TIL PAPPAEN MIN

Kjære, pappa.

Jeg er så inderlig glad for at akkurat du ble pappaen min. Det finnes ikke et mer godhjertet og omtenksomt menneske i hele verden, sett gjennom mine øyne. Måten du alltid tar vare på de rundt deg er utrolig stort å se, og varmer hjertet mitt. Du er så god, du! 

Pappajente, ja jeg er vel det. Ikke i den forstand at jeg er bortskjemt, men i den forstand at jeg føler meg nærmest deg. Du er alltid her. Uansett om det er når jeg vandrer hjem fra byen alene klokken to på en lørdag og er redd for å gå alene, eller om jeg kjeder meg og trenger noen å snakke med. Selv om jeg må forvente et par irriterte gloser om hvor dumt det er å gå hjem alene, så prater vi resten av veien hjem. Og jeg forstår deg. Jeg forstår hvorfor du ikke vil at jeg skal gå hjem alene, men samtidig kjenner du meg og vet at jeg gjør som jeg vil. 

Det var så fint å se deg da vi var på Island. Selv om du var en av de som hadde det vanskeligst tok du vare på alle andre.  Når vi først snakker om det, så er jeg så lei meg for at du måtte gå gjennom noe slikt, men det klarer du. Vi er her for deg, slik som du alltid har vært her for oss  

Tusen takk for alle de gangene du stilte opp da vi var små. Du kjørte og hentet oss på fotball- og håndballtrening, til og fra stallen og alle de andre aktivitetene vi skulle komme oss gjennom i løpet av en uke. Du ga oss opplevelser og tok oss med på små turer som vi alltid vil huske. Du lærte oss å fiske, og tok oss med på båtturer. Du satte i gang “prosjekt trehytte”, som aldri ble helt ferdig, men vi fikk lov til å være med å bygge vår helt egen trehytte i hagen! Du har tatt oss med til Island og stolt fortalt historier om landet, og oppveksten din. Du ga meg et av mine beste minner da du, jeg og en venninne dro til Island og fikk jobbe på gården til en barndomsvenn av deg en sommer. Vi tilbragte hver eneste dag på jobb, og så i flere timer på hesteryggen. Du har gitt oss så mye, og jeg er så takknemlig.

Jeg mener det av hele mitt hjerte når jeg sier at du er verdens beste pappa. Varm, godhjertet, ærlig, streng, omtenksom, morsom, kunnskapsfull og alltid til stede.

Jeg er utrolig glad i deg, klem fra meg på farsdagen. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer

Siste innlegg