DESEMBER BLIR FULL AV MORO

JULEBORD MED EKS-KOLLEGAER. Haha, det er så rart å kalle de for eks-kolleger. På en måte vil jeg si Triumph-jentene, men ingen av oss er det lenger og vi er jo en vennegjeng, men det er liksom Triumph-gjengen. Jeg er så glad for at vi faktisk har blitt det, en venninnegjeng. Disse jentene er så fantastiske! Alle er helt forskjellige, men vi passer så godt sammen. Takk til Maria, eks-sjefen vår som ansatte nesten alle sammen. Bra jobba! Vi skal samles hos nettopp Maria hvor vi skal spise god mat, drikke godt og antakeligvis le veldig mye før vi drar ut og danser (jeg danser alltid med disse, de tvinger meg hehe neida joda)!

JULEFILMER. Til å liksom ikke like jul er det visst mye av julen jeg liker, haha. Julefilmer er veldig koselig! Jeg er i gang med å lage et innlegg om mine favoritt-julefilmer så det kan dere glede dere til. 

HANDLE INN JULEGAVER. Det er så koselig! Jeg elsker å handle inn julegaver. Det er så utrolig koselig. Det å vandre rundt i butikker med julemusikk og pynt mens man prøver å finne den perfekte gaven til en man er glad i er så kos. Jeg vil aldri at de skal pakke inn i butikken fordi jeg synes det å pakke inn er en del av det hele. Derfor drar jeg alltid og kjøpe julepapir, til- og fra-lapper og gavebånd så jeg kan pakke inn gavene når jeg kommer hjem. 

JULEBORD MED VENNEGJENGEN. Det er ikke helt fastslått når dette blir enda, og antakeligvis får vi ikke med alle… Det er vanskelig å samles når man er 15 stykker! Forhåpentligvis får vi med flest mulig, og jeg gleder meg så mye. Det å få samlet nesten alle er luksus, og ekstra hyggelig i juletiden. 

SE FILM I PYSJEN FØRSTE JULEDAG. Jeg synes det er skikkelig koselig! Pappa, lillesøsteren min og meg pleier å bruke hele formiddagen hjemme i stua hvor vi spiser rester av den digge julematen, kaker, julegodt og ser på alle julefilmer som går på tv, haha. Det er bare noe jeg setter skikkelig pris på!

REISE HJEM LILLEJULAFTEN. For første gang på fem år skal jeg ikke jobbe julaften, og det er vel egentlig bare fordi den falt på en søndag. Jeg har alltid sagt at jeg fint kan jobbe den dagen, men i år kjenner jeg at det blir deilig å våkne opp hjemme. Pappa har nettopp flyttet, så det blir den første julen i nytt hjem! Det er litt rart fordi jeg har laget en tradisjon av å ta halv tre toget hjem til Larvik på julaften. Jeg pynter meg alltid på jobb, kjøper noe godt før jeg drasser den overfylte kofferten til toget og setter på julelisten min på Spotify. Så møter pappa meg på togstasjonen i Larvik og vi drar hjem til huset hvor det lukter julemat! Så koselig, men di år får jeg jo våkne opp hjemme på julaften og gå rundt i pysjen og se på julefilmer som alle andre, haha. 

Å DRA UT FØRSTE JULEDAG. Det er en tradisjon i Larvik at man samles i noe som heter Bølgen Kulturhus første juledag. Det er julequiz først, men den sluttet vi å dra på for flere år siden fordi den varer i en evighet og man får ikke bruke mobilen sin (hei abstinenser). Jeg ble faktisk kastet ut en gang fordi han som styrer quizen så at jeg brukte telefonen min og det går som juks. Altså jeg holdt på å kjede meg ihjel og satt på Instagram, men neida jeg ble tatt i armen og dratt ut derfra mens han ropte “du skal ut”. Fikk ikke ta med meg jakken min en gang, og da jeg endelig slapp inn etter quizen var den stjålet, så takk for det…. Fortsatt sur. Vel, uansett. Etter quizen åpner baren  Bølgen og det gjøres om til et utested. Omtrent alle unge i Larvik drar dit, og man får sett og snakket med så mange kjente. Det er så koselig, og et av høydepunktene i desember for min del. 

NYTTÅRSAFTEN. En kveld som alltid blir en skuffelse, men jeg gleder meg fortsatt like mye hver eneste gang. Vi har ikke avgjort hva som skjer i år. Det har vært snakk om å dra til utlandet, en annen norsk by og å bli i Oslo. Jeg regner egentlig med at det blir det siste alternativet, men hvem vet. Vi er ikke så gode på å planlegge, hehe. Jeg har alltid så høye forventninger til nyttårsaften, men det er egentlig en ganske vanlig kveld. Høydepunktet er definitivt maten! Vi pleier alltid å lage kalkun med masse godt tilbehør. Jeg synes også det er utrolig koselig ved midnatt når rakettene skytes opp og vi står ute og fryser i fuskepelsen med stjerneskudd. Alle klemmer og ønsker godt nyttår. Det er et fint øyeblikk!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg