KOM DEG PÅ TRENING

Nå som mørket tar over store deler av dagen, og det virkelig begynner å bli vinter ute er det mye som ikke frister. En av disse tingene kan være å komme seg ut av den gode, varme leiligheten og ut i kulda for å dra på trening. I det siste har jeg jobbet mye sent og ikke kommet meg opp tidlig nok til å trene før jobb. Det har resultert i at jeg har stått overfor denne utfordringen nesten hver dag. Etter å endelig ha kommet hjem, satt seg ned og spist middag frister det ikke veldig mye å dra ut igjen, særlig ikke når det er mørkt og kaldt. Jeg klarte å komme meg dit til slutt, og nå får dere mine beste tips for å komme seg på trening i kulda og mørket. 

 HA EN PLAN. Sett deg ned på en søndag og planlegg treningsuken din. Du vet når du skal jobbe eller være på skolen, så legg opp treningen rundt dette. Da er det mye lettere å faktisk dra på trening. Jeg foretrekker å trene på morgenen, men nå som det er så mørkt og kaldt sliter jeg med å komme meg ut i kulda og det har blitt en del kveldstrening. Du må legge opp uken etter hva du foretrekker og sette deg realistiske mål som du klarer å gjennomføre. 

❤ INNSTILLING. Alt handler om instilling, og det er ikke tull. Den metalen delen spiller en stor rolle når det kommer til trening, også den delen som omhandler å komme seg dit. Du SKAL på trening. Ikke tenk, bare fungere og følg planen du har laget på forhånd. 

❤ FØLELSEN AV Å SETTE NYE REKORDER. Finnes det noe bedre enn å slå sine egne rekorder på trening? Kanskje du klarer å løpe en kilometer lenger, ti sekunder raskere, løfter en kilo tyngre eller fullfører mila på rekordtid. Husk på den følelsen og ta med deg den inn på treningssenteret. 

❤ ALT ER BEDRE ENN INGENTING. Dette er så sant. Alt du gjør når du kommer deg på trening er bedre enn å bli sittende i sofaen. Okei, så ble det kanskje den dårligste økta på lenge, men det ble i hvert fall en økt. Tro meg, det kan fort føles som en seier i etterkant rett og slett fordi du klarte å komme deg dit. 

❤ DET ER SÅ DIGG NÅR DET ER FERDIG. Jeg kjente på den følelsen her selv i dag. Det er så deilig når du har trent ferdig, og sitter nydusjet med en liten kropp i sofaen. Jeg elsker det! Full av endorfiner og fornøyd med å ha klart å bevege seg litt ekstra i dag også.

❤ EN TIMES TRENING ER 4% AV DAGEN DIN. Hvis du ser det på denne måten er ikke en tur på treningssenteret noe som opptar veldig mye av dagen din. Du får stå opp en time tidligere eller legge deg litt senere enn vanlig. Treningen trenger egentlig ikke ta opp så mye ekstra tid og her er vi tilbake til planleggingen igjen.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg