JEG SKAL IKKE FEIRE HALLOWEEN

Det florerer av arrangementer med Halloween-tema på Facebook, men jeg skal ikke delta på noen av de. Jeg skal verken kle meg ut, sminke meg eller gjøre noe som helst relatert til Halloween i kveld Resten av landet får kose seg på fest mens jeg blir hjemme. 

Egentlig synes jeg ikke Halloween er så moro. Jeg synes ikke det er gøy å måtte kle meg ut som noe skummelt og feste på den måten. Nei. Jeg kan heller bli med på karneval, da kan jeg kle meg ut som en Disney-prinsesse eller noe sånt. I tillegg er jeg utrolig lettskremt, og masker er det skumleste jeg vet i verden. Det har aldri vært et tema for meg å dra ut i kveld for å feire Halloween. Feire, jeg føler det blir feil egentlig, men det er vel det man sier. 


Jeg var ikke mer gira i fjor, men da fikk jeg i hvert fall dratt på meg et kostyme, haha. 

I stede for å feire Halloween er det masse annet dere kan gjøre: 

 Benytt anledningen hvor alle andre er ute til å ha en rolig spa-kveld med ansiktsmaske, rolig musikk og tente lys.

❤ Du kan bake noe sykt digg eller noe veldig fornuftig som kan fryses ned, som for eksempel grove horn eller rundstykker. 

❤ Inviter dine ikke-Halloween feirende venner til en venninnekveld hjemme. Ost og kjeks, middag eller bare kos med godteri og snacks. 

❤ Bruk lørdagskvelden på å få inn en siste treningsøkt, så har du fri hele søndagen!

❤ Ligg på sofaen hele kvelden og se Netflix (dette er min plan, men jeg er ikke i form sååå ikke like ille som det høres ut). 

❤ Gjør alt du ellers aldri rekker å gjøre fordi du er ute på lørdag og fyllesyk på søndag!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

11 kommentarer
    1. Helt enig med deg!
      Skal heller ikke feire halloween. Sånt tull gidder jeg ikke bruke tid og penger på.
      Hos meg blir det god middag og rødvin i heimen 😊
      Ha en fin kveld, Andrea.

    2. Jeg liker ikke Halloween noe selv, men feirer med kusinene mine ved å passe på dem mens de går knask eller knep.

    3. Jeg har aldri vært noen fan av karneval heller, jeg da! Bortsett fra å føle meg sosialt forpliktet til å delta på ‘bad taste dagen’i forbindelse med russetiden, har jeg kun vært på et eneste i mitt voksne liv, -utkledd som dronning. Det var imidlertid et kostyme som ble et lite ‘unntak til regelen’, da det innebar tiara på hodet, ‘prinsse-kjole’ og styling en dronning verdig (he he).
      Hva Halloween angår.. Det kan da ikke bare være meg som ser det paradoxet ved at denne amerikanske høytiden som går ut på at unger går ut på å gå fra dør til dør for å tigge godteri blir importert NÅ!?.. Jeg mener.. Dette plottet er jo nøyaktig hva man er livredd ungen skal gjøre! Pedoer og hva som ellers måtte finnes av ‘creeps’ er jo ikke noe mindre pedo & creepy på denne dagen, liksom..

    4. Ikke rart du avlyser det… du er plutselig ikke midtpunkte i noe, så da er det vell ikke noe gøy å feire noe som ikke er fokusert på deg…

    5. Deilig å se at jeg ikke er den eneste som ikke er så glad i denne tradisjonen. Tar med meg tipsene dine videre til neste år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg