Å VÆRE SEKSUELT FRUSTRERT MED SEXFORBUD

Flere har etterspurt en oppdatering på hvordan det går med underlivet mitt. Sånn er det når man deler! Neida, jeg synes det er koselig å bra at dere spør fordi jeg vet at mange lider av det samme selv og synes kanskje det er litt skummelt eller kleint å snakke om. Slapp av, jeg tar en for laget!

Det går veldig bra med behandlingen! Nå ser vi fremgang i hver eneste time og det gjør at jeg ser håp for fremtiden. Det vil forhåpentligvis komme til et punkt hvor alt av smerter i hverdagen er borte og jeg i tillegg kan prøve å ha sex igjen, noe som er kjempebra. Det får tankene til å løpe løpsk og gjør at jeg sitter igjen ganske så frustrert. Jeg er verken vandt med sex jevnlig eller har hatt store problemer med å gå uten sex tidligere. Tro meg, jeg har gått lenge uten sex uten at det har blitt et problem. Nå har derimot ting endret seg. Jeg tror det er fordi jeg vet at jeg har vaginisme og ikke kan gjennomføre at samleie. Hele greia med behandling og fokus på dette gjør at jeg naturlig nok tenker mye på det. 

Fordi jeg er helt syk når det kommer til å planlegge er jeg i gang med å finne ut hvordan jeg skal finne en person jeg etter hvert kan teste ut dette med. Det ender da med at jeg går rundt og tenker veldig mye på sex. Hvordan skal jeg finne en fyr jeg føler meg komfortabel nok med til å legge frem dette? “Hei, du underlivet mitt har vært låst igjen, men nå er det på bedringens vei så jeg må ha noen jeg kan teste ut det å ha sex igjen med. Keen på å være den fyren? Det er ikke sikkert det går da, så da må du dessverre dra igjen. Hehehe”. Nei, herregud.

Åh, det er så komplisert. I tillegg begynner jeg jo å kjenne på litt seksuell frustrasjon da, sånn oppå det hele. Jeg går jo rundt og tenker på sex halve dagen så da blir det jo til at jeg vil ha sex! Altså omtrent alt tenner meg. Det er helt sykt og ganske nytt for meg, haha. Det hjelper på ingen måte å tilfredstille seg selv fordi det gjør bare alt verre. Så da sitter jeg her da. Seksuelt frustrert som bare det med sexforbud. Så yes, livet med vagninisme er bra om dagen, folkens! 

PS. Dette med vaginisme er komplisert og jeg vet at mange av dere ikke vet hva det dreier seg om, men her har du det i korte trekk. Bekkenmuskulaturen min er for stram og det fører blant annet til at det er fysisk umulig å få noe inn i skjeden, i tillegg får man kramper, svie og smerter flere ganger daglig så det er superkoselig (nei). Ta gjerne å gjennomfør et Google-søk på det!

 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

31 kommentarer
    1. Godt det finnes værre ting enn dette og at det er IKKE MANGE som sliter med vaginisme…
      stakars den gutten som ja… *grøsser som faan*….

    2. Har hatt deg på snap en stund nå, men i dag tok jeg til å slette deg. Kjedelig når det baaaaare er mas og kjas om nye innlegg hele tiden og omtrent ingenting fra hverdagen.

    3. Anonym: Hæ? Nå forstod jeg virkelig ikke hav du mente. Det er faktisk veldig mange fler enn hva man tror som sliter med vaginisme fordi det er så lite kunnskap om det! 3 av 10 kvinner sliter med det og i tillegg er det store mørketall, så det er dessverre en del.

    4. Håper du finner en voksen nok fyr, som ikke syns synd i SEG SELV om dere ikke får det til. (ja, n#1 denne var rettet mot deg). Det er virkelig mange som sliter med dette, og hurra for at du tar det opp. lykke til!

    5. Jeg føler med deg. Har slitt med dette i en evighet jeg også og bare klart å ha samleie 2 ganger i hele mitt liv. Er 21 år nå. Hva gjør du for å forbedre dette?
      Tusen takk for at du er så tøff og klarer faktisk å skrive om dette.

    6. Hei. Skjønner det er kjedelig å ha det sånn, men etter å ha lest innlegget, sitter jeg igjen med et spørsmål. Dersom jeg forstår deg rett, ønsker du på et eller annet tidspunkt å finne ut om det er mulig å ha sex igjen. Hvorfor må det forsøket inneholde en gutt? Er det ikke bedre å gjøre de forsøkene med noen leketøy fra nattbordskuffen? Jeg antar jo at det ikke er gutten som er årsaken til problemet, eller tar jeg feil?

    7. Mina: Åh, føler med deg også <3 Jeg vet faktisk ikke helt enda, haha. Nå har jeg jo osteopati-timer hvor vi tøyer bekkenmuskulaturen, så skal jeg gå over til å bruke noe som kan minne om en dildo (er ikke en dildo, men husker ikke hva det heter) for å tøye der, så får vi se 😀 Håper du finner den hjelpen du trenger <3

    8. Veldig glad for at noen tørr å snakke åpent om underlivsplager. Har slitt veldig mye selv i nærmere 8 mnd nå, ikke med vaginisme, men med svie, kløe og umulig å ha samleie pga smerter. Er på bedringens vei jeg også heldigvis! Det var veldig godt å høre at jeg ikke var alene, for det virker jo sånn siden ingen snakker om det. Prøver å forklare venninnene mine hvordan det føles, for de er jo nysgjerrige, de har mest sannsynlig opplevd ubehag selv, selvom de ikke snakker høyt om det. Glad for å høre at behandlingen din virker 🙂

    9. Vær så snill ikke bry deg om de negative kommentarene, at folk bruker tiden sin på det sier mer om de enn deg 🙂 Jeg synes du er kjempe modig som blogger om dette!

    10. Utrolig fiksering på sex. Akkurat som om livet ikke består av viktigere ting. Er man syk og ikke kan ha sex, finnes det vel andre måter å ha et forhold på. Norge er sexfiksert. Man må ikke ha sex for å ha et fullverdig liv. Men jeg er vel for gammel…Da er det meste opplevd og oppdaget uansett.

    11. – Hei, jeg har hatt samme problem. Jeg dro ikke til lege og fikk ikke stilt diagnose, men jeg behandlet det selv. Små dildoer med stopp kan strekke vaginaen ved at man går med de til daglig. Sakte men sikkert strekkes vaginaen ved at man kontinuerlig justerer opp størrelsen. God bedring og lykke til!

    12. Åh du, dette har jeg også slitt med! Jeg trodde at det var noe galt med meg, at jeg ikke kunne ha sex, at det var bare å GLEMME tanken på barn, og at jeg rett og slett ville føle meg som en ufullkommen kvinne resten av mitt liv. Ingen gutt, og da mener jeg INGEN, har greid å få penisen sin inn i denne skjeden. Det har vært så vondt å prøvd, og det har vært så trangt, og det har vært fysisk UMULIG å få noe inn. Helt stengt. Fuckboys har gått fra meg i sinne fordi denne f*tta var ubrukelig og at jeg umulig kunne hatt noen andre sexpartnere i hele mitt liv -som om det var en synd i seg selv. Men vet du hva…
      jeg møtte en fantastisk gutt som falt for meg. Og ting ordnet seg over natten – ja, bokstavelig talt. Jeg fortalte han at “vet du, jeg har et problem..”, men han fikset det. Han tok seg god tid, det var vondt først, men når den først var helt inne så var det aldri noe problem igjen. Heavy info: I dag trenger jeg ikke forspill i det hele tatt.
      Jeg tror det har alt å si at man er trygg på partneren sin. Det kreves en Mann for å pule ei dame med trangt underliv, ikke fuckboys. De viser ikke hensyn og lidenskap og de vet ikke hva de holder på med, helt seriøst. Ei venninne av meg som gikk til legen med vaginisme opplevde akkurat det samme som meg (fant seg en MANN, en trofast, lojal, mann som er glad i henne), og hun er også helt fin nå.
      Så jeg tror vaginismen din egentlig er en bekymring som ikke legen din kan fikse, men en fremtidig bra kjæreste..

    13. Anonym: Okei, det første jeg leste hervar den siste setningen fordi jeg startet på de første kommentarene. Først må jeg reagere på den: DET ER SÅ FEIL. Det er ås feil så feil så feil. Det er akkurat det der som er med på å bagatellisere vaginisme og gjør at folk ikke søker hjelp. Det har ikke noe med en mann å gjøre. Det er faktisk fysisk.Bekkenmuskulaturen er fysisk for stram og spenner seg kontant. Det må faktisk behandles på en eller annen måte, som for eksempel ved å tøye den eller gjøre andre former for behandling.

    14. Må stadig inn å kommentere! Du er Norges tøffeste blogger som tør å prate åpent om dette! Drit i de teite kommentarene, husk at du gjør en eeeenorm innsats for tusenvis av kvinner bare ved å prate om det! Heier på deg!!
      (er for øvrig i samme situasjon som deg nå, og leter etter en mann jeg kan prøve sex med haha – nei dildo er IKKE det samme!!)
      Keep us posted, og god bedring! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg