SLIK ER DET Å PASSE EN LITEN CHIHUAHUA

Nå tenkte jeg å fortelle dere litt om hvordan det er å passe Celine! Det som er litt morsomt er at flere av mine følgere tror at Celine er min hund eller Sofie og min sammen. Det er hun jo ikke, men jeg passer henne mye og har selvfølgelig blitt veldig glad i denne lille, rare skapningen. Jeg holdt på å skrive pelsdotten, men det er hun jo ikke akkurat. Før jeg møtte Celine hadde jeg planer om å kjøpe en fuskepelsgenser hun kunne gå med slik at jeg fikk følelsen av å faktisk kose med et pelsdyr, haha.

Fordomsfull mot Chihuahuaer? Jeg? Hva snakker du om? Ja okei, jeg trodde alle Chihuahuaer var gneldrete små hunder uten personlighet som ikke klarte å gå tur lenger enn rundt huset. Der tok jeg grundig feil fordi Celine har så mye personlighet og energi samtidig som hun er superkosete og fin å ha med å gjøre. Hun er liten diva, men det er jeg også så det går fint. 

 Celine og jeg har totalt forskjellig døgnrytme. Hun er vandt med Sofie og Morten sin og er derfor veldig lite begeistret når jeg står opp i åtte-tiden og faktisk må lufte henne for å rekke alt jeg skal den dagen. Når jeg må være ute av døren klokken ni, så må du rett og slett bli med meg ut senest halv ni, Celine. Da er hun såpass sur at hun går bak meg hele veien for å drøye tiden og jeg blir sååå irritert fordi det gjør at jeg får dårlig tid. 

Hvis hun synes jeg sitter for lenge på pcen (som at jeg skriver et innlegg for eksempel) legger hun seg oppå armene mine og gjør det veldig vanskelig for meg å faktisk skrive et eneste ord. Jeg har sjelden hjerte til å flytte henne, så da avbrytes skriveprosessen til fordel for kosing. 

Fordi jeg ofte jobber når jeg passer henne nekter hun å løpe rundt i lykkerus (som hun vanligvis gjør i det vi kommer inn døren etter tur) før hun ser at jeg tar av meg ytterklærne og går inn i stua. Hvis jeg skulle tenke tanken å gå på do først må jeg forberede meg på at hun kommer løpende inn noen sekunder senere og stirrer på meg eller står utenfor og tripper til jeg kommer ut. 

❤ En av de første gangene jeg skulle passe henne klarte jeg å matforgifte den stakkars lille hunden! Jeg fant ikke tørrforet hennes så jeg regnet med at det var tomt da jeg fant en boks med sånn våtfor (?) i kjøleskapet. I god tro om at det var det hun skulle fores med ga jeg henne det hver dag og synes det var så rart at hun ikke ville spise det, i tillegg til at hun ble veldig slapp. Det viste seg at det var noe hun absolutt ikke skulle få i store mengder i utgangspunktet og i tillegg var den gammel hehehhe. Wopsi. 

Celine blir dødssur hvis hun ikke får oppmerksomheten hun ønsker. Hun står og hardt ut eller grynter til man ser på henne og hvis jeg da fortsetter med det jeg driver med i stede for å gi henne mer oppmerksomhet surner hun. 

Det å skulle lufte henne slik at hun får bæsjet er ikke en enkel sak. Selv om hun helt klart holder på å bæsje på seg stopper ikke det henne fra å holde seg helt til hun finner den perfekte plassen. Det vil si at hun kan vandre rundt på en plen i tjue minutter (jeg overdriver faktisk ikke) før hun endelig klarer å bestemme seg for det første punktet hun startet ved. Herregud, det er frustrerende haha. 

Det skal ikke så mye til å glede henne. Hun elsker å gå tur (med mindre det er om morgenen), kos og å løpe etter den rosa lekegrisen sin. Enkel å underholde med andre ord. 

Tilbake til den forskjellige døgnrytmen. Når jeg skal legge meg i elleve-tiden skjønner ikke den stakkars hunden noen ting. Jeg sier “Celine, nå skal vi sove” og hun kikker dum på meg før hun til slutt skjønner hva som skal skje. Ikke veldig begeistret for dette heller, noe som er merkelig med tanke på hvor mye den hunden faktisk sover. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer
    1. Hun er skjønn da.💕 Hehe, hun kvikner nok til om kvelden siden hun sover mye på dagen.😀 Men lurte på en ting.. Vet du hvorfor hun fikk navnet Celine?? Er hun oppkalt etter eksen til Røkke??☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg