LUNSJTIPS – SUPERDIGG SALAT

Jeg lager alltid lunsj til jobb av to grunner. For det første er det så mye billigere enn å kjøpe lunsj ute og for det andre er det lettere å gå for et sunt alternativ. I går lagde jeg denne supergode salaten til lunsj. Den inneholdt litt andre ting enn de vanlige grønnsakene. Jeg hadde nemlig i både granateple og bakt søtpotet. Den mettet akkurat passe nok og ga meg energi til å fullføre resten av arbeidsdagen med godt humør! 

Nå skal jeg dele oppskriften på denne med dere. Det beste er at den tar under ti minutter å lage, noe de aller fleste har tid til om de bare står opp ti minutter tidligere enn vanlig 😉 Trenger ikke kjøpe en salat til 100 kroner når du kan lage en selv!

DU TRENGER:

Valgfri salat (jeg brukte crispsalat denne gangen)

1/4 agurk

Avocado

1/2 granateple

En liten søtpotet

1 ss Cottage Cheese

Eventuelt andre ting du vil ha i salaten

SLIK GJØR DU: 

1. Stikk en del hull i søtpoteten med en kvin og kjør den i microen i 4-5 minutter alt etter størrelse. Følg med underveis. Du kan klemme litt på den for å kjenne om den er ferdig bakt!

2. Riv eller skjær ønsket mengde med salat og ha i en bolle. 

3. Del opp granateplet og ta ut de små røde som du skal ha i salaten. Jeg brukte et halvt eple og det holdt i massevis.

4. Skjær opp agurk og avocado.

5. Nå er søtpoteten ferdig! Skjær ut innholdet i små terninger og ha det i salaten sammen med resten av grønnsakene.

6. Ha i en spiseskje med Cottage Cheese og bland godt sammen

7. Strø over litt salt og pepper eller dressing om du ønsker det, så er salaten klar for lunsj!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg