JEG ER IKKE SINGEL FORDI JEG BLOGGER OM SINGELLIVET

For en liten stund siden leste jeg et innlegg fra en blogger som skuffet meg veldig. Det var så mange fordommer og nedlatenhet i et blogginnlegg hvor hun kjørte på med full gass mot sine blogg-kolleger. Hun hadde også tatt med en samtale med en “venninne” som mente mye om hvorfor enkelte bloggere var single. Som for eksempel at aktuelle kandidater allerede har sett puppene til bloggeren på nettopp bloggen (ironisk med tanke på at bloggeren selv har lagt ut bilde av sine pupper. Man ser form og fasong like godt med sensurerte nipler som uten), at han kom til å være redd for å bli hengt ut på bloggen om han sa noe feil på første date og flere eksempler jeg nevner nedenfor.

Jeg synes det er utrolig spesielt at en blogger som går så hardt ut for å “normalisere” alt fra mensen til pupp rakker ned på de som snakker om to så normale ting som sex og singelliv. I følge imaget ditt burde du hylle slike innlegg i stede for å svare med et udiskré angrep på “generell” basis. Vel, her kommer mitt svar til “venninnen” din som mente hun vet hvorfor jeg er singel. 

“Du er ikke singel fordi det nødvendigvis er noe galt med deg, men mysteriet og romantikken er rett og slett fraværende.Hvis jeg hadde vært mann hadde jeg vært redd for å bli hengt ut i et blogginnelgg dersom jeg sa noe feil på den første daten”.

Jeg vet at det ikke er noe galt med meg (nødvendigvis), men…

Jeg er ikke singel fordi jeg blogger om singellivet.

Jeg er ikke singel fordi jeg skriver hva som gjør at jeg dumper noen på første date

Jeg er ikke singel fordi jeg skriver hvordan gutter kan sjarmere meg i senk“.

Jeg er heller ikke singel fordi jeg skriver hva jeg sveiper forbi på Tinder

Jeg er singel fordi jeg er ræva på dating, har seriøse commitment issues og får angst om det i det hele tatt blir snakk om en andre date. 

“For ikke å snakke om hvor få spørsmål jeg hadde hatt dersom vi faktisk skulle satt oss ned å spist en middag sammen. Jeg vet jo hvem vennene dine er, hvem du krangler med, navnet på alle eksene dine og hva de har gjort med deg og hva du har gått igjennom i barndommen og ungdomstiden. Jeg vet jo til og med hvordan puppene dine ser ut uten BH, for du har jo lagt ut bilder av de på bloggen!”

Det er så mye dere lesere ikke vet om oss bloggere. Uansett hvor mange innlegg vi skriver om barndommen og ungdomstiden vår, uansett hvor mange “dette vet du ikke om meg-lister” og uansett hvor mange ganger jeg nevner navnet til en venninne jeg skal spise middag med på bloggen så er det en million ting du ikke vet om meg. For hver ting jeg skriver om meg selv finnes det tusen tråder å plukke opp rundt det temaet. Og helt ærlig, tror dere virkelig noen utleverer sjelen sin 100% på bloggen? Ta ting med en klype salt, det kan både være mye verre og mye enklere enn hva ting blir fremstilt som hos de aller fleste. 

Pupp gidder jeg ikke diskutere på annet enn at jeg har antakeligvis sett brystkassa hans på Instagram allerede, så der går det opp i opp! I tillegg har han antakeligvis hørt om et program som heter Paradise Hotel og der dusjet merkelig nok alle jentene uten overdel. Betyr det at ingen jenter som har vært med på Paradise Hotel noen gang vil kunne finne en mann som vil dra på date med de da?

“Du har jo skrevet så mange lister om hva du liker og ikke liker i senga og i et forhold, så jeg slipper å prøve meg frem.”

Denne treffer nå ikke meg helt, men jeg måtte bare ta den med. Wow. Hvis du er så usikker at du tar en tekst om hva en blogger liker og ikke liker i senga så seriøst at du ikke tør å utfordre det så er det bare trist. Når man får kontakt med andre på den måten merker man fort hva som fungerer og ikke. Føler du for å prøve deg frem så gjør det da! Selv om noe ikke fungerte seksuelt med forrige partner betyr ikke det at det ikke vil fungere med deg og det skjønner de aller fleste seksuelt aktive mennesker. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

29 kommentarer
    1. Sorry as, men hun og vennene er så opptatt av å ha en mening om alt, at de glemmer at de kan såre noen oppi det hele.. De vennene hennes må være så umodne hvis de tror enkelte ikke får kjæreste fordi de har vist en nippel

    2. Og dessuten så vet alle at disse “vennene” til denne bloggeren er noen hun dikter opp for å holde seg aktuell, og melde seg på en hver sak. Ikke bry deg! Bare vær glad for at du ikke trenger å disse andre for å komme med bra innhold her og være aktuell. Du er singel fordi den rette ikke har dukket opp, så enkelt er det<3

    3. Jeg syns hele greia var helt på trynet. Bloggeren skriver at det hele er en utleveringskonkurranse. Det stemmer for så vidt. Det er jo det bloggere holder på med? Dere deler ting ved dere selv som vi ikke gjør. Det er det som gjør det interessant. Men jeg sliter med å forstå poenget hennes. Bloggeren spiller jo selv på kropp for å få frem budskapet sitt. Hvorfor er det mer ok å vise pupper(sladdet nippel eller ei) kontra å skrive om sex. Bare fordi den aktuelle bloggeren sin grense går der? Noen bloggere spiller på lettkledde rompe/puppebilder, andre spiller på kontroversielle meninger og historier, og noen gjør begge deler. Hva gjør den halvnakne bloggeren bedre eller moralsk riktig kontra den kontroversielle. Hvorfor kan dere ikke heie på hverandre i stedet. I denne saken syns jeg absolutt du kom best ut. Dette var et latterlig angrep uten særlig troverdighet og hold. Jeg syns du svarte uten å gå i motangrep på bloggeren, men kun svarte på kritikken du fikk. For hvem faen er “venninnen” som tror hun sitter på fasiten på hva en gutt vil ha.

    4. Hahaha. Dette var jo fakrisk bare sykt morsomt. Hvilken raring er det som tror hun sitter på fasiten på hva en gutt vil ha. Og punker som handler om at nye personer ikke hadde hatt noe å snakke med deg om. Det må jo være spøk? Det lyser jo bare sjalusi/usikkerhet. Det er jo så lett å gjennomskue at det kun var for å ta deg. Argumentene er jo helt på bærtur. Hahaha. Vedder på at denne venninnen i så fall er en eller annen “wannabe” blogger som både har lettkledde bilder og sterke meninger, men som irriterer seg over at du får det til. Med mindre det faktisk bare er oppspinn. Syns uansett du gjorde lurt i å heve deg over det:) Flink

    5. Jeg skjønner ikke. Er det mer skadelig for yngre lesere å lese tabubelagte tekster enn å se lettkledde puppe- og rumpe bilder? De aller fleste leserens ser jo tross alt bare på bildene? Hvorfor er det ok å spille på kropp, men ikke snakke om det? Hvis man først skal kritisere bloggere for å dele for mye, burde man vel ha sitt på det rene? Det blir jo for dumt å legge ut lettkledde bilder av seg selv, for så å kritisere kollegaer for å gå over grensen. Og ikke nok med det. I tillegg kommer hun med latterlige utsagn om hvorfor du er singel og andre svært useriøse utsagn. Minner om et tilfelle av litt for høy selvtillit og litt for lav selvinnsikt, eller rett og slett bare for å skape kaos. For budskapet forsvinner i selvmotsigelse og latterlige påstander om hva gutter vil ha. Bare tullball. Hei hverandre opp. Mitt inntrykk er at du er flink tl det:) Stå på

    6. Takk Andrea for at du kom med et motinnlegg her! Syntes hele innlegget til den andre bloggeren var veldig merkelig, dårlig argumentert og i bunn og grunn teit lagt frem, men kan ikke forvente så mye mer av en blogger som skal blande seg i absolutt alle saker og har en “venninne” som gjør henne aktuell i alle mulige saker. Greit å ikke ville snakke om den sexen man selv har med kjæresten, men det å snakke om sex er bare vel og bra! Det er hvertfall ikke derfor man er singel! Fortsett som du gjør du, bloggen din er mer ekte enn veldig mange andre

    7. ja hunden din er ganske søt, men hvis du ikke visste det så er de hundene menneskelaget. De er egt fake, naturen lagde de ikke, Menneske gjorde det. De har det veldig vondt bare se på de bitte små potene deres og det er ikke sånn de skal ha det.

    8. At du orker å være så umoden og dele sånt. Er ikke du sånn noen og tjue? Dette er blogg.no, du er ikke 16 år lenger.

    9. Veldig bra skrevet! Er enig!
      Kan være at det ikke er sant, men føler heller ikke at du kommer til å bli sammen med en gutt som nileser bloggen din og husker ALT om deg, haha… og det hadde vel vært ganske turn off uansett for deg (og andre bloggere) hvis en gutt hadde visst “alt” om deg på første date? Haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg