ÅRET SOM GIKK 2017 / DEL 2

God første nyttårsdag fantastiske lesere! Jeg håper dere er i live etter gårsdagen, men selvfølgelig også at dere fikk feiret året som gikk med en skikkelig god fest. Det må til altså. Jeg hadde et fantastisk 2017, det må jeg si.

Jeg har oppsummert første del av 2017 HER og nå kommer del to. 

JULI

Juli, ja. Tiden jeg var hjemme alene fordi Sofie reiste og ble obsessed med O.J. Simpson-saken! Jeg publiserte det mest personlige, såre og åpne jeg noen gang har skrevet og følt i hele mitt liv (her), og tok med det et valg jeg har stått ved siden. Et vanskelig og brutalt valg, men et rett valg. Jeg viste puppene på bloggen for første gang, riktignok uten rabalder og jeg søkte kjæreste i regi av Sofie og Morten!

HØYDEPUNKT: Det var definitivt Stavernfestivalen! Bloggen min ble en festivalblogg og jeg oppdaterte dere jevnt og trutt om alt som hadde med festival å gjøre. For det første var jeg hjemme i Larvik, noe som alltid er koselig og for det andre var det så mange bra norske artister og masse kjentfolk. Jeg møtte Henote igjen etter lang tid og det var superkoselig. Høydepunktet av høydepunktet var definitivt da Karpe Diem avsluttet festivalen og lørdagen med det sykeste live showet jeg har sett ever. Fyyy faen (unnskyld uttrykket), de gutta er så bra live. 

NEDTUR: Det var at jeg rett og slett ikke hadde en ordentlig ferie, noe som var veldig kjedelig. Enkelt og greit. 

MEST LESTE INNLEGG: Jeg søker kjæreste, Penis mot rygg på dansegulvet og Skikkelig stressa.

AUGUST

August var ikke en minneverdig måned og for å være ærlig husker jeg lite av den, til tross for at jeg har bladd gjennom arkivet for inspirasjon. Jeg jobbet mye og det skjedde liten foruten om Findingsfestivalen. Det var gøy da, særlig Karpe Diems avslutning på det hele som var utrolig bra. Åh, jo! Marte dro meg med på standup for første gang og det var faktisk skikkelig moro. 

HØYDEPUNKT: Det må være at Martine kom hjem fra Rhodos! Hun hadde vært borte kjempelenge og det var så koselig å ha henne tilbake med Sofie og meg her i Oslo hvor hun hører hjemme. Fine trioen. Tenk om vi hadde funnet hverandre inne på hotellet da, dere! Det hadde vært helt perfekt. 

NEDTUR: Altså jeg vet ikke. Sorry, men august var bare rar. Vel, jeg ble forfulgt på vei hjem da. Det var skummelt!

MEST LESTE INNLEGG: Juicy Paradise-hendelser som ikke kom på TV, Ukens spørsmål og Jeg måtte velge mellom foreldrene mine

SEPTEMBER

Måneden jeg sluttet i min forrige jobb og startet i min nåværende, noe jeg ikke har angret et sekund på. Barndomshjemmet mitt ble lagt ut for salg og det var så trist, men heldigvis er det utrolig koselig i mitt nye Larviks-hjem så det går fint.

Det var valg, men det gikk ikke akkurat min vei så det snakker vi ikke mer om, haha. Jeg skulle gjerne hatt SV og Arbeiderpartiet i regjering, men nei…

Sofie og jeg bestilte oss tur til LA i februar og la ut det som skulle vise seg og bli et veldig omdiskutert innlegg med usensurerte nipler. Ellers lot jeg vennene mine svare på spørsmål om meg, irriterte meg mer over Trump og enkelte mannfolks syn på kvinner.

HØYDEPUNKT: Det var å si opp min forrige jobb og bli klar for en ny. Jeg var i en jobb jeg hadde trivdes stort med i nesten tre år, men de siste månedene fra sommeren og frem til dette var ikke veldig bra. Av den grunn gjorde det meg så godt å endelig levere oppsigelsen min!

NEDTUR: Jeg var veldig, veldig sliten i september. Det var bare en ganske dårlig måned hvor jeg var frustrert og følte at jeg ikke hadde kontroll på eget liv. Heldigvis tok jeg tak i det!

MEST LESTE INNLEGG: Hvorfor sensurerer dere, jenter?, Ukens spørsmål og Dette er meningen bak toppløsbildene.

OKTOBER

Oktober! Min bursdagsmåned, noe som gjør det til den aller beste måneden i året hvert eneste år. Høsten er i seg selv en nydelig tid og i mine øyne på sitt beste denne måneden. Det gjorde meg glad som alltid! På bloggfronten startet jeg å teste ut singellivet, blant annet ved å gjøre ting helt alene. Det var både spennende og skummelt!

Det var FNs internasjonale jentedag og Fakkeltog mot pels som jeg markerte her på bloggen, i tillegg til å gå i fakkeltoget. Vi var i Trondheim med en gjeng bloggere og influencers noe som var skikkelig moro! Det skjedde en god del og var full fart fra start til slutt i oktober. 

HØYDEPUNKT: Bursdagsfeiringen til Martine og meg var skikkelig bra, så jeg tror det må bli høydepunktet i Oktober. Det var helt insane, vi ble overrasket med en stripper. Altså hvem gir venninnen sin (som har verdens bredeste intimsone) en stripper i bursdagsgave? Haha, åååh det var så fælt. Foruten det var kvelden så fin og jeg koste meg masse sammen med alle de fine vennene mine! I tillegg fikk jeg brukt favorittkjolen min igjen så det er et ekstra pluss. 

NEDTUR: I oktober gikk onkelen min bort, noe som selvfølgelig var veldig trist og definitivt nedturen i oktober og generelt i 2017. 

MEST LESTE INNLEGG: Legen har gitt meg sexforbud, Er det greit å ligge med en fyr som er i et forhold? og Gjør du dette dumper jeg deg på første date.

NOVEMBER

November var en måned med mye forskjellig. Det skjedde en del endringer i livet mitt. Jeg hadde akkurat fått konstantert vaginisme/vestibulitt, et familiemedlem hadde gått bort og jeg skulle reise til Island for å delta i begravelsen. Alt dette skjedde i overgangen til november, noe som ga måneden en litt dårlig start. På den positive siden trivdes jeg i ny jobb hvor jeg fikk være med på Black Friday, startet behandlingen for vaginisme/vestibulitt som overrasket meg veldig positivt og jeg var tilbake på Island.

HØYDEPUNKT: Å være tilbake på Island sammen med nesten hele familien. Selv om det var under helt forferdelige omstendigheter var det godt å være der og se mange kjære igjen. Island er et fantastisk sted som jeg absolutt skal tilbake til i løpet av 2018. Det går ofte for lang tid mellom hver gang jeg er der så jeg skal prøve å bli flinkere til å dra dit på besøk. 

NEDTUR: Det var å se hvor nedbrutt en del familiemedlemmer naturlig nok var som følge av bortgangen til et annet. Så utrolig trist! Selvfølgelig selve begravelsen også. Nei, det var ikke hyggelig… 

MEST LESTE INNLEGG: Hvorfor skrev jeg om vaginismen min?, Jeg liker ikke livet mitt og Ukens spørsmål.

DESEMBER

Denne måneden har vært utrolig fin! Jeg har kjent på så mye glede og varme uten at jeg helt vet hvorfor. Jeg har hatt det skikkelig bra i desember og for første gang på mange år gledet jeg meg skikkelig til jula og skulle ønske den varte lenger. Det var julebord etter julebord, noe som var slitsomt, men moro. Vi fikk samlet nesten hele Paradise-gjengen til et julebord, det første av sitt slag noen sinne og det var så hyggelig å se alle samlet! En fin måned.

HØYDEPUNKT: Det var å være hjemme sammen med familie og venner i jula. Det er ekstra kos, mange gode minner og en helt annen atmosfære der enn hva det er i hverdagen her i Oslo. Det kan være fordi jeg stresser mer her, naturlig nok. Alt fra jeg kom hjem lille julaften, med julaften og første juledag i midten og frem til den siste kvelden med jentene var helt perfekt! 

NEDTUR: At jeg har vært veldig mye syk. Nesten i tre uker for å være nøyaktig! Det er både slitsomt og dumt. Heldigvis har jeg tatt vett til meg og bestilt en legetime som jeg skal ha i januar. Jeg håper vi finner en løsning der som kan gjøre meg frisk så fort som mulig. 


Her var jeg dritsyk, bedøvet på Paracet, Ibux og halspastiller og var såååå dårlig dagen etterpå at jeg trodde jeg måtte til legen.

MEST LESTE INNLEGG: “Ja takk til dickpicks”, Å være seksuelt frustrert med sexforbud og Det dummeste mennesket på jord.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

2 kommentarer
    1. Tips. Kanskje ta bort det nederste bildet av deg og Isabell. Hele nippelen hennes flasher 🙂 Tror hun hadde satt pris på om det ble tatt bort.
      Ellers veldig morsomt innlegg med gjennomgang av året! 🙂
      Mvh Camilla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg