ALT OM MITT LÅSTE UNDERLIV

Rabattert behandling

Nå er det en stund siden jeg har oppdatert dere på vaginisme-situasjonen, men heldigvis har jeg fine lesere som minner meg på det og ønsker å lese om nettopp dette. Det synes jeg er moro! So here you go, alt om mitt låste underliv. 

Da jeg var hos Charlotte på Røa Osteopati (sponset, rabatt på behandling) for aller første gang kunne hun så vidt ta på enkelte områder rundt bekkenmuskulaturen før jeg måtte si stopp. Det gjorde for vondt. Det var en brennende og sviende, ganske intens smerte som ga seg med en gang hun stoppet. Vi måtte jobbe med forskjellige teknikker for å løsne opp og “varme opp” muskulaturen og nervene. 

Nå er situasjonen helt annerledes. Da jeg var der på onsdag kunne hun tøye hardt over hele området og til og med legge på ekstra press uten at det gjorde for vondt! Det er faktisk en helt utrolig bra fremgang og jeg ble så glad. Det betyr jo at det begynner å løsne opp og at behandlingen virkelig hjelper. 

Jeg hadde en god del symptomer som jeg ikke forstod hadde sammenheng med sykdommen før jeg dro til Charlotte. Det var ikke før hun stilte spørsmål for så å forklare hvordan alt henger sammen at jeg forstod det. Endelig ga ting mening! Det som er så moro nå er at flere av de har bedret seg betraktelig.

Jeg må ikke tisse like ofte som før og kan gå flere timer mellom hver gang, i motsetning til tidligere hvor jeg tisset cirka en gang i timen. Det var fordi muskulaturen var for stram og presset på blæren min.

Sist jeg hadde mensen var det vanskelig og vondt å sette inn en tampong. Nå var det lett som en plett!

Jeg har ingen kramper i underlivet lenger, noe jeg stadig hadde før (uten at jeg da forstod hvorfor). 

Foruten om eggløsning og menstruasjon har jeg lite eller ingen smerter i magen og korsryggen. 

Så er det veien videre… Den er skummel, men jeg tror det skal gå bra. Det kan jeg fortelle mer om litt senere. Jeg må finne ut hvordan jeg skal få sagt det. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

32 kommentarer

Siste innlegg