NÅ ER JEG UTROLIG STOLT AV MEG SELV

Nå er jeg så utrolig stolt av meg selv! Dere vet når folk skriver at de har klart seg en uke uten snus? Jeg tenker bare “wow, så sykt flink grattis du har klart deg syv dager liksom”. Vel, nå forstår jeg hvorfor de er så stolte! Jeg har nemlig klart meg en hel uke, 7 hele dager uten å røre sukker. Jeg har ikke en gang slikket på en sjokoladebit i løpet av disse dagene. Hvor sykt er ikke det? I tillegg til å unngå å kjøpe sjokolade eller annet godt har jeg klart å ha en 8-pakning med KvikkLunsj liggende i kjøleskapet hele uken uten å ta en eneste bit. Dere aner ikke hvor stort dette er for en sjokoholiker. Vanligvis klarer jeg å la det ligge i maks en halvtime før jeg sluker hele på like kort tid. 

Nå har jeg ikke bare holdt meg unna sjokolade, men all usunn snacks. Jeg har verken rørt potetgull, godteri, kake, sjokolade, krem, kakao, drops eller noe annet i den kategorien der. Foruten sukkeret i tacosausen har jeg holdt meg helt unna. Det sies at sukker kan være like avhengighetsskapende som diverse narkotiske stoffer og nikotin, og det tror jeg på. Det er lenge siden jeg har hatt såpass med viljestyrke at jeg har klart å motstå når søtsuget inntreffer på lørdag ettermiddag, eller søndag formiddag for den saks skyld. Nå er det totalt stopp frem til jul, foruten dessert på julebordet nå på lørdag. Det skal jeg unne meg. 

Så hvordan føles det? For å være ærlig merker jeg ikke stor forskjell. Søtsuget er der fortsatt, men kanskje ikke i like stor grad? Det kan også være at jeg innbiller meg det, men placebo effekt er ikke alltid så dumt det! Det jeg kjenner mest på er hvor stolt jeg er av meg selv. Dette gjør ikke annet enn å styrke viljen til å holde med unna søtsaker og det er moro!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer
    1. Hvorfor ikke kaste kvikklunchen i kjøleskapet, når du uansett ikke skal ha den frem til jul? Selvpining

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg