SLIK BLIR DU MER PRODUKTIV I HVERDAGEN

Noen ganger kan det være så utrolig vanskelig å få ting gjort. Dette vet jeg godt selv, og det gjelder særlig når det kommer til blogging. Det hender jeg forteller meg selv at “nå skal du sette deg ned og skrive ett innlegg”. Dere kjenner dere sikkert igjen når det kommer til å skulle levere skoleoppgaver, gjøre lekser eller skrive en arbeidsrapport? Det er ikke alltid enkelt å faktisk få gjort det!

Problemet er som regel distraksjoner, men det kan også være andre ting. Her kommer noen av grunnene til at produktiviteten stopper opp og hvordan du kan løse de. Hvis man vet årsaken er det lettere å gjøre noe med problemet. 

❤ Du henger deg opp i telefonen din. Dette er mitt aller største problem! Jeg skal gjøre noe, men plutselig er jeg så dypt inne på Instagram at jeg ikke finner veien ut igjen. Hvis jeg skal skrive ett innlegg, men ikke finner inspirasjonen havner jeg plutselig på all verdens nettaviser og leser om hvorfor man bør unngå å spise gulrøtter fordi man kan dø av det. Yep.

LØSNING: Legg bort telefonen. Gi deg selv heller planlagte pauser hvor du får fem minutter med telefontid. Sett telefonen på nattmodus slik at du ikke får varsler. Da blir det mindre distraksjoner!

❤  Du har ingen plan! Dette er krise. Struktur er så utrolig viktig i en hektisk hverdag, og derfor er det viktig å planlegge godt så du ikke plutselig sitter oppe halv tolv på natten og skal begynne å skrive på en viktig oppgave.

LØSNING: Planlegg uken din på forhånd og sett av faste tider til arbeid. Sett opp planen etter prioritering. Hav må gjøres først, hvor lang tid trenger du og når skal du starte på neste oppgave?

❤  Du får ikke nok søvn. Det er så viktig med gode søvnrutiner for å få en god og produktiv dag! Hvis du ikke har en god døgnrytme kan det ødelegge hele den neste dagen din. 

LØSNING: Legg deg til forholdsvis faste tider. Stå opp tidlig, selv på fridager.

❤  Du spiser ikke mat som er bra for deg. Hvis du lever på junkfood fordi det er enkelt i en hektisk periode vil du tape mer enn du vinner. Du får ingen langvarig energi av masse usunt fett. Hjernen og kroppen din trenger fiber og proteiner, ting du finner i grønnsaker, rent kjøtt og frukt!

LØSNING: Kutt ut Grandiosaen og bruk fem minutter på å hive en laksefilet i ovnen og kok noen grønnsaker. Planlegg måltider. Ha en ukeshandel hvor du handler inn alt du trenger så du slipper å ta småturer til butikken.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg