tid og så vil det løsne. Jeg har også fått beskjed om at jeg ikke har vaginisme i hele underlivet, men bare et lite parti så det ville være lettere for meg å bli kvitt det enn noen med vaginisme i hele underlivet. Det jeg lurer på er hvordan du ble sexklar så fort? Hvilke behandling fikk du? Jeg vil gjeeeerne få like raske resultater som deg. Jeg er kjempe lei av å gå rundt med dette..

    20. Anonym vaginisme jente: Hei! For dte første oppdaget jeg det veldig tidlig så jeg gikk ikke i mange år og gjorde det verre. For det andre så er det veldig forskjellig fra person til person 🙂 Så jeg vet ikke helt. Det jeg har gjort er å gå til behandling, gjøre alt hun ber meg gjøre selv og unngår sex helt. Jeg går til osteopat 🙂 Hvis du er i Osloområdet anbefaler jeg Røa Osteopati!

    21. Jeg har ikke hatt sex eller gjort det verre de 3 årene heller. Har som sagt en veldig mild form av vaginisme i og med at den ikke er i hele området men bare et lite sted. Men allikavel sa hun det ville ta minimum et halvt år 🙁 kunne du delt informasjon on øvelsene du gjorde, så kanskje andre med vaginisme kan få lærdom av det. Vet at det finnes forskjellige behandlingsformer. Men lurer bare veldig på om du feks har noen øvelser som ikke jeg har? Tusen takk for svar 🙂

    22. Anonym Vaginisme jente: Hm… Når jeg her til bahendlaing så tøyer jo osteopaten bekkenmuskulaturen. Hjemme så masserer jeg selv rundt i samme område, tøyer før og etter trening og det er egentlig det. Jeg passer på å ikke spenne magen eller sitte med beina i kryss og prøver å slappe av så godt jeg kan! Jeg kan høre om osteopaten min vil skrive et innlegg om behandlingsformen om det er interessant? 🙂

    23. Hei.. kanskje litt privat, men du har jo skrevet om dette så prøver så får se om du eventuelt svarer.. Men si da du er klar/prøve å ha sex igjen bør/ skal du eventuelt prøve/teste med en dildo eller noe for å se hvordan det går eller har det ikke noe å si? Bare hoppe i det lissom??
      Jeg å er si det kall det redd, men er av andre grunner så ja.. kan jo ikke sammenligne det.. du er sykt tøff som skriver så ærlig om ting..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg